Festiwale

Dlaczego warto przyjść na 26. Warszawskie Spotkania Muzyczne?

dlaczego-warto-przyjsc-na-26-warszawskie-spotkania-muzyczne

Warszawskie Spotkania Muzyczne to jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową i pierwszy oraz jedyny, który przyjął taką formułę.

W tym roku Warszawskie Spotkania Muzyczne trwają od 12 do 19 maja. Dlaczego warto na nie przyjść?

- Bo to festiwal inny niż wszystkie, pełen arcydzieł nieznanych, a wartych poznania z pogranicza kilku epok: od renesansu i baroku po dzieła najnowsze. Najnowsze, a więc nikomu nieznane, dzieła, które mają szansę na naszych oczach przejść do historii.

- Spotkania, jak co roku, uraczą słuchaczy swoją różnorodnością: od mistrza wczesnego renesansu Johannesa Ockeghema w cudownej interpretacji francuskich śpiewaków, poprzez recital znakomitego młodego wiolonczelisty Marcina Zdunika, któremu już wróżą światową karierę, w towarzystwie równie utalentowanej Aleksandry Świgut, aż po genialnego młodego jazzowego pianistę Marcina Maseckiego, ucznia i następcy Andrzeja Jagodzińskiego

- Nie zabraknie renomowanego Kwartetu Wilanów oraz Kameralistów Filharmonii Narodowej pod dyr. Krzysztofa Słowińskiego  ze znakomitą Aliną Mleczko na saksofonie.

- Będą też i inne atrakcje, włącznie z projekcją zapomnianego filmu z operą Tadeusza Bairda Jutro wg Josepha Conrada.

- Usłyszymy też ukochanego przez publiczność całego świata Astora Piazzollę z jego ciekawym ujęciem Czterech pór roku w brawurowym wykonaniu tria fortepianowego: Wawrowski, Kalinowski, Kominek, a także kultowych dziś twórców: Krzysztofa Pendereckiego, Pawła Szymańskiego i Krzesimira Dębskiego.

 


Program

12 maja 2012, godz. 19.00  

Kościół Ewangelicko-Reformowany, Al. Solidarności 74

Zespół Muzyki Dawnej MUSICA NOVA

Josquin Desprez Stabat Mater

Johannes Ockeghem Missa prolationum (Kyrie, Gloria)

Johannes Ockeghem Salve Regina

Johannes Ockeghem Missa prolationum (Credo, Sanctus, Agnus Dei)

Josquin Desprez Inviolata, integra et casta es Maria 

14 maja 2012,  godz. 19.00     

Studio Koncertowe PR im Witolda Lutosławskiego

Marcin Masecki – fortepian

Sonaty Scarlattiego i ich dekonstrukcja

Sonata E- dur k. 380
Sonata C- dur k. 159
Sonata G-dur k. 348
Sonata d -moll k. 213
Sonata Fis- dur k. 319
Sonata C- dur k.527

15 maja 2012, godz. 19.00

Koncert laureatów konkursów

Studio Koncertowe PR im Witolda Lutosławskiego,

Aleksandra Świgut – fortepian  

Marcin Zdunik – wiolonczela

Claude Debussy Sonata na wiolonczelę i fortepian (Prologue, Serenade, Finale)
Jerzy Bauer Passacaglia na wiolonczelę i fortepian
Andrzej Bauer Duotone na wiolonczelę solo
Paweł Szymański Kaleidoscope for M.C.E. na wiolonczelę solo
Igor Strawiński  Suite Italienne z baletu Pulcinelle na wiolonczelę i fortepian (Introduzione, Serenata, Aria, Tarantella, Menuetto e Finale)
Rodion Szczedrin Á'la Albéniz na wiolonczelę i fortepian (w oprac. Daniela Szafrana)

16 maja 2012, godz. 19.00

Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki

Jutro – dramat muzyczny w jednym akcie, produkcja TVP (1973)

Bogdan Hussakowski – scenariusz i reżyseria 

Jerzy S. Sito – scenariusz i teksty pieśni

Tadeusz Baird – muzyka

Mieczysław Jahoda – zdjęcia

17 maja 2012, godz. 19.00               

Zamek Królewski, Sala Wielka

Alina Mleczko – saksofon

Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej

Krzysztof Słowiński – dyrygent

Feliks Łabuński Suite for String Orchestra in Three Movements

Grzegorz Duchnowski  Wariacje kurpiowskie na orkiestrę smyczkową*

Edward Sielicki Differentia specifica (Una fantasia quasi tango)

na saksofon sopranowy i orkiestrę smyczkową*  (2006/2009)

Zbigniew Penherski Mała suita w staromodnym stylu na kameralną orkiestrę smyczkową

Grażyna Pstrokońska-Nawratil Ice-land na orkiestrę smyczkową

Krzesimir Dębski Concerto piccolo per archi*

18 maja 2012, godz. 19.00

Kameralistyka instrumentalna

Zamek Królewski, Sala Koncertowa

Jan Kalinowski – wiolonczela

Bartłomiej Kominek – fortepian 

Janusz Wawrowski – skrzypce                      

Paweł Strzelecki  Ballada na fortepian

Tomasz Jakub Opałka Fil d'araignée na skrzypce solo*

Miłosz Bembinow Cantus Perforatus  na wiolonczelę solo

Paweł Łukaszewski Trio na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (Lento, Larghetto, Presto)

Astor Piazzolla Cztery Pory Roku wersja na trio fortepianowe

19 maja 2012, godz. 17.00             

Zamek Królewski, Sala Koncertowa

Kwartet Wilanów w składzie: Tadeusz Gadzina (skrzypce), Paweł Łosakiewicz (skrzypce), Ryszard Duź (altówka), Marian Wasiółka (wiolonczela).

Aleksander Tansman - Kwartet smyczkowy nr 6

Władysław Słowiński Funebre na kwartet smyczkowy*

Tadeusz Baird Kwartet smyczkowy

Krzysztof Penderecki  III Kwartet smyczkowy

----------------------------------------

*prawykonanie

Szczegółowe informacje na www.wsm.art.pl

Opublikowano: 2012-05-11

Przewiń do góry lub wróć do poprzedniej strony.

Przeczytaj również

Wypowiedz się

Opinie mogą dodawać tylko zarejestrowani użytkownicy.

logowanie i rejestracja
Wydanie 261