Program Kultura i Media

th

Opis Programów "Kultura" i "Media". Pierwszy program ma na celu promowanie wspólnego europejskiego dziedzictwa kulturowego przez współpracę z organizacjami aktywnie działającymi w dziedzinie kultury, a drugi stymulowanie europejskich produkcji filmowych i telewizyjnych.


Jean Monet, Erasmus Mundus i Tempus

th

Program "Jean Monnet" ma na celu stymulowanie procesów doskonalenia w nauczaniu, badaniach i debaty w zakresie integracji europejskiej w szkołach wyższych. "Erasmus Mundus" wspiera mobilność uniwersytecka na świecie, natomiast Tampus - modernizację szkolnictwa wyższego w krajach sąsiadujących z UE.

Program "Uczenie się przez całe życie"

th

Komisja Europejska zintegrowała swoje inicjatywy edukacyjne i szkoleniowe pod wspólnym szyldem "Uczenie się przez całe życie" (www.ec.europa.eu/llp). Program ten umożliwia obywatelom na każdym etapie życia poszukiwanie stymulujących możliwości edukacyjnych w całej Europie. Obejmuje on cztery podprogramy: "Comenius" (szkoły), "Erasmus" (szkolnictwo wyższe), "Leonardo da Vinci" (szkolenie i kształcenie zawodowe) oraz "Grundtvig" (edukacja osób dorosłych).



Cultural Statistics

th

This second edition of the "Cultural Statistics" pocketbook presents comparable data on culture available in the EU-27, EFTA and candidate countries. It comprises data on cultural heritage, the economic situation in cultural sectors, employment in cultural sectors and occupations, external trade in cultural goods, cultural participation and household expenditure on culture.

Przewodnik po Komisji Kultury i Edukacji w Parlamencie Europejskim

th

"Przewodnik" to publikacja wydana przez Parlament Europejski, koncentrująca się na obszarach podlegających kompetencjom Komisji Kultury i Edukacji w Parlamencie Europejskim (tj.: polityka kulturalna, polityka edukacyjna i polityka dotyczącą „uczenia się przez całe życie”, polityka dotycząca wielojęzyczności, polityka audiowizualna,  polityka dotycząca młodzieży, polityka dotycząca sportu, polityka komunikacyjna, współpraca w wymienionych obszarach z krajami trzecimi i właściwymi organizacjami międzynarodowymi).



Który Program Unii Europejskiej wybrać?

th

Europa przeżywa okres zmian – wymagających i ekscytujących zarazem. Przejście w kierunku konkurencyjnej Europy o zrównoważonym wzroście i zatrudnieniu nabrało rozpędu za sprawą strategii Europa 2020. Kieruje ona Unię Europejską na tory zaawansowanej technologicznie gospodarki niskowęglowej, której priorytetami są innowacyjność, kreatywność i mobilność. Więcej uwagi poświęcono edukacji i szkoleniom, badaniom oraz zasobom, którymi dla UE są ludzie młodzi. UE z chęcią otwiera szanse obywatelom, oferując im nowe możliwości kształcenia. Programy w zakresie edukacji, szkolenia, kultury, badań i młodzieży stanowią ważny element tej strategii.

The Economy of Culture in Europe

th

Following an open invitation to tender (DE), the European Commission selected KEA European Affairs to carry out this study. KEA worked together with Media Group (Turku School of Economics) and MKW Wirtschaftsforschung GmbH.
This study is a first at European level.



The Impact of Culture on Creativity (A Study prepared for the European Commission, Directorate-General for Education and Culture)

th

A KEA study carried out for the European Commission reveals the contribution of “culture-based creativity” to innovation.

Sprawozdanie Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów w sprawie wdrożenia Europejskiej Agendy Kultury

th

Niniejsze sprawozdanie zawiera przegląd postępów na szczeblu europejskim i krajowym w kierunku osiągnięcia trzech celów agendy oraz ocenę pierwszych doświadczeń w zakresie nowych metod pracy w oparciu o krajowe sprawozdania przedłożone przez państwa członkowskie i w oparciu o pracę grup działających w ramach otwartej metody koordynacji oraz platform. […] Postępy w zapewnianiu odpowiedniego uwzględnienia aspektów kulturalnych we właściwej polityce UE („włączenie w główny nurt”) podkreślono przede wszystkim w dokumencie roboczym służb Komisji towarzyszącym niniejszemu sprawozdaniu”.



Future of Creative Industries. Implications for Research Policy

th

The creative industries comprise a large variety of fields, from those heavily industrialized such as advertising and marketing, broadcasting, film industries, Internet and mobile content industry, music industries, print and electronic publishing, and video and computer games, to the traditional fields of visual arts, performing arts, museums and library services. The sector is increasingly important from the economic point of view representing already a leading area of the economy in the OECD countries, with significant values of annual growth rates.

Edukacja artystyczna i kulturalna w szkołach w Europie

th

Studium zawiera przegląd stanu edukacji artystycznej i kulturalnej w Europie, są to informacje porównawcze o miejscu przedmiotów artystycznych i kulturalnych w programach nauczania w 30 państwach europejskich.



123

logowanie i rejestracja
Wydanie 255