Kobieca strona muzyki. Część V - Klasycyzm

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu 'Kobieca strona muzyki'. Dzisiaj część V - Klasycyzm.


Kobieca strona muzyki. Część IV - Barok

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część IV - Barok.

Kobieca strona muzyki. Część III - Renesans

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część III - Renesans.



Kobieca strona muzyki. Część II - Średniowiecze

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Część II - Średniowiecze.

Kobieca strona muzyki. Część I - Starożytność

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak, to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część I - Starożytność.



Miłość i zdrada w operach kompozytorów słowiańskich

th

Miłość i zdrada jako zjawiska uniwersalne znalazły swoje odzwierciedlenie we wszystkich dziedzinach sztuki. Muzyka, a w szczególności muzyka sceniczna, czyli balet i opera, nie stanowią tu wyjątku. Opera słowiańska może poszczycić się wieloma wybitnymi i cennymi dla kultury dziełami podejmującymi oba wymienione w tytule tematy.

Organy - historia, budowa, mechanizm

th

Prezentacja multimedialna przedstawiająca w przystępny sposób historię organów, ich skomplikowaną budowę i mechanizm.



Barok i klasycyzm - różnice w muzyce

th

Tekst w syntetyczny sposób charakteryzujący obie epoki w muzyce.

Zagadnienia do zajęć z folkloru muzycznego Polski

th

Materiał przydatny dla nauczycieli czy pracowników uczelni, którzy prowadzą zajęcia z folkloru muzycznego Polski i Europy i szukają inspiracji do stworzenia konspektu (minimalny czas do przeprowadzenia wszystkich wymienionych punktów to jeden semestr).



Literatura do zajęć z folkloru Polski (wybór)

th

Spis wybranych publikacji przydatne wszystkim, którzy szukają materiałów do zajęć z folkloru Polski i Europy.

Romantyzm w muzyce (krótka charakterystyka)

th

Romantyzm w muzyce obejmuje cały wiek XIX. W tym okresie zmienia się pojmowanie roli artysty. W klasycyzmie i wcześniejszych epokach artysta był rzemieślnikiem. Począwszy od Beethovena zaczyna się to zmieniać. Artysta jest jednostką wyjątkową, natchnioną. Podkreślany jest też indywidualizm twórczy. To, co "osobiste, subiektywne, uczuciowe i nieracjonalne", jest teraz w centrum uwagi.



1181920

logowanie i rejestracja
Wydanie 257