th

Kompozytor zawsze jest współczesny (wobec własnej współczesności) - wywiad z Krzysztofem Szwajgierem

Prymarnie, ekran reprezentuje planszę myślenia; teatr kartezjański. To tam, w pustym prostokącie wyobraźni umieszczamy treści naszych rozważań, projektów, fantazji; najlepiej nam to wychodzi, gdy zamkniemy powieki. 
th

The Colour of Nostalgia: an Interview with Joanna Bailie

Svetlana Boym pisała, że ubiegły wiek rozpoczęła utopia a zakończyła, będąca przesunięciem w czasie i przestrzeni, tęsknota i emocja historyczną nostalgią. O jej dźwięku i kolorze, a także o sprawach z nią niezwiązancyh z Joanną Bailie. 
th

Trawnikowy ugór, czyli o discopolizacji kultury

Czy disco polo jest muzyką ludową? Czy krytyka muzyczna jest potrzebna i jaką pełni rolę w kształtowaniu poziomu odbioru muzyki w społeczeństwie oraz czy bez szerokiej edukacji muzycznej możliwy jest rozwój kultury? – odpowiada Weronika Grozdew-Kołacińska.
th

Ewa Łętowska. Kulturalne społeczeństwo ma się pod każdym względem lepiej

Z pierwszą rzeczniczką praw obywatelskich, byłą sędzią Trybunału Konstytucyjnego, autorytetem prawnym i opiniotwórczym,a także melomanką – profesor Ewą Łętowską – rozmawia Joanna Stanecka.
th

Ralph Kaminski: publiczność jest głodna rzeczy odważnych i niecodziennych

Ralph Kaminski – piosenkarz, kompozytor, autor piosenek, aranżer, multiinstrumentalista opowiada o własnej twórczości, roli wykształcenia akademickiego w pracy muzyka i o swoich inspiracjach.
th

Muzyka popularna – co o niej wiemy? Wywiad z Miłoszem Kulą

Czy bazowanie na trójkącie aksjomatycznym Philipa Tagga jest nadal aktualne? Jak analizować muzykę popularną i czy to w ogóle ma sens? Na te i nie tylko te pytania odpowiedział dr Miłosz Kula.
th

Czas na Zacier. Wywiad z Mirosławem Jędrasem

Mirosław "Zacier" Jędras - wokalista, autor tekstów i lider grupy muzycznej Zacier, doktor nauk medycznych, wykładowca WUM - o muzyce w czasach pandemii (i nie tylko), jej związku z medycyną oraz o tym, czego epidemia COVID-19 może nas nauczyć.
th

Artyści, walczmy o swoje prawa! Rozmowa z Tomaszem Koniecznym

Tomasz Konieczny, wybitny śpiewak operowy mieszkający na stałe w Niemczech i w Austrii, w odważnym wywiadzie dla MEAKULTURA.pl opowiada o trudnej i niesprawiedliwej sytuacji artystów-freelancerów, którzy z uwagi na COVID stracili źródło dochodów. Przedstawia też szereg międzynarodowych rozwiązań wspierających to środowisko, które można wdrożyć i w Polsce. Warunkiem jest jednak integracja i wspólna walka...
th

Marketing w kulturze nie jest porzuceniem idei. Wywiad z Jakubem Jasiczakiem

O przenoszeniu dobrych praktyk  w zakresie marketingu z sektora biznesowego do projektów kulturalnych mówi Jakub Jasiczak – doktor inżynier nauk ekonomicznych, prezes Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, współzałożyciel Fundacji Fort oraz wykładowca studiów podyplomowych "Projekty w kulturze. Idea, innowacje, biznes” (Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas).
th

Piotr Orzechowski o Dziadach (improwizacji, czasie i duchach)

Piotr Orzechowski opowiada o Dziadach, płycie High Definition Quartet. Czego dowiemy się z niej o czasie, człowieku, relacjach międzyludzkich? Jak jej słuchać? 
th

Kultura i sztuka mają ogromną przewagę nad rynkiem produktów czy usług. Wywiad z Beatą Dubiel-Stawską

O łączeniu biznesu z kulturą i działalnością pozarządową, a także o tym, jak zmieniają się odbiorcy projektów kulturalnych i jak najskuteczniej do nich dotrzeć, z Beatą Dubiel-Stawską, konsultantką, facylitatorką i trenerką od ponad 20 lat działającą w branży kulturalnej, rozmawia Marlena Wieczorek, prezeska Fundacji MEAKULTURA, kierownik studiów podyplomowych w Collegium Civitas.

1220‹ poprzednie

logowanie i rejestracja