„Sto lat muzycznej emigracji" – dotacja Stowarzyszenia Autorów ZAiKS

th

Kolejne wsparcie z ZAiKS-u na tłumaczenie i opracowanie książki „Sto lat muzycznej emigracji. Kompozytorzy polscy za granicą (1918-2018)". Dziękujemy!


Songwriting Camp ZAiKS – podsumowanie

th

Skąpane w leniwym, październikowym słońcu Zakopane na tydzień stało się prawdopodobnie najbardziej twórczym miejscem między Wisłą, a Odrą. A to za sprawą Songwriting Camp ZAiKS. 

Neil Young – Colorado. Szczerość i naturalność

th

Kiedy włączam płytę z udziałem Neila Younga, to prawie zawsze mam wrażenie, że trafiłem na muzykowanie po godzinach zamiast ciężkiej orki w temacie piosenki. Płytę Colorado recenzuje Andrzej Skórzyński.



Koncert „Gintrowski – a jednak coś po nas zostanie"

th

Teatr Polski zaprasza na koncert poświęcony pamięci Przemyława Gintrowskiego.

Aleksandra Sewerynik - Prawo autorskie w instytucjach kultury

th

Serdecznie polecamy unikalną książkę pod redakcją dr Aleksandry Sewerynik, w której znajdziemy wyczerpujące odpowiedzi na pytania dotyczące prawa autorskiego w instytucjach kultury. 



Ostatnie dni rekrutacji na studia podyplomowe Muzyka w Mediach

th

Rekrtuacja na III edycję studiów podyplomowych Muzyka w mediach powoli dobiega końca. Zachęcamy do rejestracji!

Songwriting Camp ZAiKS 2019 - patronat MEAKULTURA.pl

th

Do 09.09.2019 r. potrwa nabór zgłoszeń na Międzynarodowy Songwriting Camp ZAiKS - wydarzenie twórcze dedykowane kompozytorom, instrumentalistom, autorom tekstów piosenek, wokalistom i producentom z całej Europy.



XXVI Bydgoski Festiwal Operowy uchem i okiem recenzenta - część 2

th

27, kwietnia w Bydgoszczy rozpoczął się XXVI Bydgoski Festiwal Operowy. MEAKULTURA jest partnerem wydarzenia. Na naszych łamach publikujemy recenzje z inauguracji i kolejnych spektakli Festiwalu. Zapraszamy do lektury części drugiej tekstów dr Barbary Mielcarek-Krzyżanowskiej!

XXVI Bydgoski Festiwal Operowy uchem i okiem recenzenta - część 1

th

Od 27 kwietnia w Bydgoszczy trwa XXVI Bydgoski Festiwal Operowy. Tegoroczny festiwal odbywa się w Roku Stanisława Moniuszki, dlatego zainaugurowała go premiera „Strasznego dworu” pod muzycznym kierownictwem Piotra Wajraka i w reżyserii Natalii Babińskiej. MEAKULTURA jest partnerem wydarzenia. Na naszych łamach publikujemy recenzje z inauguracji i kolejnych spektakli Festiwalu. Zapraszamy do lektury!



Kontrapunkt niezależnych głosów. Relacja z 48. Poznańskiej Wiosny Muzycznej

th

Poznańska Wiosna Muzyczna to od wielu lat najważniejszy festiwal muzyki współczesnej w zachodniej Polsce. Jego twórcy zawsze starali się prezentować muzykę świeżą, ambitną i bezkompromisową. Festiwal łączy w jednym kontrapunkcie niezależne głosy kompozytorów z całej Polski, Europy i świata. To bogactwo różnych stylów i tradycji może być bardzo trudne do uchwycenia dla pojedynczego odbiorcy — zwłaszcza że w tegorocznej edycji mieliśmy do czynienia z aż osiemnastoma różnorodnymi wydarzeniami. Dlatego nasza relacja z festiwalu łączy suwerenne głosy kilku autorów związanych z poznańskim środowiskiem muzycznym. Piszemy o Wiośnie nie tylko z perspektywy autonomicznej krytyki muzycznej, ale również oczami i uszami dyrygentki, skrzypka czy kompozytorki – a nawet samych wykonawców!

Konkurs Moniuszkowski, czyli wielkie śpiewanie w Warszawie

th

Stanisław Moniuszko zajmuje w muzyce polskiej XIX wieku obok Fryderyka Chopina miejsce najwybitniejsze. Dzieła jego głęboko zakorzeniły się w polskiej wyobraźni narodowej i do dziś nie straciły nic na sile oddziaływania artystycznego. Witold Rudziński



127‹ poprzednie

logowanie i rejestracja
Wydanie 287