Barok Festiwale

Festiwal Poznań Baroque

festiwal-poznan-baroque
Poznań Baroque

Festiwal Poznań Baroque 2014 (5-15.11.2014), Poznań – patronat MEAKULTURY

Poznańska jesień bez baroku? Nic podobnego. Już 5 listopada rusza kolejna edycja festiwalu  POZNAŃ BAROQUE 2014. MEAKULTURA, jako patron medialny wydarzenia, serdecznie zaprasza na koncerty.

Już dzisiaj, tj. 15 października 2014 r. o godzinie 11.00 w Scenie na Piętrze przy ul. Masztalarskiej 8 odbędzie się konferencja prasowa festiwalu. Tego dnia rozpocznie się również sprzedaż biletów na imprezę, która w ubiegłym roku spotkała się z ogromnym zainteresowaniem poznaniaków.

Podczas dziesięciu festiwalowych wieczorów do wyboru mamy aż szesnaście koncertów. Zabrzmi muzyka w wykonaniu artystów z całego świata, a słuchacze będą mieli okazję usłyszeć utwory wykonywane na oryginalnych barokowych instrumentach, w tym m.in. na violi da gamba, harfie czy gitarze barokowej. Zagrają m.in.: Accademia Daniel, Profeti della Quinta, Jean Rondeau, Eduardo Egüez, Alexis Kossenko, Simone Vallerotonda, Helsinki Baroque Orchestra, Stylus Phantasticus, Les Ambassadeurs…

Festiwalowi będzie towarzyszyć nowa odsłona kolorystyczna motywu wizerunkowego stworzonego przez Małgorzatę Gurowską. Ostatni koncert usłyszymy 15 listopada.

Źródło: Materiały prasowe

BILETY

Bilety na koncerty, w cenie 20 zł, dostępne są w sprzedaży od 15 października w następujących miejscach:

- kasy Estrady Poznańskiej i Kina Muza oraz www.bilety24.pl (bilety na wszystkie koncerty),

- kasa CK Zamek (bilety na koncerty odbywające się w CK Zamek),

- kasa Teatru Wielkiego (bilety na koncerty odbywające się w Teatrze Wielkim).

Wszelkie informacje na temat festiwalu dostępne na stronach: www.poznanbaroque.com oraz https://www.facebook.com/events/320474254791024/

Harmonogram i program festiwalu:

 

 

DATA

MIEJSCE

WYKONAWCY

PROGRAM

KONCERT I

„Koncerty klawesynowe J.S. Bacha”

5 listopada, godz. 18.00

Aula UAM

Accademia Daniel

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Koncert klawesynowy
D-dur, BWV 1054
[Allegro], Adagio e sempre piano, Allegro
Koncert klawesynowy
A-dur, BWV 1055
Allegro, Larghetto, Allegro ma non tanto
---przerwa---
Koncert klawesynowy
f-moll, BWV 1056
[Allegro], Largo, Presto
Koncert klawesynowy
d-moll, BWV 1052
Allegro, Adagio, Allegro

 

KONCERT II

„Emilio de’ Cavalieri. Lamentacje Jeremiasza”

5 listopada, godz. 20.30

Aula UAM

Profeti della Quinta

Emilio de’ Cavalieri (ok. 1550 – 1602)
Lamentationes Hieremiae Prophetae cum Responsoriis Officii Hebdomadae maioris et notis musicis

 

KONCERT III

„J.S. Bach, C.P.E. Bach, W.F. Bach – muzyka na violę da gamba i klawesyn”

6 listopada, godz. 18.00

CK Zamek, Sala Wielka

 

Friederike Heumann – viola da gamba
Dirk Börner – klawesyn

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Sonata G-Dur na violę da gamba i klawesyn, BWV 1027
Adagio, Allegro ma non tanto, Andante, Allegro moderato
Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788)
Freye Fantasie fis-moll na klawesyn, Wq 67
Sonata D-dur na violę da gamba i basso continuo, Wq 137
Adagio, ma non tanto, Allegro di molto, Arioso
Wilhelm Friedemann Bach (1710 – 1784)
Polonez D-dur nr 3
Polonez d-moll nr 4
Polonez g-moll nr 12
Carl Philipp Emanuel Bach
Trio g-moll na violę da gamba i klawesyn obligato, Wq 88
Allegro moderato, Larghetto, Allegro assai

KONCERT IV

„10 000 diabłów. Muzyka klawesynowa Domenico Scarlattiego i Antonio Solera”

6 listopada, godz. 20.30

CK Zamek, Sala Wielka

 

Jean Rondeau – klawesyn

Domenico Scarlatti (1685 – 1757)
Sonata E-dur, K. 215: Andante
Sonata a-moll, K. 175: Allegro
Sonata A-dur, K. 208: Adagio
Sonata D-dur, K. 119: Allegro
Sonata d-moll, K. 213: Andante
Sonata d-moll, K. 141: Allegro
Sonata g-moll, K. 30: „Kocia fuga”
Sonata C-dur, K. 132: Cantabile
Sonata g-moll, K. 426: Allegro
Sonata f-moll, K. 481: Andante Cantabile
Padre Antonio Soler (1729 – 1783)
Fandango

KONCERT V „Dolci Sospiri – villanelle, arie i muzyka instrumentalna z XVII-wiecznych Włoch”

 

7 listopada, godz. 18.00

CK Zamek, Sala Wielka

Jan van Elsacker – tenor
United Continuo Ensemble
Jörg Meder – violone
Thomas C. Boysen – teorba, gitara
Thor-Harald Johnsen – gitara, chitarra battente
Elin Eriksson, Mechthild Karkow – skrzypce

Dolci Sospiri – villanelle, arie i muzyka instrumentalna z XVII-wiecznych Włoch
Andrea Falconieri (1585/6 – 1656)
Folias para mi Señora Doña Tarolilla de Garallenos
Begli occhi Lucent
Alemana dicha la Ciriculia
Canciona dicha la Pretiosa, echa para D. Enrigo Butler Su Gallarda
Dolci Sospiri Passacalle
Battalla de Barabaso yerno de Satanas
Tarquinio Merula (1594/5 – 1665)
Sentirete una canzonetta
Andrea Falconieri
Pastorella ove t'ascondi
Non più d’amore
Se ben rose
Corriente dicha la cuella
---przerwa---
Andrea Falconieri
La Suave Melodia y su corrente
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Si dolce è'l tormento
Andrea Falconieri
O bellissimi capelli
Rimirate luci ingrate
Brando dicho el Melo
Quando il labro ti bacio
Fantasia echa para el muy Reuerendo Padre Falla
Nudo Arciero
Galliarda
Bella fanciulla
Il Rosso, Brando
Cara è la rosa
L’Eroica

 

KONCERT VI „Między Starym a Nowym Światem”

 

7 listopada, godz. 20.30

CK Zamek, Sala Wielka

Eduardo Egüez – lutnia

PROGRAM
Robert de Visée (ok. 1655 – 1732/3)
Suita d-moll
Prélude, Allemande, Courante, Sarabande, Gigue, Passacaille, Gavotte, Menuet I &II, Bourée
Santiago de Murcia (1685 – 1732)
Obra Por 7º Tono
Preludio,  Allemanda, Correnta, Zarabanda, Giga, Buree, Gabota, La Burlesca, Giga (de Corelli)
---przerwa---
Taneczny koktajl
De Murcia – Sanz – Santa Cruz – Egüez & przyjaciele
Marionas    
Tarantelas                
Cumbees                
Marizapalos                                    
Fandango    
Jacaras    
Canarios

KONCERT VII
„F. Couperin, J.-Ph. Rameau, Le Sieur de Machy, M. Marais, G.Ph. Telemann.
Francuska i „prawie francuska” muzyka kameralna XVII I XVIII wieku”

 

8 listopada, godz. 18.00

CK Zamek, Sala Wielka

Nevermind
Anna Besson – flet traverso
Louis Creac’h – skrzypce
Robin Pharo – viola da gamba
Jean Rondeau – klawesyn

François Couperin (1668 – 1733)
L’art de toucher le clavecin
Prélude
Jean-Philippe Rameau (1683 – 1764)
V Koncert d-moll ze zbioru „Pièces de Clavecin en Concert”
La Forqueray, La Cupis, La Marais
Le Sieur de Machy (II poł. XVII w.)
Prélude
Marin Marais (1656 – 1728)
„La gamme et autres morceaux de symphonie” na skrzypce, violę da gamba i klawesyn
La Sonnerie Sainte Geneviève du Mont-de-Paris
François Couperin
Les Nations, odsłona I: La Françoise
I. Sonade: Gravement – Gayement – Gravement – Gayement – Gravement – Vivement – Air: Gracieusement – Gayement
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767)
Kwartet Paryski e-moll nr 6 na flet, skrzypce, violę da gamba i basso continuo, TWV 43:e4
Prelude, Gay, Vite, Gracieusement, Distrait, Modere

KONCERT VIII „G.Ph. Telemann, J.S. Bach, J. Andersen, N. Paganini. Wirtuozowska muzyka na flet solo”

8 listopada, 20.30

CK Zamek, Sala Wielka

Alexis Kossenko – flet współczesny

Georg Philipp Telemann (1681 – 1767)
Fantazja nr 10 fis-moll
Fantazja nr 5 D-dur
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Partita a-moll na flet solo, BWV 1013
Allemande, Corrente, Sarabande, Bourrée anglaise
------
Joachim Andersen (1847 – 1909)
Etiuda op. 21 nr 7
Niccolò Paganini (1782 – 1840)
24 Kaprysy op. 1 na skrzypce solo (w transkrypcji na flet poprzeczny)
Kaprys nr 5
Kaprys nr 7
Kaprys nr 11

Joachim Andersen
Etiuda op. 21 nr 6
Niccolò Paganini
Kaprys nr 20
Kaprys nr 2
Joachim Andersen
Etiuda op. 21 nr 4 (Schwedisches Volkslied)
Niccolò Paganini
Kaprys nr 12
Kaprys nr 10
Joachim Andersen
Etiuda op. 21 nr 13 (Pastorale)
Niccolò Paganini
Kaprys nr 24

 

KONCERT IX „Muzyka kameralna J.S. Bacha”

9 listopada, godz. 18.00

CK Zamek, Sala Wielka

 

Nevermind
Anna Besson – flet traverso
Louis Creac’h – skrzypce
Robin Pharo – viola da gamba
Jean Rondeau – klawesyn

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Sonata h-moll na flet i klawesyn, BWV 1030
Andante, Largo e dolce, Presto
Sonata G-dur na skrzypce i klawesyn, BWV 1019
Allegro, Largo, Allegro (Cembalo Solo), Adagio, Allegro
---przerwa---
Johann Sebastian Bach
Musikalisches Opfer, BWV 1079:
Ricercar a 3
Sonata triowa na flet traverso, skrzypce i basso continuo
Largo, Allegro, Andante, Allegro
Sonata triowa d-moll, BWV 527
Andante, Adagio e dolce, Vivace

 

KONCERT X „Barokowy groove. Muzyka na teorbę i gitarę barokową”

9 listopada, godz. 20.30

CK Zamek, Sala Wielka

Simone Vallerotonda – gitara hiszpańska, teorba


Dans la nuit
Robert de Visée (ok. 1650 – 1732/3)
La Villanelle
Francesco Corbetta (ok. 1615 – 1681)
Folias
Prelude
Caprice de chacone
Giovanni Girolamo Kapsberger (ok. 1580 – 1651)
Preludio
Toccata II
Sfessania
Passacaglia
Santiago de Murcia (ok. 1682 – ok. 1740)
Cumbées
Gallardas
Robert de Visée
Prelude
Les Sylvains de Mr. Couperin
Minuet
Gavotte
Angelo Michele Bartolotti (? – po 1668)
Passacaglia
Francesco Corbetta
Passacaglia per la X
Santiago de Murcia
Tarantelas

KONCERT XI „J.S. Bach – koncerty na dwa klawesyny”

 

10 listopada, godz. 18.00

CK Zamek, Sala Wielka

Helsinki Baroque Orchestra
Pierre Hantaï, Aapo Häkkinen – klawesyny
Tuomo Suni, Aira Maria Lehtipuu – skrzypce
Hanna Pakkala – altówka
Heidi Peltoniemi – wiolonczela

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Koncert c-moll na dwa klawesyny, BWV 1062
[Vivace], Andante, Allegro assai
Koncert C-dur na dwa klawesyny, BWV 1061
[Allegro], Adagio ovvero Largo, Vivace
---przerwa---
Wilhelm Friedemann Bach (1710 – 1784)
Koncert F-dur na dwa klawesyny, Fk 10
Allegro moderato, Andante, Presto
Johann Sebastian Bach
Koncert c-moll na dwa klawesyny, BWV 1060
Allegro, Largo ovvero Adagio, Allegro

KONCERT XII „Muzyka kameralna Dieteriecha Buxtehude”

10 listopada, godz. 20.30

CK Zamek, Sala Wielka

Stylus Phantasticus
Pablo Valetti – skrzypce
Friederike Heumann – viola da gamba, lirone
Eduardo Egüez – teorba, gitara
Dirk Börner – organy, klawesyn

Dieterich Buxtehude (1637 – 1707)
Sonata g-moll op. 2 nr 3 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 261 Vivace – Lento, Allegro – Lento (Largo), Andante, Grave, Gigue
Sonata a-moll op. 1 nr 3 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 254 Adagio, Allegro, Lento, Vivace, Largo, Presto, Adagio  Sonata B-dur op. 1 nr 4 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 255
[…], Allegro, Lento, Vivace
---przerwa---
Dieterich Buxtehude
Praeludium manualiter g-moll na klawesyn, BuxWV 163
Sonata d-moll op. 1 nr 6 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 257
Grave, Allegro, Con discretione, Adagio, Vivace, Adagio, Poco allegro, Poco adagio, Presto
Sonata E-dur op. 2 nr 6 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 264
Grave, Vivace, Adagio, Poco presto, Lento, Allegro
Sonata a-moll na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 272
[4/4], Allegro, Adagio, [3/2], Allegro

KONCERT XIII „La Morte d’Orfeo. Mit o Orfeuszu w muzyce XVI i XVII wieku”

12 listopada, godz. 18.00

CK Zamek, Sala Wielka

Stylus Phantasticus
Marc Mauillon – tenor
William Dongois – cynk
Pablo Valetti – skrzypce
Friederike Heumann – viola da gamba, lirone
Angélique Mauillon – harfa barokowa
Eduardo Egüez – teorba, gitara
Dirk Börner – organy, klawesyn

Biagio Marini (1594 – 1663)
Sonata sopra Fuggi dolente cuore
Stefano Landi (1587 – 1639)
Narrero s’ il dolore lascia (Narrator)
Alessandro Piccinini (1566 – ok. 1638)
Toccata
Sigismondo d’India (ok. 1582 – 1629)
Cara mia cetra (Orfeusz)
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Rosa del ciel (Orfeusz)
Giovanni Maria Trabaci (ok. 1575 – 1647)
Durezze et ligature
Jacopo Peri (1561 – 1633)
Non piango e non sospiro (Orfeusz)
Claudio Monteverdi
Sinfonia
Claudio Monteverdi
Possente spirto (Orfeusz)
Giovanni Maria Trabaci
Durezze et ligature
Stefano Landi
It’ al sacro consiglio (Orfeusz)
Andrea Falconieri (1585/6 – 1956)
Battaglia de Barabaso yerno de Satanas
--- przerwa ---
Luigi Rossi (1597/8 – 1653)
Passacaglia
Stefano Landi
Volge Orfeo gli occhi (Narrator)
Giovanni Legrenzi (1626 – 1690)
Sonata
Stefano Landi
Ombre grate d’ Averno (Orfeusz)
Luigi Rossi
Lasciate Averno o pene (Orfeusz)
Giovanni Maria Trabaci
Durezze et ligature
Claudio Monteverdi
Oblivion soave
Stefano Landi
Bevi, bevi sicura l’ onda (Charon)

KONCERT XIV „Pien d’amoroso’affetto. Włoska muzyka wokalna na chwilę przed narodzinami opery.”

13 listopada, godz. 18.00

 

CK Zamek, Sala Wielka

Marc Mauillon – śpiew
Angélique Mauillon – harfa barokowa

Giulio Caccini (1551 – 1618)
Dolcissimo Sospiro
Amarilli mia bella
Mentre che fra doglie e pene
Luzzasco Luzzaschi (1545? – 1607)
Toccata
Giulio Caccini
Movetevi a pietà
Jacopo Peri (1561 – 1633)
Tu dormi
Giulio Caccini
A quei sospiri ardenti
Amor io parto
Jacopo Peri
Tra le donne
Giulio Caccini
Tutto il di piango
Odi Euterpe
Giulio Caccini
Queste lagrime amare
Luzzasco Luzzaschi
Ricercar
Giulio Caccini
Torna deh torna
Perfidissimo volto
Non ha’l ciel
Jacopo Peri
Tutto il di piango
Al fonte al prato
Alessandro Piccinini (1566 – ok. 1638)
Aria di romanesca
Giulio Caccini
Pien d’amoroso’affetto
Jacopo Peri
Un di soletto

 

KONCERT XV „Tamerlano, opera w trzech aktach. Wersja koncertowa”

 

14 listopada, godz. 18.00

Teatr Wielki

Tamerlano: Carlo Vistoli – kontratenor
Bajazet: Francisco Fernández-Rueda – tenor
Asteria: Emőke Baráth – sopran
Andronico: Gabriel Díaz – kontratenor
Irene: Marion Tassou – alt
Leone: Steffen Bruun – bas

Les Ambassadeurs , Alexis Kossenko - dyrygent

 

Georg Friederich Händel (1685 – 1759)
Tamerlano, opera w trzech aktach, HWV 18
Libretto: Nicola Francesco Heym

 

KONCERT XVI „Tamerlano, opera w trzech aktach. Wersja koncertowa”

15 listopada, godz. 18.00

 

Teatr Wielki

Tamerlano: Carlo Vistoli – kontratenor
Bajazet: Francisco Fernández-Rueda – tenor
Asteria: Emőke Baráth – sopran
Andronico: Gabriel Díaz – kontratenor
Irene: Marion Tassou – alt
Leone: Steffen Bruun – bas

Les Ambassadeurs
Alexis Kossenko – dyrygent

Georg Friederich Händel (1685 – 1759)
Tamerlano, opera w trzech aktach, HWV 18
Libretto: Nicola Francesco Heym

 



 

download

Opublikowano: 2014-10-15

Przewiń do góry lub wróć do poprzedniej strony.

Przeczytaj również

Wypowiedz się

Opinie mogą dodawać tylko zarejestrowani użytkownicy.

logowanie i rejestracja
Wydanie 267