th

„Sto lat muzycznej emigracji" – dotacja Stowarzyszenia Autorów ZAiKS

Kolejne wsparcie z ZAiKS-u na tłumaczenie i opracowanie książki „Sto lat muzycznej emigracji. Kompozytorzy polscy za granicą (1918-2018)". Dziękujemy!
th

Songwriting Camp ZAiKS – podsumowanie

Skąpane w leniwym, październikowym słońcu Zakopane na tydzień stało się prawdopodobnie najbardziej twórczym miejscem między Wisłą, a Odrą. A to za sprawą Songwriting Camp ZAiKS. 
th

Pol and Rock Festival wzorem skutecznego zarządzania zespołem?

Na tle innych festiwali, przy których miałam okazję pracować, Pol’and’Rock Festival stanowi wzór tego, jak powinien funkcjonować wolontariat – pisze Kamila Sekułowicz, uczestniczka siedemnastu edycji festiwalu i członkini Pokojowego Patrolu.
th

Neil Young – Colorado. Szczerość i naturalność

Kiedy włączam płytę z udziałem Neila Younga, to prawie zawsze mam wrażenie, że trafiłem na muzykowanie po godzinach zamiast ciężkiej orki w temacie piosenki. Płytę Colorado recenzuje Andrzej Skórzyński.
th

Koncert „Gintrowski – a jednak coś po nas zostanie"

Teatr Polski zaprasza na koncert poświęcony pamięci Przemyława Gintrowskiego.
th

Aleksandra Sewerynik - Prawo autorskie w instytucjach kultury

Serdecznie polecamy unikalną książkę pod redakcją dr Aleksandry Sewerynik, w której znajdziemy wyczerpujące odpowiedzi na pytania dotyczące prawa autorskiego w instytucjach kultury. 
th

Ostatnie dni rekrutacji na studia podyplomowe Muzyka w Mediach

Rekrtuacja na III edycję studiów podyplomowych Muzyka w mediach powoli dobiega końca. Zachęcamy do rejestracji!
th

Songwriting Camp ZAiKS 2019 - patronat MEAKULTURA.pl

Do 09.09.2019 r. potrwa nabór zgłoszeń na Międzynarodowy Songwriting Camp ZAiKS - wydarzenie twórcze dedykowane kompozytorom, instrumentalistom, autorom tekstów piosenek, wokalistom i producentom z całej Europy.
th

XXVI Bydgoski Festiwal Operowy uchem i okiem recenzenta - część 2

27, kwietnia w Bydgoszczy rozpoczął się XXVI Bydgoski Festiwal Operowy. MEAKULTURA jest partnerem wydarzenia. Na naszych łamach publikujemy recenzje z inauguracji i kolejnych spektakli Festiwalu. Zapraszamy do lektury części drugiej tekstów dr Barbary Mielcarek-Krzyżanowskiej!
th

XXVI Bydgoski Festiwal Operowy uchem i okiem recenzenta - część 1

Od 27 kwietnia w Bydgoszczy trwa XXVI Bydgoski Festiwal Operowy. Tegoroczny festiwal odbywa się w Roku Stanisława Moniuszki, dlatego zainaugurowała go premiera „Strasznego dworu” pod muzycznym kierownictwem Piotra Wajraka i w reżyserii Natalii Babińskiej. MEAKULTURA jest partnerem wydarzenia. Na naszych łamach publikujemy recenzje z inauguracji i kolejnych spektakli Festiwalu. Zapraszamy do lektury!
th

Kontrapunkt niezależnych głosów. Relacja z 48. Poznańskiej Wiosny Muzycznej

Poznańska Wiosna Muzyczna to od wielu lat najważniejszy festiwal muzyki współczesnej w zachodniej Polsce. Jego twórcy zawsze starali się prezentować muzykę świeżą, ambitną i bezkompromisową. Festiwal łączy w jednym kontrapunkcie niezależne głosy kompozytorów z całej Polski, Europy i świata. To bogactwo różnych stylów i tradycji może być bardzo trudne do uchwycenia dla pojedynczego odbiorcy — zwłaszcza że w tegorocznej edycji mieliśmy do czynienia z aż osiemnastoma różnorodnymi wydarzeniami. Dlatego nasza relacja z festiwalu łączy suwerenne głosy kilku autorów związanych z poznańskim środowiskiem muzycznym. Piszemy o Wiośnie nie tylko z perspektywy autonomicznej krytyki muzycznej, ale również oczami i uszami dyrygentki, skrzypka czy kompozytorki – a nawet samych wykonawców!

1238

logowanie i rejestracja