Cykl "Dziwne gatunki" - Shaabi (cz.1)

th

Egzotycznie brzmiące dźwięki, oryginalne kompozycje i spotkania z rozmaitymi kręgami kulturowymi. Cykl Dziwne gatunki zaprasza czytelnika w niezwykłą podróż po świecie muzyki niszowej, niepopularnej, specyficznej, jednym słowem - wyjątkowej. A  ponieważ to, co inne, przykuwa uwagę, z pewnością nie będzie tutaj miejsca na nudę!


Fuga (4)

th

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Fuga.

"Emigracja-awangarda-polityka". Video rozmowa - część I

th

Kiedy kompozytor staje się emigrantem? Z jakich powodów twórcy XX wieku wyjeżdżali z kraju? Jak przebiegała ich kariera po wyjeździe? Co tracili i co zyskiwali? O losach Andrzeja Panufnika, Romana Palestra, Dymitra Szostakowicza, Mieczysława Wajnberga, Witolda Lutosławskiego rozmawiają Danuta Gwizdalanka, Krzysztof Meyer i Krzysztof Moraczewski.



Video wykład - część XV. Europejskie wizje muzyki 1

th

Czym różni się kultura europejska od innych kultur muzycznych świata? Jakie funkcje pełni muzyka w naszej kulturze i w jaki sposób jest przekazywana? Czego oczekujemy od zawodowych muzyków? Co zmieniło się w muzyce europejskiej w ostatnim stuleciu? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela w serii swoich video wykładów dr hab. Krzysztof Moraczewski, kulturoznawca, autor książki "Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury" (Poznań 2007). Zapraszamy na część piętnastą.

Fuga (3). Bach i Beethoven

th

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Fuga.



Kilka słów o słuchu absolutnym

th

Często w środowisku muzyków spotykamy się z zazdrością dotyczącą słuchu. Zajęcia z kształcenia słuchu przysparzają niejednokrotnie wielu problemów, nawet dobrym instrumentalistom. Jest jednak grupa osób, które radzą sobie znacznie lepiej z pisaniem muzycznych dyktand czy graniem bez nut – to posiadacze słuchu absolutnego. 

Fuga (2)

th

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Fuga.



Improwizacja powszechna – przegląd wydarzeń

th

W kalendarzu wydarzeń kulturalnych oferujących muzykę improwizowaną od lat dominują festiwale jazzowe. Czy jednak improwizację można ograniczyć tylko do tego jednego muzycznego gatunku? Zapraszam na „zaimprowizowany" przegląd wydarzeń pozajazzowych z improwizacją w roli głównej.

Fuga (1)

th

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Fuga.



Video wykład - część XIV. Co to jest muzyka

th

Czym różni się kultura europejska od innych kultur muzycznych świata? Jakie funkcje pełni muzyka w naszej kulturze i w jaki sposób jest przekazywana? Czego oczekujemy od zawodowych muzyków? Co zmieniło się w muzyce europejskiej w ostatnim stuleciu? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela w serii swoich video wykładów dr hab. Krzysztof Moraczewski, kulturoznawca, autor książki "Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury" (Poznań 2007). Zapraszamy na część czternastą.

Formy kantatowo-oratoryjne. Oratorium (3)

th

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Formy kantatowo-oratoryjne. Oratorium (3).



110111220

logowanie i rejestracja
Wydanie 262