Piękna muzyka jest jak barwy... Rozmowa z Adrianem Hatesem z "Diary of Dreams"

th

Adrian Hates – założyciel i frontman niemieckiej grupy Diary of Dreams, kompozytor, producent i autor tekstów, jedna z najważniejszych i zarazem najbardziej fascynujących postaci światowej sceny darkwave. W rozmowie o twórczych inspiracjach dzieli się z czytelnikami Meakultury swoimi spostrzeżeniami, które stanowią fundament artystycznego dorobku zespołu. 


Improwizacja – dla każdego?

th

O tym, jak wygląda nauka improwizacji w szkołach muzycznych i czy potrzeba do tego wrodzonych zdolności z Alicją Wołyńczyk rozmawia Alicja Zabrocka.

Łukasz Borowicz - "Follow me". Anatomia dyrygenta (cz.3).

th

Prezentujemy cykl wywiadów poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. W trzeciej odsłonie głos zabiera Łukasz Borowicz.



Adam Banaszak - "W samotności siec powietrze". Anatomia dyrygenta (cz. 2).

th

Prezentujemy cykl wywiadów poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. Adam Banaszak - część 2.

Bassem Akiki - "Najważniejszy jest oddech". Anatomia dyrygenta (cz. 1).

th

Prezentujemy cykl wywiadów poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. Rozpoczynamy od rozmowy z Bassemem Akiki.



„Czwarty raz oznacza zmianę dyrygenta” - wywiad z Jerzym Maksymiukiem

th

Gwiazda polskiej dyrygentury, kompozytor, pianista, a także wielki miłośnik i wykonawca muzyki współczesnej. Maestro Jerzy Maksymiuk w rozmowie z  Magdaleną Nowicką opowiada o współpracy z Anglikami, początkach Sinfonii Varsovii oraz dyrygowaniu własnymi utworami.

Interview with Professor Richard Taruskin

th

Professor Richard Taruskin is one of the most distinguished musicologists of our times. In the conversation with Karolina Kizińska he gives away a backdrop of the process of writing famous "The Oxford History of Western Music" and says what a musicologist has to do to write for "The New York Times". 



Wywiad z Profesorem Richardem Taruskinem

th

Profesor Richard Taruskin to jeden z najwybitniejszych muzykologów naszych czasów. W rozmowie z Karoliną Kizińską odkrywa m.in. kulisy pisania słynnej historii muzyki "The Oxford History of Western Music" oraz opowiada, co trzeba zrobić, aby zostać recenzentem dla "The New York Times". 

"Andrzej toczył swoją walkę za pomocą nut i słów poetów". Rozmowa z Grażyną Krzanowską.

th

O twórczości Andrzeja Krzanowskiego, o XXII edycji festiwalu „Alkagran” i o polskich akordeonistach z Grażyną Krzanowską rozmawiała Aleksandra Bliźniuk.



„Nie zaprzątam sobie głowy listami przebojów". Wywiad z Kayah

th

Kayah to jedna z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek. W rozmowie o inspiracjach muzyką świata, o Bachu, Beethovenie i o wierności sobie po raz kolejny dowodzi, że ma wiele do powiedzenia. Nie tylko poprzez swoje utwory.

"Recenzja powinna być merytoryczna". Rozmowa z Robertem Szczepańskim z Teatru Wielkiego w Poznaniu

th

Menedżer opery i filharmonii powinien być muzykiem czy ekonomistą? Co z budżetem takich instytucji? Czy krytyka „Parsifala” była słuszna? O zarządzaniu Teatrem Wielkim w Poznaniu opowiada Robert Szczepański – Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych i administracyjnych.



178914

logowanie i rejestracja
Wydanie 262