Nie można trzymać się schematów - wywiad o muzyce w reklamie telewizyjnej z Arnoldem Kurzyńskim i Filipem Siejką

th

MEAKULTURA postanowiła sprawdzić, jak to się dzieje, że zaledwie półminutowy utwór jest w stanie tak bardzo utkwić nam w głowie. Jak się komponuje taką muzykę? Jaką rolę odgrywają w niej emocje? O tym rozmawiałam z dwoma warszawskimi kompozytorami tegoż gatunku – z Arnoldem Kurzyńskim i Filipem Siejką.


Brakuje mi tylko szarego koloru polskich ulic… Wywiad z Marcinem Kołodziejczakiem – muzykiem pracującym od wielu lat dla amerykańskich linii oceanicznych

th

Marcin Kołodziejczak (pseudonim), pianista od lat zatrudniony na amerykańskich statkach pasażerskich, opowiada MEAKULTURZE o zaletach i wadach pracy marynarza-muzyka.

Od IDOLA do świadomej twórczości muzycznej. Droga Pawła Kowalczyka przez meandry polskiego przemysłu muzycznego

th

Paweł Kowalczyk – wokalista, muzyczny samouk, który był laureatem wielu konkursów i przeglądów piosenek, uczestnik trzeciej edycji IDOLA powraca z nowym, odmiennym materiałem muzycznym. Kim jest teraz? Skąd ta metamorfoza? Czy trudno być sobą w świecie polskiego show-biznesu? O tym wszystkim opowie Karolinie Kizińskiej i Marlenie Wieczorek w wywiadzie dla MEAKULTURY.



Umysł (znie)wol(o)ny – wywiad z Martyną Jakubowicz

th

Martyna Jakubowicz to wokalistka, kompozytorka i gitarzystka z ponad trzydziestoletnim stażem artystycznym. Jej muzyka zaliczana bywa do folku z elementami klasycznego rocka i bluesa, jednak utwory te nie są jednorodne gatunkowo. Jak sama powtarza, nie lubi zaszufladkowania. Występowała ze znakomitymi artystami – Mateuszem Pospieszalskim, Wojciechem Waglewskim, zespołami TSA czy Dżem. W 2010 r. wydała płytę zatytułowaną Okruchy życia, z której piosenki wykonuje obecnie podczas tras koncertowych. O swoim życiu, polskiej muzyce i planach opowiedziała w wywiadzie dla MEAKULTURY.

Dno, wiocha i 100 kilo mułu - o swojej miłości do muzyki ludowej opowiada Barbara Derlak, wokalistka zespołu Chłopcy kontra Basia

th

Barbara Derlak - ma 24 lata i jest współautorką projektu Chłopcy kontra Basia, a także klarnecistką Kapeli Mateusza Niwińskiego. Uczyła się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Chełmie w klasie fortepianu i klarnetu oraz w Szkole Aktorskiej Jana i Haliny Machulskich. Od trzech lat śpiewa, starając się jednocześnie zgłębiać techniki śpiewu tradycyjnego. Ukończyła kulturoznawstwo, obecnie studiuje religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ta niezwykle intrygująca wokalistka opowiada Czytelnikom MEAKULTURY o swojej pasji do muzyki, w szczególności tej ludowej.



Marzę o tym, by po latach ktoś kiedyś mógł o mnie powiedzieć – „artysta”. Wywiad z Juliuszem Kamilem

th

Juliusz Kamil - wokalista, kompozytor, multiinstrumentalista, były członek zespołu Maryli Rodowicz, a obecnie lider grupy BLiSS - w niezwykle szczerej rozmowie opowiada czytelnikom MEAKULTURY o życiu muzyka estradowego oraz o blaskach i cieniach drogi, która prowadzi do zaistnienia w show-biznesie.

Każdy z nas ma tę muzykę w serduchu – wywiad z Igorem Herbutem, liderem grupy LemON

th

Grupa LemON, objawienie Must be the Music, zapadła na długo w pamięci widzom tego programu. Muzykalność, charyzma, emocjonalność – to wszystko sprawia, że z nadzieją czekamy na więcej. Kim są Ci zdolni artyści i sam Igor Herbut - lider formacji? Dowiemy się tego z wywiadu, jaki udzielił Marlenie Wieczorek i Karolinie Kizińskiej.



Górecki, Chopin and the Mountains

th

In the summer of 1997, I traveled to the mountain town of Zakopane, in Podhale (the Foothills) area of Tatra Mountains, to persuade Henryk Mikolaj Górecki to come to Los Angeles for a residency at the University of Southern California, called the Górecki Autumn. He conducted his Third Symphony, in a historical, legendary performance that lasted good 10 minutes longer than any other. . . I was his personal translator and accompanied him everywhere, like a substitute daughter (my middle name is hers, Ania).

Kolekcjoner magicznych zdarzeń dźwiękowych

th

Sebastian Stieler w wywiadzie dla MEAKULTURY opowiada o specyfice pracy kompozytora muzyki filmowej.



Wierzę we własne marzenia

th

Ma zaledwie 23 lata, nie ukończył jeszcze dyrygentury symfonicznej i operowej na Akademii Muzycznej w Poznaniu, a już posiada tyle dokonań, że mógłby nimi obdzielić kilka osób. Gdy sześć lat temu zakładał młodzieżowo-studencką Orkiestrę l’Autunno, spełniał swoje marzenie. I pewnie nie przypuszczał, że w niedalekiej przyszłości jego muzycy wystąpią z jednymi z najlepszych artystów na świecie.

Najważniejsze jest przeżycie

th

Wywiad z Aureliuszem Golińskim, założycielem i liderem Arte dei Suonatori -  jednego z najciekawszych polskich zespołów, specjalizujących się w wykonywaniu muzyki barokowej i klasycznej.



1131415

logowanie i rejestracja
Wydanie 265