Głos ludzki - prezentacja

th

Kolejna prezentacja, tym razem poświęcona głosowi ludzkiemu.


Symfonia Charakterystyczna Dobrzyńskiego

th

Historia muzyki od wieków uczy nas, że tym, co decyduje o sukcesie dzieła, jest nie tylko wybitny talent kompozytora, ale również szczęśliwy splot przypadków, pozwalający na szerszą recepcję jego twórczości. Ignacemu Feliksowi Dobrzyńskiemu los nie poskąpił talentu, za to szczęście nie było jego stałym sprzymierzeńcem. Niesprzyjająca sytuacja polityczna w ówczesnej Warszawie, ale także znane każdej epoce wojny o dominacje w muzycznych instytucjach, nie pozwoliły mu w pełni zrealizować dyrygenckich i pedagogicznych ambicji. Na polu kompozytorskim, najlepszym jednak przykładem na to, jak niewiele zabrakło mu do europejskiej sławy, są dzieje II Symfonii c-moll op. 15.

Video wykład - Kultura Muzyczna XX wieku - część I - Notacja w muzyce europejskiej

th

Muzyka XX wieku to temat poruszany często przez muzyków, muzykologów, dziennikarzy muzycznych. Ale kultura muzyczna XX wieku? Brzmi już intrygująco. Zazwyczaj mówienie o kulturach muzycznych kojarzy się nam z zagadnieniami etnomuzykologicznymi, gdzie przedmiotem opisu są na ogół kultury "egzotyczne". Czy oznacza to jednak, że w sposób kulturoznawczy nie można badać naszej rodzimej muzyki europejskiej? Bynajmniej. Cykl mini-wykładów dr hab. Krzysztofa Moraczewskiego pokazuje, że można spojrzeć na muzykę zachodnioeuropejską jako na kulturową praktykę artystyczną.  ZACZYNAMY - dziś część I - Notacja w muzyce europejskiej. Zapraszamy, bo warto!



Koncepcja Blackinga dotycząca tożsamości zbiorowej na podstawie książki "Venda Children's Songs: A Study in Ethnomusicological Analysis"

th

Etnomuzykologia to dziedzina zajmująca się badaniem pozaeuropejskiej muzyki (a właściwie kultur muzycznych). Niezwykle bogatym wkładem w rozwój tej dyscypliny może poszczycić się m.in. John Blacking, brytyjski etnomuzykolog, którego poglądy i badania dotyczące tożsamości zbiorowej i kultur muzycznych przedstawione w książce Venda Children's Songs: A Study in Ethnomusicological Analysis chciałabym tu zarysować, tym samym przybliżając czytelnikowi jeden z wątków pojawiających się w tej niezwykłej pozycji.

Kobieca strona muzyki. Część VII - XX wiek

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część VII - XX wiek.



Kobieca strona muzyki. Część VI - Romantyzm

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część VI - Romantyzm

Kobieca strona muzyki. Część V - Klasycyzm

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu 'Kobieca strona muzyki'. Dzisiaj część V - Klasycyzm.



Kobieca strona muzyki. Część IV - Barok

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część IV - Barok.

Kobieca strona muzyki. Część III - Renesans

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część III - Renesans.



Kobieca strona muzyki. Część II - Średniowiecze

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Część II - Średniowiecze.

Kobieca strona muzyki. Część I - Starożytność

th

Czy historia muzyki to w głównej mierze świat mężczyzn? Jeśli tak, to dlaczego? A może kobiety były zwyczajnie niedoceniane? Kim były i co wniosły do świata dźwięków? Na te i inne pytania odpowiemy w fascynującym cyklu "Kobieca strona muzyki". Dzisiaj część I - Starożytność.



1181920

logowanie i rejestracja
Wydanie 261