Wywiad z Aleksandrą Galewską

th

Aleksandra Galewska z impetem wtargnęła w ułożony świat polskich talent shows i - choć nie wygrała The Voice of Poland -  zostawiła po sobie niedosyt. Inteunarci domagają się płyty, prezentacji własnych kompozycji, których wokalistka ma sporo. Zapraszamy do przeczytania ciekawego wywiadu, w którym poruszane są między innymi wątki dotyczące kondycji polskich mediów.


Jerzy Milian. Chciałem dawać ludziom radość

th

Jerzy Milian - wybitny polski wibrafonista, kompozytor oraz dyrygent. O jego wkładzie w rozkwit polskiej muzyki rozrywkowej i jazzu nikomu nie trzeba przypominać. Od słów lepiej mówią setki nagrań - utwory na mniejsze i większe zespoły wokalno-instrumentalne, balety, musicale, kompozycje taneczne. Czy jednak zawsze robił to, co lubił? Skąd czerpał inspirację? O tym, i wielu innych rzeczach opowiada wyjątkowym wywiadzie dla MEAKULTURY.

MashMish - muzyczny kogel-mogel

th

MEAKULTURA przedstawia wywiad z kolejnym, młodym zespołem znanym szereszej widowni z uczestnictwa w programie Must Be The Music. Dzisiaj zaprosiliśmy do rozmowy wokalistkę Małgorzatę Bernatowicz i pianistę Marcina Kuczewskiego, tworzących duet MashMish.



Ifi Ude czyli "Coś dobrego"

th

MEAKULTURA pragnie wspierać twórczość młodych, utalentowanych artystów. Należy do nich Ifi Ude. Jej charyzmatyczną osobowość i oryginalny styl poznała publiczność trzeciej edycji "Must Be The Music". Zachwyciła wtedy własnymi kompozycjami łączącymi w sobie nowoczesne brzmienia z elementami etnicznymi. Kim jest? Jakie ma artystyczne i prywatne marzenia? Jak kształtuje się ścieżka jej kariery muzycznej? O tym wszystkim opowiada w rozmowie z Marleną Wieczorek i Karoliną Kizińską.

Nasta Niakrasava - "Żywie Bialarus!"

th

Nasta Niakrasavabiałoruska wokalistka folkowa opowiada o początkach swojej muzycznej kariery, inspiracjach, które czerpie z muzyki ludowej i współczesnej oraz o tym, w jaki sposób muzyka może pełnić rolę języka walki o wolność.



Gęby Gaby (Kulki)

th

Rozmowę zaczyna od sprawdzenia, czy kanapa, na której siedzimy, jest odpowiednio zaprojektowana. – Pracowałam w sklepie meblowym. Z przyzwyczajenia przyglądam się wzornictwu. Ostatecznie stwierdza, że sofa w Muzeum Gombrowicza we Wsoli jest wystarczająco wygodna. Siadamy. Ja jakoś ofensywnie, z wycelowanym w nią dyktafonem, ona – grzecznie w kąciku. Gaba Kulka to skrzyżowanie ułożonej dziewczynki z chłopaczarą. A artystycznie to jeszcze większa plątanina.

Nie można trzymać się schematów - wywiad o muzyce w reklamie telewizyjnej z Arnoldem Kurzyńskim i Filipem Siejką

th

MEAKULTURA postanowiła sprawdzić, jak to się dzieje, że zaledwie półminutowy utwór jest w stanie tak bardzo utkwić nam w głowie. Jak się komponuje taką muzykę? Jaką rolę odgrywają w niej emocje? O tym rozmawiałam z dwoma warszawskimi kompozytorami tegoż gatunku – z Arnoldem Kurzyńskim i Filipem Siejką.



Brakuje mi tylko szarego koloru polskich ulic… Wywiad z Marcinem Kołodziejczakiem – muzykiem pracującym od wielu lat dla amerykańskich linii oceanicznych

th

Marcin Kołodziejczak (pseudonim), pianista od lat zatrudniony na amerykańskich statkach pasażerskich, opowiada MEAKULTURZE o zaletach i wadach pracy marynarza-muzyka.

Od IDOLA do świadomej twórczości muzycznej. Droga Pawła Kowalczyka przez meandry polskiego przemysłu muzycznego

th

Paweł Kowalczyk – wokalista, muzyczny samouk, który był laureatem wielu konkursów i przeglądów piosenek, uczestnik trzeciej edycji IDOLA powraca z nowym, odmiennym materiałem muzycznym. Kim jest teraz? Skąd ta metamorfoza? Czy trudno być sobą w świecie polskiego show-biznesu? O tym wszystkim opowie Karolinie Kizińskiej i Marlenie Wieczorek w wywiadzie dla MEAKULTURY.



Umysł (znie)wol(o)ny – wywiad z Martyną Jakubowicz

th

Martyna Jakubowicz to wokalistka, kompozytorka i gitarzystka z ponad trzydziestoletnim stażem artystycznym. Jej muzyka zaliczana bywa do folku z elementami klasycznego rocka i bluesa, jednak utwory te nie są jednorodne gatunkowo. Jak sama powtarza, nie lubi zaszufladkowania. Występowała ze znakomitymi artystami – Mateuszem Pospieszalskim, Wojciechem Waglewskim, zespołami TSA czy Dżem. W 2010 r. wydała płytę zatytułowaną Okruchy życia, z której piosenki wykonuje obecnie podczas tras koncertowych. O swoim życiu, polskiej muzyce i planach opowiedziała w wywiadzie dla MEAKULTURY.

Dno, wiocha i 100 kilo mułu - o swojej miłości do muzyki ludowej opowiada Barbara Derlak, wokalistka zespołu Chłopcy kontra Basia

th

Barbara Derlak - ma 24 lata i jest współautorką projektu Chłopcy kontra Basia, a także klarnecistką Kapeli Mateusza Niwińskiego. Uczyła się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Chełmie w klasie fortepianu i klarnetu oraz w Szkole Aktorskiej Jana i Haliny Machulskich. Od trzech lat śpiewa, starając się jednocześnie zgłębiać techniki śpiewu tradycyjnego. Ukończyła kulturoznawstwo, obecnie studiuje religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ta niezwykle intrygująca wokalistka opowiada Czytelnikom MEAKULTURY o swojej pasji do muzyki, w szczególności tej ludowej.



1131415

logowanie i rejestracja
Wydanie 268