Wierzę w to, że flet jest czarodziejskim instrumentem. Rozmowa z Jennyfer Fouani

th

Jennyfer Fouani to utalentowana i pełna pasji młoda artystka, która wybrała flet jako instrument swojego życia. Mimo młodego wieku – zaledwie 21. lat – ma bogate doświadczenie sceniczne, jest także laureatką wielu prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, a także (między innymi) stypendystką Fundacji Sinfonia Varsovia. 


"Czasami należy to wszystko robić z premedytacją". Wywiad z Cezarym Zychem

th

Po 12 dniach i 23 koncertach III Festiwal Poznań Baroque przeszedł do historii. Co o samym Festiwalu, muzyce polskiej i nie tylko powiedział MEAKULTURZE jego Dyrektor? Zapraszamy do lektury wywiadu z Cezarym Zychem.

Chciałabym coś na opak. Wywiad z Anną Serafińską

th

Pytania i odpowiedzi jazzem, szczerością i żartem osnute. Wszak "ważne, by był klimat, a nie klimacik"!



Kłócimy się zwykle o dziewczyny. Piotr Szumlas i Jakub Zaborski

th

Ze zwycięzcami 5. edycji Must Be The Music - w atmosferze „dość melancholijnej ballady” – nie całkiem melancholijna rozmowa.

"Nie chcę niszczyć żadnych skojarzeń. Chcę je poszerzać". Wywiad z Adamem Bałdychem

th

27-letni Adam Bałdych - przebojowy skrzypek i kompozytor z Gorzowa Wielkopolskiego - to ewenement na europejskiej scenie muzycznej. W ekspresyjnych, writuozerskich improwizacjach przełamuje wiolinistyczne stereotypy, stwarzając dla instrumentu kojarzonego dotąd głównie z muzyką filharmoniczną czy ludową nowe, nowoczesne konteksty. W niezwykle ciekawym wywiadzie dla MEAKULTURY mówi o muzycznym dojrzewaniu, karierze, a przede wszystkim - o skrzypcach.



Yoko Ono i kwestionariusz Prousta. John Lennon i ostatni wywiad...

th

W numerze specjalnym publikujemy dzisiaj linki do dwóch szczególnych wywiadów. Jest to fragment ostatniej, większej rozmowy radiowej z Johnem Lennonem oraz kwestionariusz Prousta wypełniony przez Yoko Ono.

Najpierw nic, a potem jeszcze mniej. Rozmowa z Przemysławem Zychem

th

Poiesis, opera kameralna Przemysława Zycha miała swą premierę podczas XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego. O zadaniach artysty, pięknej polszczyźnie i tym, co to są "ważne sprawy" opowiada kompozytor.



"Sami jeszcze nie wiemy, jaką ewolucję przejdzie nasza muzyka". Rozmowa z zespołem Me Myself & I

th

Me Myself and I to polski duet wokalny, reprezentujący muzykę kontrolowaną głosem. W świadomości polskich słuchaczy zaistnieli dzięki trzeciej edycji popularnego programu "Mam talent", w której zajęli czwarte miejsce. O istocie muzyki wokalnej i jej miejscu w polskim showbiznesie, edukacji muzycznej oraz planach na przyszłość MEAKULTURZE opowiadają Magdalena Pasierska i Michał Majeran.

"Polska muzyka, a zwłaszcza kompozycja, ma się doskonale". Wywiad z Martą Ptaszyńską

th

O praktyce kompozytorskiej i fascynacją kolorystyką dźwiękową, stanie polskiej polityki kulturalnej oraz o różnicach pomiędzy polskim i amerykańskim środowiskiem muzycznym opowiada polska kompozytorka, perkusistka i pedagog, profesor kompozycji w University of Chicago.



Leszek Możdżer – wywiad wyłącznie promocyjny

th

Enter Music Festival, który po raz kolejny odbył się 28 i 29 maja w Poznaniu nad Jeziorem Strzeszyńskim w zeszłym roku (2012) przyciągnął rzesze fanów. W ramach promocji festiwalu Leszek Możdżer udzielił nam wywiadu i choć obiecano nam przesłanie pozostałych odpowiedzi drogą mailową, to jednak po zakończeniu wydarzenia dane słowo nie zostało dotrzymane. Publikujemy więc materiał niepełny, który poziomem odstaje od innych naszych rozmów.

"Próbowałem grać na wszystkim" - wywiad z Włodzimierzem Nahornym

th

Włodzimierz Nahorny, pianista, a właściwie multiinstrumentalista, kompozytor i aranżer jazzowy. Niedawno ukazała się reedycja jego najsłynniejszej płyty „Jej portret”, nad którą MEAKULTURA objęła patronat medialny. Specjalnie dla nas Włodzimierz Nahorny opowiada o swoich jazzowych początkach, mariażu jazzu i klasyki oraz o pierwiastku słowiańskim w muzyce jazzowej.



113141518

logowanie i rejestracja
Wydanie 283