Festiwale Patronat medialny Krytyka muzyczna

46. Poznańska Wiosna Muzyczna

46-poznanska-wiosna-muzyczna

46. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej
POZNAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA
27.03.-04.04.2017, Poznań

„Poznańska Wiosna Muzyczna” to szczególny festiwal na mapie muzyki współczesnej. Jego pierwsza edycja miała miejsce w roku 1961, a pomysłodawcą i założycielem był jeden z czołowych ówczesnych kompozytorów - Tadeusz Szeligowski. Festiwal jest w swym założeniu imprezą popularyzującą nową muzykę wśród szerokiego grona słuchaczy, ale także spełniającą wysokie oczekiwania koneserów muzyki najnowszej – oba te aspekty wzajemnie się uzupełniają tworząc niepowtarzalny charakter festiwalu. Od wielu lat „Poznańska Wiosna Muzyczna” prezentuje szerokie spektrum działań współczesnej sceny muzyki nowej, promując zarówno muzykę twórców z Polski, jak i ze świata, co zbudowało jej prestiż, stawiając jednocześnie w szeregu najważniejszych tego typu wydarzeń w Polsce - obok „Warszawskiej Jesieni”. Jednocześnie podkreślić należy, iż pomimo wieloletniej tradycji festiwalu, pozostaje on wciąż otwarty na nowe nurty muzyczne i światowe zjawiska. Od 2012 roku Festiwal organizowany jest w nowej formule. Strategicznym partnerem realizacji jest Związek Kompozytorów Polskich.
Rangę imprezy buduje bardzo wysoki poziom artystyczny, wynikający zarówno z doboru programu, jak i poziomu jego wykonania. O jej popularności wśród lokalnej społeczności świadczy dobra frekwencja na festiwalowych wydarzeniach, a uznanie krytyków odzwierciedlają liczne recenzje i relacje w opiniotwórczych czasopismach i portalach internetowych. Rafał Wawrzyńczyk z redakcji dwutygodnik.com doskonale podsumował zeszłoroczną edycję festiwalu:
Bo był to festiwal bardzo ciekawy, o dobrze wyważonych proporcjach między muzyką najnowszą a tą odrobinę już starszą, między lokalnością a światowością, między żelaznym kanonem współczesności (Crumb, Gubajdulina) a jej obrzeżami (Karkowski, Toop). Z kilkoma rarytasami (Rădulescu, Haas, Katzer, sensacyjny Chang Seok Choi).[dwutygodnik.com, numer 182, 04/2016]
Z kolei Krzysztof Stefański na portalu meakultura.pl wyraźnie stwierdził:
Dziś jasno widzę główną ideę festiwalu: jest nią ciekawość muzyki. Dzięki tej ciekawości możemy w Poznaniu usłyszeć muzykę współczesną prezentowaną bez geograficznych czy ideologicznych uprzedzeń. [Meakultura.pl opublikowano 2016-03-29].
Wysoki poziom artystyczny i organizacyjny „Poznańskiej Wiosny” podkreślali także obecni na Festiwalu słuchacze i artyści z Polski, Niemiec, Francji, Czech, Węgier, Słowacji, Austrii, Szwecji, Anglii Wielu zagranicznych kompozytorów powierzyło poznańskiemu Festiwalowi prawykonania swoich utworów, co stanowi znaczący fakt regularnie odnotowywany podczas kolejnych wykonań ich muzyki i przyczynia się do promocji Festiwalu na całym świecie.

Tegoroczna edycja „Poznańskiej Wiosny Muzycznej” odbędzie się w dniach 27.03.-04.04.2017. Na 9 dni festiwalu zaplanowanych zostało 16 koncertów. W ramach cyklu Atelier spotkania z filozofami, teatrologami i krytykami poprowadzi Monika Pasiecznik – redaktorka muzyczna, autorka licznych książek popularyzujących wiedzę o muzyce najnowszej. Wydarzeniom festiwalowym towarzyszyć będą również studenckie koncerty kompozytorskie oraz wydarzenia Wiosny Młodych i Najmłodszych. W ramach ostatniego cyklu, skierowanego głównie do dzieci, Sławomir Wojciechowski poprowadzi warsztaty, podczas których młodzi melomani będą mieli okazję spróbować swoich sił w dziedzinie kompozycji. Podczas specjalnego koncertu zaprezentują się również uczniowie szkół muzycznych – laureaci XIII Młodzieżowego Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Kazimierza Wiłkomirskiego.
46. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej będzie w ogólnym zarysie kontynuował trzy przewodnie idee, które wzajemnie się uzupełniają. Pierwsza to pielęgnowanie, przypominanie (szczególnie młodym słuchaczom) kanonu muzyki drugiej połowy XX wieku. W 2017 roku usłyszymy w mistrzowskich interpretacjach dzieła m. in Witolda Lutosławskiego, Bogusława Schaeffera, Krzysztofa Pendereckiego, Tadeusza Bairda, Andrzeja Koszewskiego a także Mauricio Kagla, Arvo Pärta, György Ligetiego czy też Karlheinza Stockhausena. Drugi nurt to prawykonania i wykonania utworów polskich kompozytorów. Podczas koncertów będzie można usłyszeć 12 światowych premier. Zabrzmią nowe utwory Lidii Zielińskiej, Witalija Kyjanytsia, Rafała Zapały, Zbigniewa Kozuba, Moniki Kędziora, Ryszarda Osady, Anny Zawadzkiej-Gołosz, Janusza Stalmierskiego, Katarzyny Kwiecień-Długosz, Lorenza Romano, Jaromira Gajewskiego oraz Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej. Trzeci kierunek „Poznańskiej Wiosny” to prezentacja najnowszych utworów i szczególnie interesujących sylwetek kompozytorów muzyki zagranicznej takich jak: François Sarhan, Simon Steen-Andersen, Francesco Filidei, Hugo Morales Murguia, Jukka Tiensuu. To właśnie ten wymiar jest szczególnie istotny dla międzynarodowego prestiżu i wizerunku „Poznańskiej Wiosny” – festiwalu, otwartego na światowe zjawiska. W ten sposób festiwal zaspokaja również potrzeby i oczekiwania słuchaczy, którzy mają szansę zapoznać się z nową muzyką ze świata, słuchając często pierwszych polskich wykonań utworów.
Podczas „Poznańskiej Wiosny Muzycznej” wystąpią artyści specjalizujący się w muzyce współczesnej, m.in. zespoły: Schallfeld Ensemble z Austrii, Sed Contra Ensemble z Ukrainy, Camerata Silesia pod dyrekcją Anny Szostak, Wrocławskie Trio Perkusyjne, Sepia Ensemble, duet ElettroVoce oraz soliści i kameraliści: skrzypaczka Anna Kwiatkowska, wiolonczelista Mikołaj Pałosz, perkusista Aleksander Wnuk, saksofonistka Alina Mleczko, pianistka Gabriela Szendzielorz-Jungiewicz, klarnecistka Barbara Borowicz. Warto zwrócić uwagę na fakt, że wybitni zagraniczni muzycy zgadzają się na wykonania dzieł polskich kompozytorów, a następnie często włączają je do swojego repertuaru – ta międzynarodowa współpraca zaczyna się właśnie na „Poznańskiej Wiośnie”.
„Poznańska Wiosna Muzyczna” realizuje koncerty w różnych miejscach Poznania wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy. Aula Nova oraz Aula im. Stefana Stuligrosza Akademii Muzycznej w Poznaniu, sale Centrum Kultury Zamek, kościołów, Galeria u Jezuitów, Scena Wspólna, oraz sale Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, to najważniejsze miejsca, w których odbędą się koncerty tegorocznej edycji Festiwalu.
Biogramy wykonawców:

Alina Mleczko saksofon

Wszechstronna saksofonistka – solistka i kameralistka. Debiutowała w Filharmonii Narodowej w 1996 roku podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”. Wydała sześć autorskich albumów. Wzięła udział w nagraniach kilkudziesięciu płyt jako kameralistka, solistka, w projektach orkiestrowych, z zespołami etnicznymi i jazzowymi oraz muzyki improwizowanej. Jej solowe albumy nominowane były do nagrody fonograficznej Fryderyk. Otrzymała nagrodę magazynu muzycznego „Classica” we Francji za płytę Sjesta a także wyróżnienie Rewelacja Audio Video za płytę Fiesta. Koncertuje regularnie w kraju i za granicą z wybitnymi orkiestrami oraz muzykami. Ma na koncie wiele prawykonań utworów, często jej dedykowanych. W listopadzie 2016 roku zadebiutowała własnym projektem Alina Mleczko Trance Fusion w Studio im Witolda Lutosławskiego S1 w Warszawie.

Źródło: http://culture.pl/pl/tworca/alina-maria-mleczko

Jakub Chrenowicz dyrygent

Dyrygent – absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. J. Salwarowskiego. Dyrygował większością polskich orkiestr symfonicznych, m.in. Filharmonią Narodową, NOSPR, Sinfonią Varsovią. Występował także w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej (m.in. premiery Polskiego Baletu Narodowego), w teatrach operowych we Wrocławiu i Łodzi oraz z orkiestrą i chórem Gran Theater del Liceu w Barcelonie. Wielokrotnie prawykonywał muzykę najnowszą. W 2016 roku otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Dyrygent. Jest adiunktem w Katedrze Dyrygentury Symfoniczno-Operowej w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. 

Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Poznaniu

Orkiestra istnieje od początku działalności Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W latach 1995-2013 kierownictwo artystyczne zespołu sprawował prof. Marcin Sompoliński, a w chwili obecnej funkcję tę pełni prof. Warcisław Kunc. Orkiestra posiada w swoim repertuarze utwory od baroku do współczesności, każdego roku akademickiego prezentuje się kilkakrotnie w Poznaniu. Zespół miał okazję występować na wielu festiwalach m.in. na: „Poznańskiej Wiośnie Muzycznej”, Festiwalu „Nostalgia”, Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym „MALTA”, Festiwalu „Made in Chicago”. W swoim dorobku posiada także nagrania radiowe i telewizyjne.

Źródło:http://amuz.edu.pl/o-uczelni/struktura/inne-jednostki/jednostki-ogolnouczelniane/orkiestra-symfoniczna/ 

Wrocławskie Trio Perkusyjne

Projekt zespołu zawiązał się latem 2015 roku we Wrocławiu. Tworzy go trójka perkusistów z różnych środowisk i o różnych doświadczeniach. Połączyła ich chęć eksploracji przestrzeni quasi-teatralnych, a szerzej ujmując - performatywnych. Główną inspiracją grupy jest szeroko pojęty performance instrumentalny związany z dziełami takich kompozytorów jak Aperghis, Globokar czy Kagel, oraz działalność formacji Trio Le Cercle, rezydującej w Paryżu w latach 70. i 80. XX wieku. Jednym z priorytetów WTP jest naturalizm przedstawienia quasi-teatralnego przez rekonesans dystynktywnej osobowości artystycznej wykonawcy i prezentację koncertów także widowni nieartystycznej. Skład zespołu: Aleksandra Gołaj, Aleksander Wnuk, Michał Jedynak.

Aleksander Wnuk perkusja i performans

Wykształcenie muzyczne i specjalizacje zdobywał w Danii u Prof. Gerta Mortensena, w Polsce, Austrii i Niemczech, doskonaląc swoje umiejętności także na prestiżowych kursach muzycznych, m.in. w Darmstadt. Jako artysta Światowego Show Perkusyjnego Global Voices of Percussion oraz Globo Beats w Kopenhadze współpracował z artystami pochodzących z różnych kultur muzycznych świata. Jego zainteresowania koncentrują się wokół współczesnej muzyki multi-perkusyjnej i intermedialnej. Koncertuje jako solista, kameralista i symfonik. Współtworzy zespoły Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble z Krakowa oraz Wrocławskie Trio Perkusyjne. Obecnie jest doktorantem Akademii Muzycznej w Krakowie i zajmuje się zagadnieniami performatyki instrumentalnej.

Źródło: aleksanderwnuk.com 

Sed Contra Ensemble Ukraina

Zespół został założony w 2013 roku z inicjatywy kompozytorów Serhija Wiłky, Witalija Kijanicy i Andrija Merkhela. W skład zespołu wchodzą absolwenci Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy im. Piotra Czajkowskiego. Zespół wykonuje muzykę kameralną z początku XX wieku i najnowszą, prezentuje serie koncertów muzycznych młodych kompozytorów, projekty nowej muzyki improwizowanej i elektronicznej. Muzycy brali udział w wielu festiwalach: Gogol Fest, Kyiv Music Fest, Contrasts, Kyiv Contemporary Music Days, Dwa dni i dwie noce nowej muzyki, Międzynarodowe Forum Muzyki Młodych, Lviv Hindemith Fest, Muzyczne Premiery Sezonu, FreeFest, Ukraińska Wiosna oraz w międzynarodowych projektach. Od roku 2015 Sed Contra Ensemble współpracuje z Teatrem Nowym na Peczersku.

Źródło: http://pfgf.com.ua/en/sed-contra-ensemble/

Anna Kwiatkowska skrzypce

Solistka i kameralistka, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki XX i XXI wieku. W repertuarze posiada najważniejsze utwory współczesne na skrzypce solo, z elektroniką oraz z zespołem, jak również utwory skomponowane specjalnie dla niej i przez nią prawykonane. Koncertuje na najważniejszych europejskich festiwalach muzyki współczesnej. Współpracowała z zespołem Musikfabrik z Kolonii, z którym występowała m.in. na festiwalu Musikfest w Berlinie. W roku 2016 ukazała się jej płyta CD nagrana z pianistką Joanną Opalińska z utworami Kaiji Saariaho, Agaty Zubel, Barbary Buczek i Olgi Neuwirth (Sarton). Współorganizuje i prowadzi cykl warsztatów „Harmonie i hałasy” dla dzieci i młodzieży poświęcony nowej muzyce. 

Źródło: https://annakwiatkowskaviolin.wordpress.com/ 

Mikołaj Pałosz wiolonczela

Niezależny wiolonczelista, improwizator i kompozytor. Studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Jest zdobywcą nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. K. Pendereckiego w Krakowie oraz W. Lutosławskiego w Warszawie. Występował na festiwalach: „Warszawska Jesień”, Musica Polonica Nova, Audio Art i Ad Libitum. Jest stałym członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet. Jego solowa płyta Cellovator, DUX0628 ukazała się w 2008 r. W ramach stypendiów twórczych M. st. Warszawy i Ministra KiDN stworzył zbiór etiud Pretudes (2012) oraz kompozycje audiowizualne Dłubak Soundsystem (2012) i AVC (2016). Mikołaj Pałosz, inicjuje powstawanie nowych dzieł i jest wykonawcą wielu premier, w tym utworów jemu dedykowanych.

Źródło: http://www.pl.mikolajpalosz.com/ 

Poznańskie Trio Fortepianowe

Zespół tworzą trzy instrumentalistki związane z najważniejszymi instytucjami muzycznymi Poznania: pianistka Laura Sobolewska, skrzypaczka Anna Ziółkowska oraz wiolonczelistka Monika Baranowska. Artystki prowadzą rozległą działalność koncertową, są również laureatkami wielu konkursów muzycznych – zarówno w zakresie kameralistyki, jak i występów solowych. Wielokrotnie powierzano im prawykonania dzieł twórców muzyki współczesnej oraz zapraszano do udziału w prestiżowych festiwalach i wydarzeniach artystycznych. Zespól ma w swym dorobku dwie płyty z muzyką współczesną. Na pierwszej (Acte Prealable, 2009) znalazły się tria fortepianowe Szeligowskiego, Panufnika i Koszewskiego. Druga to monograficzny album zawierający dzieła kameralne K. Meyera (Naxos, 2016).

Źródło: www.trio.poznan.pl 

Schallfeld Ensemble Austria

Zespół muzyki współczesnej założony w 2013 roku przez byłych studentów wybitnego zespołu Klangforum Wien. Repertuar zespołu obejmuje muzykę kameralną, muzykę eksperymentalną, elektroniczną oraz działania performatywne. Schallfield Ensemble występuje regularnie na prestiżowych festiwalach w Austrii i innych krajach europejskich. W roku 2016 muzycy zostali zaproszeni jako zespół rezydujący na słynne Letnie Kursy Muzyki Nowej w Darmstadt, gdzie współpracowali z kompozytorami młodego i średniego pokolenia, takimi jak: Pierluigi Billone, Francesco Filidei, Johannes Maria Staud, Zesses Seglias. Tworzą wielokulturową grupą, której członkowie pochodzą z siedmiu krajów.

Źródło: http://schallfeld.weblog.mur.at/en/ 

Lech Bałaban altówka

Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie skrzypiec i altówki. Jest muzykiem wszechstronnym: regularnie występuje jako solista, współpracuje z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” oraz współtworzy „Wieniawski Kwartet”, z którym nagrał komplet kwartetów smyczkowych Krzysztofa Meyera dla wytwórni NAXOS. Na prestiżowych Festiwalach „Bravo Maestro” występował m.in. z Wandą Wiłkomirską, Ewą Pobłocką, Wadimem Brodskim, Konstantym A. Kulką, Krzysztofem Jakowiczem, Kubą Jakowiczem, Waldemarem Malickim i Tomaszem Strahlem. Jest laureatem I Nagrody IV Ogólnopolskiego Konkursu Altowiolistów im. Jana Rakowskiego w Poznaniu w 1993. Lech Bałaban piastuje stanowisko profesora w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, prowadzi klasę altówki w Akademii Muzycznej w Poznaniu, jest także pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Kursu Muzycznego "Zagraj z Mistrzem" w Gnieźnie. Przez wiele lat pracował w poznańskiej Szkole Talentów, w której wychował kilku laureatów konkursów muzycznych.

Źródło: http://www.wieniawski.pl/lech_balaban.html

Krzysztof Sowiński fortepian

Ukończył z wyróżnieniem klasę fortepianu w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Występuje jako solista i kameralista w kraju, jak też poza jego granicami. Partnerował wybitnym solistom, takim jak: śpiewaczka Iwona Hossa, skrzypkowie Jadwiga Kaliszewska, Bartosz Bryła, Jarosław Żołnierczyk, altowioliści Stefan Kamasa, Lech Bałaban, wiolonczeliści Dominik Połoński, Roman Jabłoński i Andrzej Wróbel. Dokonał nagrania płyt: Zapomniane i nowe utwory na klarnet kompozytorów szczecińskich XIX, XX, XXI wieku, Sonatas oraz Xaver Scharwenka – piano&chamber music. Prowadzi działalność dydaktyczną i naukową w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej w Poznaniu pełniąc również funkcję dziekana Wydziału Instrumentów Smyczkowych, Harfy, Gitary i Lutnictwa.

Źródło: http://amuz.edu.pl/krzysztof-sowinski-2/

Anna Szostak dyrygent

Należy do ścisłej czołówki polskich dyrygentów chóralnych. Powołała i prowadziła kilka zespołów wokalnych, wśród nich założony przez siebie w roku 1990 zespół śpiewaków-solistów Camerata Silesia, którego jest dyrektorem. Dokonała nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia, brała udział w audycjach telewizyjnych i koncertach transmitowanych przez Europejską Unię Radiową EBU. Ma na swoim koncie nagranie kilkanaście płyt, spośród których wiele zostało nagrodzonych lub wyróżnionych. Jest laureatką nagród i wyróżnień dyrygenckich, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach (1982), Ogólnopolskim Turnieju Chórów "Legnica Cantat" (1983 i 1986) oraz nagrody specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Chórów "Holsatia Cantat" w Neumünster (1990).

Źródło: http://culture.pl/pl/tworca/anna-szostak

Camerata Silesia Zespół Śpiewaków Miasta Katowice

Czołowa polska kameralna grupa śpiewacza, znana z wysoko ocenianych interpretacji muzyki dawnej i najnowszej, utworzona w roku 1990 przez Annę Szostak. Zespół daje corocznie wiele koncertów w Polsce i poza granicami kraju, w ośrodkach o najwyższym prestiżu artystycznym jak również bierze udział w renomowanych festiwalach – jak „Warszawska Jesień”, Festiwal Prawykonań – „Polska Muzyka Najnowsza” w Katowicach, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, „Chopin i jego Europa” w Warszawie, Sommerfestspiele w Bregenz, „Wratislavia Cantans”. Na dorobek nagraniowy „Cameraty Silesia” składa się pokaźna liczba kilkudziesięciu płyt. Większość z tych przedsięwzięć dokumentuje i propaguje muzykę polską.

Źródło: http://www.camerata.silesia.pl/pl/

Gabriela Szendzielorz-Jungiewicz fortepian

Ukończyła katowicką Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w zakresie teorii muzyki oraz fortepianu, a obecnie jest profesorem tej uczelni. Występowała w kraju i za granicą z recitalami solowymi, kameralnymi oraz jako solistka z orkiestrami. Wielokrotnie uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach muzyki współczesnej takich jak: „Warszawska Jesień”, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, czy „Polska Muzyka Najnowsza” – Festiwal Prawykonań w Katowicach. Dokonała prawykonań wielu utworów polskich kompozytorów współczesnych. Jest autorką publikacji Utwory aleatoryczne w dydaktyce i Praktyka wykonawcza muzyki XX wieku. Za swoją misję uważa popularyzowanie muzyki współczesnej.

Źródło: http://www.am.katowice.pl/?a=akademia_biografia&id_item=403

ElettroVoce

Duet ElettroVoce powstał w wyniku współpracy kompozytorów: Agaty Zubel i Cezarego Duchnowskiego. Połączyło ich szczególne podejście do muzyki – fascynacja barwą, poszerzanie możliwości wykonawczych i ciągłe poszukiwanie. Ze względu na zainteresowanie Agaty awangardową wokalistyką w repertuarze duetu znajduje się duża ilość utworów z wykorzystaniem głosu. ElettroVoce występował na licznych festiwalach muzyki współczesnej w Polsce i za granicą, wykonując kompozycje własne, jak i wybitnych kompozytorów muzyki najnowszej. Utwory wykonywane przez duet były wielokrotnie emitowane przez rozgłośnie radiowe i telewizyjne. W 2008 duet został uhonorowany Wrocławską Nagrodą Muzyczną za płytę ElettroVoce.

Źródło: http://elettrovoce.com/

Barbara Borowicz klarnet

Jako solistka i kameralistka występowała na pięciu kontynentach, w wielu krajach, w prestiżowych salach koncertowych, takich jak Sydney Opera House czy Royal Concertgebouw. Jest laureatką ponad 20 nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Andrzeja Godka, gdzie obecnie pracuje na stanowisku asystenta. Edukację muzyczną kontynuowała też w klasie solowej Alessandro Carbonare w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie. Ponadto pracuje z Suzanne Stephens – najlepszą odtwórczynią dzieł Karlheinza Stockhausena, doskonaląc interpretacje jego kompozycji.

Źródło: http://www.barbaraborowicz.com/ 

Sepia Ensemble

Poznański zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki współczesnej, powstał w 2012 roku z inicjatywy Artura Kroschela i Rafała Zapały, którzy sprawują nad nim opiekę artystyczna. Skład zespołu stanowi 12 muzyków, którzy występują w rozmaitych składach, od solowych do dużych ensembli. W swoim repertuarze muzycy posiadają utwory kompozytorów polskich, a także realizują partytury szczególnie interesujących twórców ze świata. Zespół z powodzeniem koncertuje w Polsce i poza jej granicami, realizuje także autorski projekt „Zooming”, w ramach którego prezentuje najciekawsze kompozycje współczesne wybranego kraju oraz repertuar muzyki polskiej.

Źródło: http://sepiaensemble.com/pl/

 

download

Opublikowano: 2017-03-22

Przewiń do góry lub wróć do poprzedniej strony.

Przeczytaj również

Wypowiedz się

Opinie mogą dodawać tylko zarejestrowani użytkownicy.

logowanie i rejestracja
Wydanie 258