"Moja muzyka ma barok odgrywać, nie zaś imitować". Wywiad z Andrzejem Kwiecińskim.

th

"Nie interesują mnie ani stylizacje, ani gra z konwencjami. Moim zamiarem jest tworzenie muzyki, która z odziedziczonych po modernistycznej awangardzie idiomów buduje repertuar gestów pełniących funkcje analogiczne do muzycznych gestów doby baroku." Jaką rolę odgrywa muzyka baroku w życiu i twórczości Andrzeja Kwiecińskiego?


“Indie captures the spirit of the art”. Interview with Josh Harris.

th

Josh Harris – one-man band: a remixer, a music producer, a sound engineer, a composer as well as a songwriter and an educator in music business. As a musical director, he has worked with Seal. On the well known website Lynda.com, Josh Harris has presented top-rated courses for remixing techniques (over 100 000 views). Now, the remixer who engineered a Grammy-Nominated Remix appears in MEAKULTURA.

Rock w Krakowie. Wywiad z Antkiem Krupą.

th

O tym jak rock’n’roll stawiał pierwsze kroki w Krakowie z polskim muzykiem, kompozytorem, publicystą i dziennikarzem Radia Kraków - Antkiem Krupą -  rozmawia Anna Wyżga.



Wojciech Błażejczyk - "Sam staram się tworzyć instrumenty, na których gram”. Portrety warszawskich kompozytorów (cz. 1)

th

Jak brzmi współczesna Warszawa? Czy pojęcie „muzyka stolicy” jest tożsame z pojęciem „muzyka Warszawskiej Jesieni”? Czy istnieje wspólny język, którym posługują się kompozytorzy warszawscy? Odpowiedzi na te pytania postanowiłam poszukać w cyklu wywiadów „Portrety warszawskich kompozytorów”. Bohaterem pierwszego wywiadu jest Wojciech Błażejczyk: jeden z najciekawszych i najbardziej wszechstronnych kompozytorów młodego pokolenia, a ponadto reżyser dźwięku, gitarzysta, improwizator i – w pewnym sensie – wynalazca.

"Jazz jest atmosferą". Wywiad z Andrzejem Wojciechowskim

th

O Królu Swingu i wydanym niedawno tribucie na jego cześć, o muzycznych wyzwaniach, inspiracjach i refleksjach rozmawiamy z klarnecistą, Andrzejem Wojciechowskim.



Nowa muzyka w Luksemburgu. Wywiad z Albeną Petrovic-Vratchanską

th

O muzyce współczesnej w Luksemburgu, tamtejszym życiu muzycznym oraz o własnych projektach artystycznych opowiada Albena Petrovic-Vratchanska - kompozytorka, pianistka i pedagog.

"Teatr to nie jest tylko budynek, a muzyka to nie zestaw następujących po sobie dźwięków." Wywiad z Marcinem Przybylskim

th

O teatrze i muzyce, a także o pracy i wyzwaniach aktorskich z Marcinem Przybylskim rozmawia Anna Kruszyńska.



Czy historię muzyki XX wieku należy napisać raz jeszcze? Wywiad z Marcinem Trzęsiokiem

th

Od kilku lat zaobserwować można zmiany w sposobie pisania o muzyce. O tym jak te zmiany przebiegają i dlaczego historię muzyki XX wieku trzeba napisać raz jeszcze w wywiadzie przeprowadzonym przez Annę Gluc i Karolinę Dąbek opowiedział nam Marcin Trzęsiok - teoretyk muzyki i filozof, wykładowca Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W swoich rozważaniach zajmuje się estetyką muzyki XIX i XX wieku.

Ania Broda i muzyka elficka

th

"Właściwie trudno mi powiedzieć, czy to ja zajmuję się Muzyką, czy Muzyka zajmuje się mną?" Takimi słowami Ania Broda wita osoby odwiedzające jej stronę internetową. Jak tworzy? Czy piosenki dla dzieci to istotna część jej twórczości? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z wokalistką.



"Ogolić Chopina brzytwą Ockhama". Wywiad z Krzysztofem Bilicą

th

Rozmawiamy z Krzysztofem Bilicą, muzykologiem, eseistą, aforystą, prozaikiem, a także – co nas bardzo cieszy – laureatem Nagrody Fundacji MEAKULTURA za wybitne osiągnięcia w dziedzinie krytyki muzycznej.

„Gdy inni studenci grali na egzaminie sonaty Bacha, ja przyprowadziłam zespół taneczny” . Wywiad z Karin Hellqvist.

th

Karin Hellqvist jest szwedzką skrzypaczką, specjalizującą się w interpretacji muzyki współczesnej. Koncertuje na całym świecie, współpracuje z wieloma kompozytorami, dokonuje licznych prawykonań jako solistka i kameralistka. W ubiegłym roku wystąpiła w Polsce podczas festiwalu „Warszawska Jesień” oraz w ramach serii koncertów „Słuchalnia” w Toruniu.



178919

logowanie i rejestracja
Wydanie 287