Anhelli – strapiona dusza. Wywiad z Dariuszem Przybylskim

th

Wojtek Krzyżanowski rozmawia z cenionym kompozytorem, dziekanem wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki na UMFC w Warszawie, Dariuszem Przybylskim. Kompozytor opowiada o swoim najnowszym dziele – operze-misterium Anhelli.


„Szczęście, energia, zmęczenie". Dominika Barabas i Songwriting Camp ZAiKS

th

O Songwriting Camp ZAiKS i planach na przyszłość z Dominiką Barabas rozmawia Piotr Mirkowski (Yamaha). Wywiad dostarczony i opublikowany w ramach współpracy patronackiej nad Songwriting Camp ZAiKS.


Aleksander Dębicz: gdy improwizacja przychodzi z pomocą

th

„Od improwizacji tak naprawdę zaczęła się muzyka, bo przecież nikt od razu nie potrafił zapisywać dźwięków" – o historii improwizacji i własnej działalności na tym polu opowiada nam Aleksander Dębicz.



Joanna Freszel. Głos to mój teleskop

th

O swoim głosie, o swoich marzenach i planach oraz o najnowszym spektaklu – Anhellim według Juliusza Słowackiego opowiedziała nam Joanna Freszel.  

Natalia Kozłowska: Pomysły na akcję sceniczną biorę z muzyki

th

Natalia Kozłowska, jedna z najciekawszych reżyserek operowych młodego pokolenia po raz drugi realizuje operę Dydona i Eneasz Henry'ego Purcella.  Opera była debiutem i dyplomem Kozłowskiej. Dziś, w nowej inscenizacji będzie prezentowana w Polskiej Operze Królewskiej. Ale nam młoda reżyserka, specjalnie do numeru poświęconego muzycznym podróżom opowiedziała o operach, które narodziły się z muzycznego ducha Wenecji. 



Paweł Passini: Robię teatr dla nielicznych…

th

Od początku swojej reżyserskiej drogi eksperymentuje w teatrze, zwracając uwagę na to, co ważne, ale jednocześnie nieoczywiste. O tym, gdzie stawiał swoje pierwsze kroki, Halce jako pierwszej realizacji operowej, a także o nas – Polakach-widzach, Polakach-ludziach z Pawłem Passinim rozmawiała Paulina Książek.

„Kultura musi korzystać z narzędzi biznesowych, PR-owych, edukacyjnych i nie okopywać się w swojej wielkości". Wywiad z Agatą Grendą

th

To ciągły rollercoaster starań, przekonywania ludzi do swoich pomysłów, eksplorowania nowych ścieżek"... Agata Grenda, właścicielka firmy Grenda. Produkcja Kultury, realizującej projekty z pogranicza kultury i biznesu opowiedziała Marlenie Wieczorek i Magdalenie Nowickiej-Ciecierskiej o swojej pracy.



Michał Biel. W cieniach rampy

th

Michał Biel – korepetytor... czyli? Michał Biel opowiedział Joannie Staneckiej o kulisach swojej pracy. 

Iwona Król. Z ducha Twin Peaks

th

Iwona Król to artystka dźwiękowa z Jenina pod Gorzowem Wielkopolskim. Występowała między innymi na Męskim Graniu, Open’erze, festiwalu Tauron Nowa Muzyka, czy OFF festiwalu. Z artystką rozmawia Wojtek Krzyżanowski



Energia dźwięku. Wywiad z Hanną Piosik

th

Wojtek Krzyżanowski rozmawia z Hanią Piosik, wokalistką, kompozytorką, producentką i wykładowczynią wrocławskiej Szkoły Muzyki Nowoczesnej.

Kuba Więcek: jazzowa rewolucja

th

Kuba Więcek opowiada Katarzynie Bazgier o drodze, jaką trzeba przebyć, żeby nauczyć się siebie. Na nowej, nietypowej płycie Więcka znajdziemy przepisy na jazz masalę, tacosy w LA i zrobić sobie detoks bez słodyczy wraz z SUGARboost.



1219‹ poprzednie

logowanie i rejestracja
Wydanie 287