th

Z pustego i Excel nie naleje. Wywiad z Andrzejem Kosowskim

Wywiad Marleny Wieczorek z Andrzejem Kosowskim – wybitnym ekspertem z zakresu kultury muzycznej, który od 2021 roku swoją wiedzą i doświadczeniem będzie wspierać projekty Fundacji MEAKULTURA.
th

The Musical Path That Led to Uganda. Interview with Len Collins

Len Collins has been a professional musician his entire working life, his career as a guitarist spanned many years and all styles of music. 40 years ago he became a music teacher and created a unique method for sight reading which has been put into practice around the world, including America, Australia, Kenya and soon it will be taught in the KDF music academy in Uganda.
th

Tańczący z bel canto. Rozmowa z Jakubem Józefem Orlińskim

Człowiek, którego osobowość nie mieści się w żadnych ramach ani schematach zwyczajowo pojmowanego sukcesu. Rozmowa z kontratenorem - Jakubem Józefem Orlińskim, który jeszcze dziesięć lat temu zaliczał wpadkę za wpadką w postaci oblanych egzaminów i nieudanych konkursów.
th

Wiking-fagocista zdobywa Polskę

Kristian Oma Rønnes – fagocista, kompozytor, aranżer, wydawca. Pierwszy fagocista Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Wykładowca klasy fagotu Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Opowiada o swojej działalności, o tym, czego brakuje współczesnym studentom, o Norwegii i konfrontacji z rzeczywistością muzyczną w Polsce.
th

„Wprowadzanie nowych tytułów na rynki zagraniczne to duże wyzwanie”. Wywiad z Sylwią Religą

O międzynarodowej kampanii promującej twórczość polskich kompozytorów z Sylwią Religą, kierownikiem Działu Handlu i Marketingu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, a także koordynatorem projektu „Muzyka z Kraju Chopina”, rozmawiają Magdalena Nowicka-Ciecierska i Marlena Wieczorek.
th

Bardziej „śląska” czy „warszawska”? O elektronice, kompozycji i żeńskim potencjale w rozmowie z Aleksandrą Bilińską

Rozmowa pełna niezwykle oryginalnie (i kobieco!) łączących się (pozornych?) sprzeczności. Czy Śląsk może być w Warszawie? Czy jest w tym regionie miejsce dla utalentowanych przedstawicielek kompozytorskiego fachu? Jak elektronika może wiązać się z tańcem współczesnym? Odpowiedzi znajdziecie Państwo w rozmowie z dr Aleksandrą Bilińską: kompozytorką, teoretykiem muzyki, improwizatorką, etnomuzykologiem i pedagogiem tak katowickiej Akademii Muzycznej, jak i UMFC w Warszawie.
th

Tomasz Konieczny odpowiada na pytania kwestionariusza meakultura.pl

Tomasz Konieczny – urodzony w Łodzi śpiewak operowy, czasem także aktor telewizyjny i filmowy. Wielokrotnie występował m.in. w dramatach muzycznych Wagnera. Nagrał Winterreise to Stanisław Barańczak's Poetry, eksperymentalną wersję cyklu Franciszka Schuberta.
th

Dwa sposoby widzenia rzeczywistości. Wywiad z Évą Guillorel

„Do drugiej połowy XX wieku pieśni i źródła ustne nie były uznawane za zbyt poważne dokumenty w badaniach historycznych” – mówi doktor Éva Guillorel z Centrum Studiów Bretońskich i Celtyckich Uniwersytetu w Breście. 23 listopada Guillorel wygłosiła wykład Los kobiety w Bretanii w XVI–XVIII wieku na przykładzie pieśni bretońskich, który odbył się online na platformie Zoom. Było to jedno z wydarzeń XXVII Dni Bretanii, którym w tym roku Dom Bretanii nadał temat Kobiety.
th

Muzyka wydobyta z cienia zapomnienia. Wywiad z dr Aleksandrą Demowską-Madejską

Wielokulturowść, wielowyznaniowość, tolerancja. W rozmowie z Krzysztofem Bździelem autorka projektu „Escape from the shadow”, altowiolistka, producentka i działaczka społeczna, dr Aleksandra Demowska-Madejska, opowiada o swoich działaniach przypominających wartościowe, niemal zapomniane dzieła pozostające w cieniu koncertowego wykonawstwa kameralnego.
th

Rap byłby ciekawszy, gdyby był mniej dochodowy. Wywiad z Marcinem Flintem

O dwóch skrajnościach postrzegania rapu w mainstreamie, motywacjach do bycia jego częścią oraz o podejściu dziennikarzy do artystów z szerokiego obiegu. Te tematy, w rozmowie z Marcinem Flintem – dziennikarzem muzycznym, redaktorem współpracującym m.in. z portalami CGM.pl, Interia.pl, Red Bull Music czy pismem Ultramaryna, podjęła Anna Grabowska.
th

"Weź głęboki oddech i wróć do tamtych dni". Wywiad z Vieniem i Bartoszem Paduchem - reżyserem filmu "Skandal. Ewenement Molesty"

Jak przebiegał proces powstawania filmu Skandal. Ewenement Molesty? Dlaczego w Polsce produkuje się tak niewiele dokumentów muzycznych? Czemu kultura hip-hopowa nie jest wpuszczana "na salony"? I wreszcie, co wyniknęło z ponownego przecięcia dróg dawnych członków legendarnej warszawskiej formacji? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielają Piotr "Vienio" Więcławski i Bartosz Paduch.

123424

logowanie i rejestracja