th

Nagród ciąg dalszy czyli Katarzyna Syguła laureatką Olsztyńskiego Konkursu Musicalowego

Nasza redakcyjna koleżanka zdobyła I nagrodę na II Olsztyńskim Konkursie Musicalowym, który odbył się 14 kwietnia.

th

Tarzan w Zabrzu

19 maja 2012 roku w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu zaprezentowana została polska prapremiera musicalu „Tarzan” z muzyką i słowami Phila Collinsa, przygotowana przez Gliwicki Teatr Muzyczny we współpracy z Domem Muzyki i Tańca. Następnego dnia, czyli 20 maja spektakl został wystawiony z okazji V Metropolitalnego Święta Rodziny, a kolejne przedstawienia zaplanowano na 31 maja oraz 1, 2 i 3 czerwca br.

th

Po co śpiewać piosenki?

Strefa Kiczu rośnie w siłę, choć wolelibyśmy, żeby nie istniała. Wciąż jednak okazuje się, że mamy co robić. Rynek pop obfituje w kontrowersyjnych artystów, ale z tym zdążyliśmy się już oswoić. Większy problem mamy wtedy, gdy do show biznesu aspirują śpiewacy operowi… Jak doktor sztuki wokalnej, pedagog, poeta - Mariusz Klimek.

th

Operetka i musical jako alternatywna forma edukacji artystycznej

Żyjemy w świecie niezwykle dynamicznych zmian, gdzie przewartościowaniu ulega wiele dotychczas obowiązujących prawd i kanonów. Jesteśmy oszołomieni natłokiem modnych wideoklipów, atrakcyjnością lansowanych przez menadżerów show-businessu sezonowych idoli, którzy narzucają swoje treści i wartości estetyczne, uważając je za godne naśladowania i propagowania. Większość młodych ludzi z wszechobecną muzyką nie najwyższych lotów ma kontakt mimowolny. Jak zatem pedagog ma kształtować wrażliwość i estetykę swojego wychowanka? Czy pomocne mogą w tym być teatry muzyczne prezentujące operetki i musicale?

th

Broadway Street. The Show

Wielbiciele musicalu nie powinni przeoczyć tego wydarzenia. 24 listopada w warszawskim Teatrze Rampa odbył się koncert "Broadway Street – the show".

th

Gershwin - droga do sukcesu

"Prawdziwa muzyka musi przekazywac myśli i aspiracje ludzi danej epoki. Moimi ludzmi sa Amerykanie. Moim czasem jest dzien dzisiejszy" – tą myślą George Gershwin kierował się w swojej twórczości. Wiara w amerykańską muzykę i wychodzenie poza utarte schematy sprawiły, że stał się jednym z najbardziej znanych kompozytorów na całym świecie. Jego utwory uznano za standardy muzyki jazzowej, jak i rozrywkowej.

th

Musical w kinie

Podobno Oscar w kategorii najlepszy reżyser, daje nagrodzonemu wolnośćw wyborze kolejnego tytułu, którego pragnie się podjąć. Tom Hooper po zdobyciu statuetki za Jak zostać królem, zapytany o kolejny projekt, odpradł Les Miserables.

th

"Księżniczka Sara" - spektakl Teatru Muzycznego Tintilo

Recenzja musicalu Księżniczka Sara opartego na motywach z powieści Mała Księżniczka Frances Hodgson Burnett. Dla dzieci, ale nie tylko!

th

Inspiracje Starszych Panów. Krótka historia musicalu

Muzyczne inspiracje Starszych Panów skłaniają się w przeważającej mierze ku początkowi muzyki jazzowej na świecie. Zainteresowanie m.in. Gershwinem, Porterem czy Berlinem w połączeniu z fascynacją pierwszymi filmami dźwiękowymi i filmowymi komediami muzycznymi musiało odcisnąć piętno na nowo powstałej twórczości. Gatunek tak trudny do jednoznacznego określenia, przedstawiany w takich programach telewizyjnych jak Kabaret Starszych Panów, nasuwa skojarzenia z rozwijającym się wówczas szczególnie w Stanach Zjednoczonych (ale później również w Polsce) musicalem.

th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 1

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.

th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 2

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.

th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 3

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.

th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 4

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.

th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 5

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.

th

Wieczór z Kabaretem Starszych Panów - cz. 6

Wasowski i Przybora w kreacji Panów A i B to aktorzy oszczędni, posługujący się subtelnymi, delikatnymi środkami, ze szczególnym wyczuciem zaznaczający wszelkie dwuznaczne sytuacje. Urzekali odbiorcę niedopowiedzianą aluzją, zmianą barwy głosu, jego wielce znaczącym zawieszeniem. Ich wyczucie było zniewalające.

th

Divertimento

Divertimento to cykl, który zaczął się tego samego roku, w którym skończył się Kabaret Starszych Panów. Można go nazwać Kabaretem Starszego Pana, ponieważ Jeremi Przybora czynił w nim to samo, co poprzednio dwaj Starsi Panowie, czyli prowadził interes, a piosenka pozostawała nadal elementem współdecydującym o kształcie spektaklu.

th

„Welcome to Japan!”. O obrazach Japonii i Japończyków w amerykańskim teatrze muzycznym i musicalu

Symbolicznym początkiem dla wprowadzenia tematu japońskiego do kultury popularnej stał się rok 1885 i londyńska premiera opery komicznej Gilberta i Sullivana pt. Mikado. Dzieło zyskało sobie pod koniec XIX w. status kultowego – podczas pierwszej realizacji wystawiano je w stolicy Imperium Brytyjskiego łącznie 672 razy, bijąc rekordy popularności.

th

Krótka (i subiektywna) historia śpiewania na ekranie

Śpiewanie, nucenie, gwizdanie to całkiem zwyczajne czynności, które towarzyszą nam każdego dnia, wyrażając nasze emocje. Nic dziwnego, że twórcy filmów, chcąc uwiarygodnić postaci scenariusza, powierzają im partie śpiewane. Pytanie tylko, czy śpiewanie w filmie faktycznie wypada autentycznie?

th

Teksty poszukiwane! Temat: musical

Tylu fanów w Polsce musical nie miał jeszcze nigdy, a kolejne musicalowe premiery pojawiają się jak grzyby po deszczu. Czy zatem i wśród Czytelników Meakultury znajdą się wielbiciele tego gatunku? 

logowanie i rejestracja
Wydanie 262