„Różnorodność jest bogactwem, z którego staram się czerpać”. Wywiad z Jackiem Przybyłowiczem

th

O współczesne choreografii, polskiej muzyce wykorzystywanej w spektaklach, traktowaniu tańca „po macoszemu” oraz o potrzebie systemu edukacji baletowej dla odbiorców z Jackiem Przybyłowiczem rozmawiają Ewa Schreiber i Anna Kruszyńska. 


„W balecie wszystko zaczyna się od głowy”. Wywiad z Maksimem Woitiulem

th

O kulisach pracy tancerza baletowego, o współpracy z choreografami  oraz o tym, że balet może być ciekawą formą zajęć dodatkowych z Maksimem Woitiulem rozmawia Anna Kruszyńska. 

Polityka uczuć. Wywiad z Markiem Dyjakiem

th

O tekstach piosenek, najnowszej płycie „Pierwszy śnieg” oraz o życiowym wyciszeniu z Markiem Dyjakiem rozmawia Piotr Jakubowski.



"Polacy kochają śpiewać, nie tylko od święta". Wywiad z Anną Bajak i Anną Mazurek.

th

O muzyce gospel, śpiewaniu kolęd, nawet od maja, o radości płynącej ze wspólnego śpiewania w chórze oraz o tym, czy Polacy lubią śpiewać (nie tylko kolędy!) w świątecznym wywiadzie z Anną Bajak i Anną Mazurek rozmawia Anna Kruszyńska. 

„Instrument jest po to, żeby wyrazić siebie”. Wywiad z Łukaszem Dyczko

th

O urokach gry na saksofonie, o konkursowych sukcesach i skutecznej promocji muzyki klasycznej z Łukaszem Dyczko, młodym, utalentowanym instrumentalistą, rozmawia Katarzyna Trzeciak.



Krzysztof Knittel - „Piękna współczesność”. Portrety warszawskich kompozytorów” (cz. 3)

th

Piękno rozumiane jako jak najdoskonalsze odzwierciedlenie rzeczywistości było domeną sztuki starożytnej. Czy mimo upływu przeszło dwóch tysięcy lat koncepcja ta jest wciąż żywa? Kompozytor Krzysztof Knittel jest zdania, że piękno tkwi we współczesnej rzeczywistości – w jej galopującym rozwoju, w błyskawicznym przepływie informacji i w mnogości otrzymywanych przez człowieka bodźców. Zapraszamy na kolejny wywiad w cyklu „Portrety warszawskich kompozytorów”.

„Muzyka jest synonimem wolności”. Wywiad z Francesco Tristano

th

O muzyce, która nie zna granic, o eksperymentach, wykonywaniu klasyki i techno oraz o tym, dlaczego gotowanie i muzyka mają ze sobą wiele wspólnego z Francesco Tristano rozmawia Anna Kruszyńska. Tym razem prezentujemy wywiad w wersji polskiej!



'Music is a synonym of freedom'. Interview with Francesco Tristano

th

O muzyce, która nie zna granic, o eksperymentach, wykonywaniu klasyki i techno oraz o tym, dlaczego gotowanie i muzyka mają ze sobą wiele wspólnego z Francesco Tristano rozmawia Anna Kruszyńska

„W operze współczesnej zachwycająca jest jej różnorodność”. Rozmowa z Agatą Zubel

th

O operze współczesnej, roli tekstu w muzyce, śpiewie klasycznym i eksperymentalnym oraz Czarodziejskiej górze Pawła Mykietyna z Agatą Zubel rozmawiała Magdalena Nowicka.



Bartosz Kowalski - „Kompozytor strefy środka”. Portrety warszawskich kompozytorów (cz. 2)

th

Jak brzmi współczesna Warszawa? Czy pojęcie „muzyka stolicy” jest tożsame z pojęciem „muzyka Warszawskiej Jesieni”? Czy istnieje wspólny język, którym posługują się kompozytorzy warszawscy, czy przeciwnie: jest to konglomerat twórczych indywidualności? Odpowiedzi na te pytania postanowiłam poszukać w cyklu wywiadów „Portrety warszawskich kompozytorów”. Bartosz Kowalski, nie identyfikując się ani z trendami promowanymi przez festiwale muzyki współczesnej, ani z lekkostrawną muzyką rozrywkową, określa siebie jako kompozytora „strefy środka”.

„Niezależne wytwórnie strzegą istoty sztuki”. Wywiad z Joshem Harrisem.

th

Josh Harris – człowiek-orkiestra: remixer, producent muzyczny i reżyser dźwięku. Komponuje, pisze piosenki oraz zajmuje się edukacją w biznesie muzycznym. Jako kierownik muzyczny współpracował z Sealem. Internetowe kursy Josha Harrisa z zakresu technik remixu cieszą się ogromną popularnością – na stronie Lynda.com obejrzano je ponad 100 000 razy. Josh Harris, reżyser dźwięku nominowanego do nagrody Grammy remixu, gości w Meakulturze.



1213‹ poprzednie

logowanie i rejestracja
Wydanie 253