Poznańska Wiosna Muzyczna, fragment logotypu

felietony

45. Poznańska Wiosna Muzyczna. Patronat MEAKULTURY

„Poznańska Wiosna Muzyczna” do dziś jest jednym z najważniejszych w Polsce wydarzeń związanych z najnowszą twórczością muzyczną. Festiwal jest w swym założeniu imprezą popularyzującą nową muzykę wśród szerokiego grona słuchaczy, ale także spełniającą wysokie oczekiwania koneserów muzyki współczesnej. Oba te aspekty wzajemnie się uzupełniają i tworzą niepowtarzalny charakter Festiwalu. Koncerty „Poznańskiej Wiosny Muzycznej” odbywają się w różnych miejscach Poznania, co pozwala wyjść naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy. Wśród sal koncertowych znalazła się m.in. Aula UAM, Aula Nova Akademii Muzycznej w Poznaniu, Centrum Kultury Zamek, Galeria u Jezuitów, Centrum Amarant,  Sala Biała Urzędu Miasta Poznań.

—————————————————

45. edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, która odbędzie się w dniach 14–21 marca 2016 roku w Poznaniu, to jubileusz jednego z najstarszych i najważniejszych festiwali nowej muzyki w Polsce, a także w Europie. Z tej okazji warto przypomnieć, iż festiwal powstał w roku 1961 z inicjatywy Tadeusza Szeligowskiego oraz Floriana Dąbrowskiego. Pierwsza edycja została zorganizowana w ramach II Wielkopolskiego Festiwalu Kulturalnego i prezentowała przede wszystkim twórczość kompozytorów poznańskich.

Organizatorem tegorocznej edycji festiwalu są Związek Kompozytorów Polskich Oddział w Poznaniu oraz agencja artystyczna More Than One Production. Od roku 2012 funkcję dyrektora artystycznego sprawuje Artur Kroschel. W ostatnich latach, podczas festiwalowych koncertów wystąpili znakomici artyści z Niemiec (Ensemble Aventure, Trio adLibitum, Asasello Quartet, duet gitarowy Martin Steuber i Johannes Öllinger, flecista Erik Drescher), z Francji (Ensemble Aleph), z Austrii (Petra Stump & Heinz-Peter Linshalm), z Czech (Prague Modern), Słowacji (akordeonista Peter Katina), Węgier (Thrensemble) oraz oczywiście wielu wykonawców z Poznania i z całej Polski. Podczas Festiwalu prezentowane są kompozycje najwybitniejszych twórców XX i XXI wieku oraz wykonania i prawykonania utworów twórców młodszych generacji z Polski i ze świata.

W roku 2016 „Poznańska Wiosna Muzyczna” będzie w ogólnym zarysie kontynuowała trzy przewodnie idee, które wzajemnie się uzupełniają. Pierwsza to pielęgnowanie i przypominanie (szczególnie młodym słuchaczom) kanonu muzyki drugiej połowy XX wieku, głównie polskiej, ale także zagranicznej. W 2016 roku usłyszymy więc dzieła Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego czy Iannisa Xenakisa. Drugi nurt to prawykonania i wykonania utworów polskich kompozytorów średniego i młodego pokolenia ze szczególnym uwzględnieniem twórców poznańskich. Na tegoroczną edycję zaplanowanych zostało 11 prawykonań nowych utworów. Podczas jubileuszowego Festiwalu wystąpią artyści z Austrii (ensemble LUX), Wielkiej Brytanii (Anton Lukoszevieze – wiolonczela), Irlandii (Quiet Music Ensemble), Chin (Peijun Xu), Szwajcarii (KONTRA-Trio) i oczywiście z Polski (Orkiestra Filharmonii Poznańskiej i Chór Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Jakuba Chrenowicza, Duo Fortepianowe La Valse ’89, LutosAir Quintet, Hashtag Ensemble, Sepia Ensemble, TrombQuartet Rafał Łuc – akordeon).

Bez wątpienia szczególnym wydarzeniem 45. Jubileuszowej „Poznańskiej Wiosny” będzie koncert inauguracyjny (Aula UAM w Poznaniu), poświęcony muzyce perkusyjnej i połączony z Jubileuszem 50-lecia pracy artystycznej perkusisty prof. Mariana Rapczewskiego. Jego kulminacją stanie się światowe prawykonanie utworu dla 104 perkusistów, napisanego specjalnie na tę okoliczność przez znakomitą polską kompozytorkę, mieszkającą w Stanach Zjednoczonych – Martę Ptaszyńską. Będzie to pierwszy utwór na taką obsadę w historii muzyki.

18 marca zabrzmi zaś prawykonanie Symfonii wiary i nadziei na chór i orkiestrę Krzysztofa Meyera w wykonaniu Chóru Filharmonii Krakowskiej i Orkiestry Filharmonii Poznańskiej pod batutą Jakuba Chrenowicza. Nowe kompozycje na Festiwal napisali także: Zbigniew Kozub, Yao Chen, Nan Liang, Thorsten Encke, Ewa Fabiańska-Jelińska, Leo Bachmann, Rafał Zapała, Peter Bannister, Monika Kędziora, Grzegorz Duchnowski, Chang Seok Choi i Dariusz Kaliszuk.

Koncertom towarzyszyć będą spotkania z twórcami, działaczami kultury, organizatorami życia muzycznego oraz krytykami i dziennikarzami muzycznymi zebrane w cykl ATELIER:

 


DZIEŃ 1 – 14.03.2016 (poniedziałek)

Koncert inauguracyjny, Aula UAM, godz. 19:00

Jubileusz 50-lecia pracy artystycznej prof. Mariana Rapczewskiego

Dariusz Kaliszuk Intrada (2016) [2’]

wyk. cztery kwartety perkusyjne złożone ze studentów UMFC w Warszawie oraz Akademii Muzycznych w Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu

John Serry Jr. Duet for percussion and keyboards cz. I Finale (1979) [4’]

wyk. Piotr Szulc, Piotr Sołkowicz

Christopher Deane Mourning Dove Sonnet (1983) [7’]

wyk. Piotr Rakowski

Adi Morag Octabones (1999) [9’]

wyk. Aleksandra Dzwonkowska, Kamil Karmelita

Zbigniew Kozub SixTans for six (2015/2016) [8’] – prawykonanie

Utwór dedykowany Marianowi Rapczewskiemu

wyk. Sandra Mika, Aleksandra Dzwonkowska, Robert Agaciński, Kamil Karmelita, Artur Marszałek, Mateusz Paprota

John Beck In The Pocket (1999) [5′]

wyk. John Beck, Cezary Konrad, Krzysztof Przybyłowicz, Krzysztof Szmańda

Andrew Thomas Merlin na marimbę solo (1985) [7’]

wyk. Bartłomiej Miler

Georges Aperghis Le Corps à Corps dla jednego perkusisty i dźwięk zarb (1978) [10’]

wyk. Bartłomiej Miler

Marta Ptaszyńska Symfonia na 104 perkusistów (2015) [14’] – prawykonanie

Symfonia napisana dla Mariana Rapczewskiego z okazji 50-lecia Jego pracy artystycznej oraz Jemu dedykowana

Jakub Chrenowicz – dyrygent

Zbigniew Grochal – prowadzenie koncertu

prof. Marian Rapczewski – kierownictwo artystyczne koncertu

Współorganizator – Katedra Perkusji Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu

 

DZIEŃ 2 – 15 marca 2016 (wtorek)

Aula im. S. Stuligrosza, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 17:00

Młodzi altowioliści na Wiośnie

Witold Lutosławski Bukoliki na 2 altówki

wyk. Ewa Więcek, Karolina Kasińska

Krzysztof Penderecki Waltz na altówkę solo

wyk. Magdalena Bogucka

Krzysztof Penderecki Tanz na altówkę solo

wyk. Agata Budzińska

Klaus Hinrich Stahmer Mazewot na altówkę solo

wyk. Michał Kot

Barbara Kaszuba Four for Four – prawykonanie

wyk. Justyna Poprawska, Iryna Kozak, Jagoda Piec, Patrycja Frank

Paweł Michałowski Muzyka na 4 altówki – prawykonanie

wyk. Michał Kot, Magdalena Bogucka, Emilia Figlarz, Alicja Ciszek

Ewa Fabiańska-Jelińska Mater Dei na kwartet altówkowy

wyk. Michał Kot, Magdalena Bogucka, Emilia Figlarz, Alicja Ciszek 


Aula Nova, Akademia Muzyczna im.  Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 19:00

Quiet Music Ensemble (Irlandia)

 John Godfrey – dyrektor artystyczny/gitara elektryczna, Roddy O’Keeffe – puzon, Ilse de Ziah – wiolonczela, Seán Mac Erlaine – klarnet, Dan Bodwell – kontrabas, Alexis Nealon – reżyser dźwięku

David Toop night leaves breathing na 5 instrumentalistów i elektronikę (2008)  [20’]

Maciej Jabłoński Zanim na puzon i warstwę elektroniczną (2010) [12’]

John Godfrey hand tinted na 5 instrumentalistów i elektronikę (2014) [13’]

Martin Iddon in’ei  na 5 instrumentalistów (2012) [12’]

Jennifer Walshe Dordán na 5 instrumentalistów/wokalistów, obiekty, kasety, elektronikę i wideo (2013) [32’]

 

DZIEŃ 3 – 16 marca 2016 (środa)

Galeria u Jezuitów, godz. 17:00

 Peijun Xu altówka (Chiny/Niemcy)

Bernd Alois Zimmermann Sonata na altówkę solo …an den Gesang eines Engels (1955) [10’]

Krzysztof Penderecki Cadenza na altówkę (1984) [7’]

Yao Chen Głos na altówkę solo (2015) [9’] – prawykonanie

Nan Liang Qin Opera in the mountains I na altówkę solo (2015) [8’] – prawykonanie

Thorsten Encke Inner voice na altówkę solo (2015) [5’] – prawykonanie

Horatiu Radulescu Das Andere na altówkę solo (1983) [18’]  

 

Galeria u Jezuitów, godz. 19:00

TrombQuartet – kwartet puzonowy

Piotr Banyś, Wojciech Jeliński, Marek Kaczor, Tomasz Kaczor 

Kazimierz Serocki Suita na cztery puzony (1953) [10’]

Ewa Fabiańska-Jelińska Amnesia na kwartet puzonowy (2016) [8’] – prawykonanie

Piotr Moss Utwór na cztery puzony (1977) [15’]

Johannes Schöllhorn zeta na cztery puzony (2009) [10’]

 

CK Zamek, Hol, godz. 21:00

WIOSNA MŁODYCH

Studencki Koncert Kompozytorski

Michał Janocha (klasa kompozycji prof. L. Zielińskiej)

instalacja Going plastic

„Kreujesz, czy pozwalasz się kreować?
Potrafisz stworzyć definicję, czy czekasz, aż ktoś zdefiniuje Ciebie?
Masz swoją fakturę, czy jesteś obojętny w dotyku?
Ile alikwotów mają Twoje myśli?
Żyjesz? Czy wolisz oglądać pstrągi?“

 

CK Zamek, Sala Wielka, godz. 21:30

Karol Klugowski (klasa kompozycji prof. Z. Kozuba)

Trzy aforyzmy + postludium na violę da gamba 

Marcin Bajon – viola da gamba

Paweł Michałowski (klasa kompozycji prof. J. Stalmierskiego)

Muzyka na 4 altówki

Michał Kot – altówka, Magdalena Bogucka – altówka, Emilia Figlarz – altówka, Alicja Ciszek – altówka

Kacper Kajzderski (klasa kompozycji dr hab. A. Kroschela)

Sphaericus na siedem instrumentów smyczkowych

Emilia Jackiewicz – wiolonczela, Małgorzata Bleja – wiolonczela, Małgorzata Namiot – wiolonczela, Marcelina Murawska – wiolonczela, Marcin Bajon – kontrabas, Filip Szymański – kontrabas, Mateusz Loska – kontrabas, Eugeniusz Dąbrowski – dyrygent

Aleksandra Joanna Słyż (klasa kompozycji dr hab. M. Kędziory)

Wariacje na temat melodii kurpiowskiej 

Małgorzata Bleja – wiolonczela, Borys Kaźmierczak – klarnet/klarnet basowy, Maksymilian Mirowski – fagot, Mateusz Paprota – instrumenty perkusyjne, Robert Agaciński – instrumenty perkusyjne

Sylwia Nowastowska (klasa kompozycji dr hab. A. Kroschela)

In Absentia na żeński głos recytujący i siedem instrumentów do wiersza Katarzyny Fetlińskiej

Maria Lademann – głos recytujący, Marta Michalak – skrzypce, Joanna Mazurek – skrzypce,  Artiom Galuza – gitara, Weronika Kaźmierczak – flet piccolo, Jacek Płóciennik – fagot, Bogusz Tworek – kontrabas, Andrzej Kownacki – kotły, Eugeniusz Dąbrowski – dyrygent

Andrzej Konieczny (klasa kompozycji prof. L. Zielińskiej)

Atonement na cztery głosy solowe i improwizowaną elektronikę

Dominik Puk (klasa kompozycji prof. L. Zielińskiej)

Fireworks na orkiestrę smyczkową

Orkiestra smyczkowa Musique Moderne 

Jarosław Szemet – dyrygent

Tomasz Citak (klasa kompozycji prof. J. Stalmierskiego)

Suita na orkiestrę smyczkową

Orkiestra smyczkowa Musique Moderne

Jarosław Szemet – dyrygent

Katarzyna Danel (klasa kompozycji prof. Z. Kozuba)

Samba Machine czyli wariacja na temat archaiczny na fortepian i orkiestrę smyczkową

Katarzyna Danel – fortepian

Orkiestra smyczkowa Musique Moderne

Jarosław Szemet – dyrygent

Michał Janocha (klasa kompozycji prof. L. Zielińskiej)
Laima na skrzypce i orkiestrę smyczkową

Aleksandra Machaj – skrzypce

Orkiestra smyczkowa Musique Moderne

Jarosław Szemet – dyrygent

 

DZIEŃ 4 – 17 marca 2016 (czwartek)

Centrum Amarant, Sala Piccolo, godz. 16:30

Atelier

Spotkanie i dyskusja w związku z premierą nowego numeru czasopisma o muzyce współczesnej „Glissando”: Współpraca między festiwalem muzyki współczesnej a samorządem lokalnym – czego oczekuje i co może zaproponować każda ze stron?

Prezentacja nowego numeru magazynu “Glissando” poświęconego systemowi i wykonawstwu muzyki współczesnej oraz dyskusja na temat współpracy między festiwalem muzyki współczesnej a samorządem lokalnym z udziałem przedstawicieli redakcji magazynu „Glissando”, Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania oraz przedstawicieli środowiska muzycznego.

 

Aula Nova, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 19:00

Program „Run Freeze Dance”

KONTRA-Trio (Szwajcaria)

Madeleine Bischof – flet kontrabasowy, Thomas K. J. Mejer – saksofon kontrabasowy, Leo Bachmann – tuba

Katharina Rosenberger Tinguely Machine 3.0 na flet kontrabasowy, saksofon kontrabasowy i tubę (2010) [6’]

Leo Bachmann Triolo Fiati Contrabbassi na flet kontrabasowy, saksofon kontrabasowy i tubę (2016) [8’] – prawykonanie

Hans-Joachim Hespos ILOMBA na bas, kontrabas i flet blokowy subbasowy (1980) [10’]

Rafał Zapała Trialogue  na flet kontrabasowy, saksofon kontrabasowy i tubę (2016) [10’] – prawykonanie

Karmella Tsepkolenkound auch der Wind wohnt… na flet kontrabasowy, saksofon kontrabasowy i tubę (2012) [6’]

Thomas K.J. Mejer Tartarelischer Tanz V  na flet kontrabasowy, saksofon kontrabasowy i tubę (2015) [7’]

Julia Rüffert Downstairs na flet kontrabasowy, saksofon kontrabasowy i tubę (2014) [6’]

 

Aula im. Stefana Stuligrosza, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 21:30

Koncert współorganizowany przez Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków

Hashtag Ensemble

Anna Karpowicz – flet, Jagoda Sudujko – flet piccolo, Adam Eljasiński – klarnet, Wojciech Psikut – saksofon, Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna/banjo, Oliwier Andruszczenko – EWI, Paweł Janas – akordeon, Krzysztof Kozłowski – obiektofony, Aleksander Dębicz – fortepian, Leszek Lorent – perkusja, Marta Grzywacz – wokal**, Grzegorz Hardej – kontratenor*, Maciej Nerkowski – tenor/baryton*, Dariusz Przybylski – organy Hammonda, Agnieszka Guz – skrzypce, Kamil Staniczek – skrzypce, Aleksandra Demowska-Madejska – altówka, Dominik Płociński – wiolonczela, Marta Olko – reżyseria dźwięku, Ignacy Zalewski – dyrygent, Peter Bannister – dyrygent (gościnnie), Rafał Gabzdyl – reżyseria video w utworze W. Błażejczyka

*soliści w Stabat Mater P. Bannistera

**głos solo w Warsaw Music W. Błażejczyka

Peter Bannister Stabat Mater na dwoje solistów, elektronikę, zespół kameralny i taśmę (2015/2016) [20’] – prawykonanie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

George Crumb Night of the Four Moons na głos, flet, perkusję, wiolonczelę i banjo (1969) [19’]  

Wojciech Błażejczyk Warsaw Music dzieło muzyczno-filmowe na głos, elektronikę i zespół kameralny (2015) [20’]

 

DZIEŃ 5 – 18 marca 2016 (piątek)

 Sala Marszałkowska, Akademia Muzyczna, godz. 15:00

Prezentacja nowej strony Programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Kolekcje – Zamówienia kompozytorskie”, którego operatorem jest Instytut Muzyki i Tańca. Serwis został zaprojektowany z myślą o promocji współczesnych polskich kompozytorów, animatorach i programatorach koncertów i festiwali muzycznych oraz o beneficjentach programu. Celem programu jest wspieranie współczesnej twórczości muzycznej poprzez zamawianie nowych dzieł, a także stworzenie dogodnych warunków umożliwiających lokowanie jej w przestrzeni publicznej.


Aula UAM, godz. 19:00

Wieczór prawykonań

Duo Fortepianowe La Valse ‘89

Chór Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie

Teresa Majka-Pacanek – przygotowanie chóru

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Jakub Chrenowicz – dyrygent

Mikołaj Rykowski – wprowadzenie słowne do koncertu

Monika Kędziora Geodes na dwa fortepiany i zespół (2012) [17’] – prawykonanie

Utwór zamówiony przez Filharmonię Poznańską

Krzysztof Meyer Symfonia wiary i nadziei do Psalmów Dawida na chór i orkiestrę (2015/2016) [45’] – prawykonanie

Utwór zamówiony przez Radio Merkury Poznań

 

DZIEŃ 6 – 19.03.2016 (sobota)

Sala Kameralna, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 15:00

Laureaci IX Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu

Joanna Galik (Szkoła Muzyczna I st. im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu)

Gerard Meunier Etiuda chromatyczna

Leszek Wisłocki Ostinato i Toccatina

Tadeusz Szeligowski Sonatina C-dur cz. I

Władysław Zalewski (Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Tadeusza Szeligowskiego w Szczecinie)

Janina Garścia Kamienny ogród

Bela Bartók 6 Tańców rumuńskich

Piotr Czerwiński (Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku)

Tadeusz Szeligowski Sonatina C-dur cz. I

Witold Lutosławski 3 Utwory dla młodzieży: Czteropalcówka, Melodia, Marsz

Kacper Kukliński (Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku)

Witold Lutosławski Bukoliki 1952

Tadeusz Szeligowski Etiuda C-dur

Zofia Michałowicz (Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Sieradzu)

Wojciech Kilar Preludium nr 1 a-moll

Tadeusz Szeligowski Mazurek a-moll  

Aram Chaczaturian Toccata es-moll op. 24

 

Aula Nova, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 17:00

Rafał Łuc – akordeon

Pierre Jodlowski Something out of Apocalypse na akordeon i ścieżkę dźwiękową (2012) [19’]

Grzegorz Duchnowski Dźwiękostrukcje na akordeon solo – prawykonanie (2015/2016) [9’]

Paweł Hendrich Accant na akordeon i komputer (2014) [10’]

Sławomir Kupczak 4 tańce z przygrywką na akordeon i komputer (2014) [11’]

Cezary Duchnowski acc++ca na akordeon i komputer(2012) [11’]

 

Aula Nova, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 19:00

Sepia Ensemble

Paulina Graś-Łukaszewska – flet, Paulina Kaczmarczyk – obój, Szymon Józwiak – klarnet, Wojciech Jeliński – puzon, Aleksandra Dzwonkowska – perkusja, Tomasz Sośniak – fortepian, Olga Winkowska – skrzypce, Ostap Manko – skrzypce, Anna Podsiadły – altówka, Anna Szmatoła – wiolonczela, Mateusz Loska – kontrabas, Rafał Zapała – elektronika, Lidia Zielińska – live electronics (gościnnie), Chang Seok Choi – elektronika (gościnnie), Alicja Herma – dyrygent (gościnnie)

Katarzyna Taborowska Through the window na klarnet, skrzypce, wibrafon, fortepian i elektronikę (2009/2010) [10’]

Rebecca Saunders Fury na kontrabas solo (2005) [7’]

Chang Seok Choi Hwangmuji (The Waste Land) na 11 instrumentów i elektronikę – prawykonanie (2015/2016) [13’]

Georg Katzer Strahlung/Brechung na kwintet smyczkowy (1991) [10’]

Lidia Zielińska Threesome C  na amplifikowany kwartet smyczkowy, taśmę i live electronics (2015/2016) [12’]

Carola Bauckholt  Zopf na flet, obój i klarnet (1992/94) [6’]

Sami Klemola Blackbay Swing na flet, klarnet, puzon, fortepian, perkusję, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, kontrabas i ścieżkę audio (2012) [10’]

 

DZIEŃ 7 – 20 marca 2016 (niedziela)

Sala Błękitna, Akademia Muzyczna im.  Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 17:00

XXIX „Muzyka z prądem”

Od Kolberga po live coding

Lidia Zielińska – przygotowanie i prowadzenie

Monika Dalach NeuPolca – a short reflection about arid land (2014) [3′ 10″]

Radosław Mateja Polka Jagusia (2014) [4′ 25″]

Anna Maria Huszcza Kielmin (2014) [3′ 20″]

Wang Bingtang Echo (2014) [4′ 10″]

Mu Yunze Stamp (2014) [6′ 20″]

Sun Yuming Radomka (2014) [6′ 42″]

Shan Ting Heartstrings Polish (2014) [4′ 02″]

Scott Wilson Poznań Code (2016) [ca 15′] –  prawykonanie

Jarosław Kordaczuk Monoctone Vol. 2 (2016) [ca 15′] – prawykonanie

 

Sala Biała Urzędu Miasta Poznania, godz. 19:00

Współorganizatorem koncertu jest Austriackie Forum Kultury

ensemble LUX (Austria)

Louise Chisson – skrzypce I, Thomas Wally – skrzypce II, Nora Romanoff – altówka, Mara Achleitner – wiolonczela

Georg Friedrich Haas 2. Kwartet smyczkowy (1998) [18’]

Olga Neuwirth settori na kwartet smyczkowy (1999) [5’]

Beat Furrer 2. Kwartet smyczkowy (1988) [10’]

Sofia Gubajdulina 3. Kwartet smyczkowy (1987) [15’]

 

Centrum Amarant, godz. 21:30

Karkowski/Xenakis projekt 

Anton Lukoszevieze – wiolonczela (Litwa/Wielka Brytania)

Monika Pasiecznik – kurator projektu

Iannis Xenakis Kottos na wiolonczelę solo (1977) [8’]

Zbigniew Karkowski NerveCell_0 na wiolonczelę i elektronikę (2012) [38’]

 

DZIEŃ 8 – 21 marca 2016 (poniedziałek)

Sala Marszałkowska, Akademia Muzyczna w Poznaniu, godz. 15:15

Atelier

Między trendami światowymi a lokalnością – dyskusja o programie 45. Wiosny Muzycznej

Spotkanie z krytykami muzycznymi i zaproszonymi gośćmi: z Jej Magnificencją Rektor Akademii Muzycznej w Poznaniu Prof. AM dr Haliną Lorkowską oraz Dyrektorem Artystycznym festiwalu „Poznańska Wiosna Muzyczna” Arturem Kroschelem.

 

Aula Nova, Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego, godz. 19:00

LutosAir Quintet

Jan Krzeszowiec – flet, Wojciech Merena – obój, Maciej Dobosz – klarnet, Alicja Kieruzalska – fagot, Mateusz Feliński – waltornia, Marta Kluczyńska – dyrygent

Tadeusz Szeligowski Kwintet dęty (1950) [18’]

Keitaro Takahashi Aquadimensions na flet, obój, klarnet, waltornię i fagot (2014) [10’]

Rafał Augustyn Rondeau na kwintet dęty (2015) [8’]

Wojciech Blecharz Space, where I used to be na kwintet dęty i media elektroniczne (2015) [17’]

Zamówienie utworu Wojciecha Blecharza dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

więcej na: https://www.wiosnamuzyczna.pl/

Wesprzyj nas
Warto zajrzeć