Irish Contemporary Music - Interview with Enda Bates

th

O różnorodności współczesnej muzyki irlandzkiej, o wolności wyboru oraz roli muzyki tradycyjnej i popularnej w swojej własnej twórczości opowiada Enda Bates - kompozytor, muzyk, producent i wykładowca w Trinity College w Dublinie.


Marcin Suszycki - "Kątem oka". Anatomia dyrygenta (cz.5).

th

Prezentujemy cykl pod tytułem Anatomia dyrygenta poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. Oto część ostatnia czyli wywiad z Marcinem Suszyckim.

„Muzyka to podstępna bestia, która z ukrycia steruje emocjami" – wywiad z Lidią Zielińską

th

Profesor Lidia Zielińska to niezwykle oryginalna postać polskiego środowiska kompozytorskiego. W rozmowie z Magdaleną Nowicką i Damianem Nowickim opowiada m.in. o komponowaniu muzyki elektroakustycznej i specyfice filmowych soundtracków oraz wyjaśnia, dlaczego warto uczestniczyć w festiwalach muzyki współczesnej. 



Alexis Kossenko - "Dziewięćdziesiąt pięć na pięć". Anatomia dyrygenta (cz.4).

th

Prezentujemy cykl pod tytułem Anatomia dyrygenta poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. Oto część czwarta, a w niej rozmowa z Alexisem Kossenko.

Stary śmierdziel i ja

th

Co jest naciąganą bajką naszych czasów? Dlaczego akordeon jest obciachowy, a show-biznes niewdzięczny? Rozmowa z Lord & the Liar – Pawłem Swiernalisem, twórcą zespołu i Pauliną Jarysz, menadżerką grupy.



Piękna muzyka jest jak barwy... Rozmowa z Adrianem Hatesem z "Diary of Dreams"

th

Adrian Hates – założyciel i frontman niemieckiej grupy Diary of Dreams, kompozytor, producent i autor tekstów, jedna z najważniejszych i zarazem najbardziej fascynujących postaci światowej sceny darkwave. W rozmowie o twórczych inspiracjach dzieli się z czytelnikami Meakultury swoimi spostrzeżeniami, które stanowią fundament artystycznego dorobku zespołu. 

Improwizacja – dla każdego?

th

O tym, jak wygląda nauka improwizacji w szkołach muzycznych i czy potrzeba do tego wrodzonych zdolności z Alicją Wołyńczyk rozmawia Alicja Zabrocka.



Łukasz Borowicz - "Follow me". Anatomia dyrygenta (cz.3).

th

Prezentujemy cykl wywiadów poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. W trzeciej odsłonie głos zabiera Łukasz Borowicz.

Adam Banaszak - "W samotności siec powietrze". Anatomia dyrygenta (cz. 2).

th

Prezentujemy cykl wywiadów poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. Adam Banaszak - część 2.



Bassem Akiki - "Najważniejszy jest oddech". Anatomia dyrygenta (cz. 1).

th

Prezentujemy cykl wywiadów poświęcony dyrygenckiej fizyczności. Takiej, która często wykracza poza kwestie techniki i gestykulacji. Rozpoczynamy od rozmowy z Bassemem Akiki.

„Czwarty raz oznacza zmianę dyrygenta” - wywiad z Jerzym Maksymiukiem

th

Gwiazda polskiej dyrygentury, kompozytor, pianista, a także wielki miłośnik i wykonawca muzyki współczesnej. Maestro Jerzy Maksymiuk w rozmowie z  Magdaleną Nowicką opowiada o współpracy z Anglikami, początkach Sinfonii Varsovii oraz dyrygowaniu własnymi utworami.



1891016

logowanie i rejestracja
Wydanie 271