th

Po konferencji "Rozsupłać sieć"

30 maja 2012 r. odbyła się w Warszawie zorganizowana przez Instytut Muzyki i Tańca oraz Związek Producentów Audio Video konferencja zatytułowana Rozsupłać sieć. To krótkie hasło zapowiadało całodzienne zmagania zaproszonych ekspertów i słuchaczy z problemami istnienia muzyki w Internecie zdiagnozowanymi ostatnio głównie za sprawą ustawy ACTA. Fala protestów, jaka przetoczyła się na początku roku przez ulice polskich miast, a także czasowe zawieszenie w dowód niezgody na działania polskiego rządu wielu stron internetowych pokazały, że sieć, z pozoru gościnnie otwarta dla wszystkich, może okazać się pułapką bez wyjścia. Aby więc nie zaplątać się w nią z kretesem, padł pomysł przedyskutowania z przedstawicielami wielu branż zagadnienia, jakim jest przyszłość twórców, wykonawców i odbiorców muzyki w zderzeniu z tak potężnym medium, jak Internet.

th

Muzykoteka Szkolna w dwóch odsłonach

8 grudnia 2011 roku została uruchomiona w Internecie zapowiadana od wielu miesięcy Muzykoteka Szkolna. Przedsięwzięcie medialnie nagłośniono, ukazały się liczne informacje prasowe na jego temat oraz wywiady z osobami rmującymi tę inicjatywę. "Wychowanie Muzyczne", jako czasopismo poświęcone szeroko pojętej edukacji muzycznej, także nie może pozostać wobec tego faktu obojętne. Przedstawiamy Muzykotekę Szkolną z dwóch perspektyw: zleceniodawcy, wykonawcy dzieła, czyli Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Narodowego Instytutu Audiowizualnego, oraz potencjalnego odbiorcy. Założenia, cele i koncepcje platformy zostaną poniżej skonfrontowane z jej zawartością merytoryczną oraz subiektywnie przez autora artykułu ocenione.

th

Nostalgia za PRL-em: Szpula

Nostalgia za PRL-em to zjawisko nierzadko budzące oburzenie i sprzeciw. Dla innych jednak pijalnie wódki, gdzie szybkiego jednego można zagryźć kiszakiem, plakaty ery socrealizmu, analogowe sprzęty codziennego użytku, filmy Bareji, a przede wszystkim być może imaginacja bardziej niż dziś rozbudowanej przestrzeni publicznej budzą uczucia chyba godne napisania wiersza... 

th

UL/KR - Ament

Blogosfera, a w niej wpis Filipa Szałaska, autora bloga Fight!Suzan. Zapraszamy!

th

Ekonomia kultury

Tym razem w Blogosferze fragment książki Harry'ego Lehmanna pt. Die digitale Revolution der Musik. Eine Musikphilosophie, (Schott 2013) w tłumaczeniu Moniki Pasiecznik. Tekst pierwotnie ukazał się na jej blogu.

th

Video wykład. Społecznościowe komponowanie

Czym jest komponowanie społecznościowe? Jak można wykorzystać w muzyce media lub grupy społecznościowe? Co może być tematem takiej sztuki i jak się nad nią pracuje? O tym wszystkim opowiada w swoim videowykładzie Jagoda Szmytka.

th

Video wykład. Muzyka kontekstualna

Czym jest muzyka kontekstualna i jakie media mogą być w nią zaangażowane? W jaki sposób odbieramy takie kompozycje? O tym wszystkim opowiada w swoim videowykładzie Jagoda Szmytka.

th

Czy Ten Felieton Wywróci Twoje Zdanie O Muzyce Do Góry Nogami?! – czyli clickbait i nowa muzyka

Nazywanie internetowych „artykułów”, plebiscytów, krótkich filmów w sposób w taki, w jaki ja zatytułowałem swój tekst, stało się w ciągu ostatnich lat prawdziwą plagą publicystyki w sieci i nie tylko. Zjawisko jest na tyle powszechne i charakterystyczne, że ma swoje gatunkowe określenie – „clickbait”. Na czym dokładnie ono polega?

th

Vaporwave, hauntologia, technokultura i kapitalizm

Czasy świetności vaporwave’u już minęły – „vaporwave is dead” głosi tytuł jednego z albumów spod znaku wydawnictwa Dream Catalogue z 2015. Od swojego powstania – na przełomie 2010 i 2011 roku – nurt ten zdążył, w postaci internetowego memu, wejść do mainstreamu i z niego wypaść.

logowanie i rejestracja
Wydanie 265