th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 6

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.
th

Polifoniczna pieśń okolicznościowa w okresie zygmuntowskim - cz.2. Początki

18 grudnia 1529 roku miała na sejmie w Piotrkowie miejsce elekcja dziewięcioletniego zaledwie Zygmunta Augusta na króla Polski. Z tym właśnie wydarzeniem związana jest pierwsza kompozycja omawiana w niniejszym cyklu poświęconym okolicznościowej i historycznej pieśni polifonicznej w Rzeczypospolitej okresu zygmuntowskiego.
th

Poemat symfoniczny

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Poemat symfoniczny.
th

Polifoniczna pieśń okolicznościowa w okresie zygmuntowskim - cz.1. Konteksty

Artykuł otwiera cykl tekstów poświęconych zjawisku okolicznościowej i historycznej pieśni polifonicznej w Rzeczypospolitej okresu zygmuntowskiego. Celem, jaki postawił sobie autor, było zbadanie kontekstu utworów ze względu na ich przeznaczenie okolicznościowe lub treści historyczne. Repertuar ten nie był do tej pory pod tym kątem badany. Ponadto wzięte pod uwagę pieśni zostaną zestawione razem bez względu na ich wartość artystyczną.
th

Muzyka na drodze do dorosłości - fenomen umuzykalniania dzieci w Lublinie

Dziecięcy mózg – jakże różni się od naszego, dorosłego. W toku dojrzewania nabieramy pewnych umiejętności, ale jednocześnie tracimy te, które dawno temu definiowały nas jako dzieci. Czy możemy więc zrozumieć dziecko i jego świat potrzeb?
th

Symfonia (13)

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Symfonia (13).
th

Video wykład - Kwestia wyboru - cz. 2

W naszym codziennym życiu stykamy się z wyborami, często z pozoru nieistotne działania, które podejmujemy, mają olbrzymie konsekwencje dla naszej przyszłości. Cyfrowy świat otwiera przed współczesnym kompozytorem setki dróg, które przechodzą przez filtr jego doświadczeń, czy upodobań estetycznych. Nieznajomi wkraczają w życie. Świat dyskretnie modeluje wrażliwość. Wykład został zarejestrowany w marcu 2016 roku podczas IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Elementi IV. Artykulacje, organizowanej przez Koło Naukowe Studentów Teorii Muzyki oraz Koło Naukowe Studentów Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie.  
th

Video wykład. Kwestia wyboru - cz. 1

W naszym codziennym życiu stykamy się z wyborami, często z pozoru nieistotne działania, które podejmujemy mają olbrzymie konsekwencje dla naszej przyszłości. Cyfrowy świat otwiera przed współczesnym kompozytorem setki dróg, które przechodzą przez filtr jego doświadczeń, czy upodobań estetycznych. Nieznajomi wkraczają w życie. Świat dyskretnie modeluje wrażliwość.
th

Symfonia (12)

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Symfonia (12).
th

Symfonia (11)

Bohdan Pociej (1933‐2011) był w krajobrazie polskiej muzykologii postacią niezwykłą. Zafascynowany filozofią pisał o muzyce w sposób niespotykany – ogromnie erudycyjny a jednocześnie bardzo przejrzysty. Prezentowane teksty Pocieja przedstawiają jego oryginalną wizję historii form i gatunków muzycznych. Oto kolejna część – Symfonia (11).
th

Edukacja małego dziecka według Edwina E. Gordona

Profesor E.E. Gordon opracował teorię uczenia się muzyki, która w bardzo prosty, logiczny sposob pozwala skutecznie prowadzić dzieci przez muzyczny świat. Zaczyna się od akulturacji, która nigdy się nie kończy – podobnie jak rosnący niemal z każdym dniem zasób słów i zwrotów.

1891025

logowanie i rejestracja