th

Dusze niepokorne. Wywiad z 1988

O płycie W/88, współpracy z Włodim, Robertem Piernikowskim, solowych projektach, inspiracjach i poszukiwaniu brzmienia opowiada jeden z najbardziej oryginalnych producentów muzycznych na polskim rynku hip-hopowym - Przemysław Jankowiak, znany pod pseudonimem 1988.

th

"Weź głęboki oddech i wróć do tamtych dni". Wywiad z Vieniem i Bartoszem Paduchem - reżyserem filmu "Skandal. Ewenement Molesty"

Jak przebiegał proces powstawania filmu Skandal. Ewenement Molesty? Dlaczego w Polsce produkuje się tak niewiele dokumentów muzycznych? Czemu kultura hip-hopowa nie jest wpuszczana "na salony"? I wreszcie, co wyniknęło z ponownego przecięcia dróg dawnych członków legendarnej warszawskiej formacji? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielają Piotr "Vienio" Więcławski i Bartosz Paduch.

th

Rap byłby ciekawszy, gdyby był mniej dochodowy. Wywiad z Marcinem Flintem

O dwóch skrajnościach postrzegania rapu w mainstreamie, motywacjach do bycia jego częścią oraz o podejściu dziennikarzy do artystów z szerokiego obiegu. Te tematy, w rozmowie z Marcinem Flintem – dziennikarzem muzycznym, redaktorem współpracującym m.in. z portalami CGM.pl, Interia.pl, Red Bull Music czy pismem Ultramaryna, podjęła Anna Grabowska.

th

Bardziej „śląska” czy „warszawska”? O elektronice, kompozycji i żeńskim potencjale w rozmowie z Aleksandrą Bilińską

Rozmowa pełna niezwykle oryginalnie (i kobieco!) łączących się (pozornych?) sprzeczności. Czy Śląsk może być w Warszawie? Czy jest w tym regionie miejsce dla utalentowanych przedstawicielek kompozytorskiego fachu? Jak elektronika może wiązać się z tańcem współczesnym? Odpowiedzi znajdziecie Państwo w rozmowie z dr Aleksandrą Bilińską: kompozytorką, teoretykiem muzyki, improwizatorką, etnomuzykologiem i pedagogiem tak katowickiej Akademii Muzycznej, jak i UMFC w Warszawie.

th

The Musical Path That Led to Uganda. Interview with Len Collins

Len Collins has been a professional musician his entire working life, his career as a guitarist spanned many years and all styles of music. 40 years ago he became a music teacher and created a unique method for sight reading which has been put into practice around the world, including America, Australia, Kenya and soon it will be taught in the KDF music academy in Uganda.

th

Im dalej w las, tym... większy zachwyt. Rozmowa z prof. Joanną Domańską

W rocznicę śmierci kompozytora prezentujemy wywiad Agnieszki Nowok-Zych z cenioną interpretatorką dzieł Karola Szymanowskiego, pianistką Joanną Domańską. 

th

Muzyka jako emocjonalne spotkanie - wywiad z Wiktorią Magdaleną Browarek

Wiktoria Magdalena Browarek to studentka fortepianu na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W swoim dorobku artystycznym ma liczne występy, konkursy, a także stypendia. Muzykę traktuje jako emocjonalne spotkanie, łącznik pomiędzy wykonawcą a publicznością. Zapraszamy do przeczytania wywiadu ze zwyciężczynią licytacji „WYWIAD z Tobą”. Aukcja została zorganizowana przez Fundację MEAKULTURA, aby wesprzeć 29. edycję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i przeprowadzona za pośrednictwem portalu Allegro.pl.

th

„Wszystko to, co tworzymy, powinno być dokładnie wyobrażone i usłyszane wewnętrznym słuchem”. Rozmowa z prof. Krzysztofem Meyerem, przewodniczącym VI Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Pendereckiego

Rozmowa z prof. Krzysztofem Meyerem – kompozytorem, pianistą, pedagogiem i autorem książek, a także przewodniczącym jury VI Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Pendereckiego.

th

Nowe tradycje - wywiad z Dagmarą Gregorowicz (Dagadana)

Tradycja, mieszanie muzycznych kultur świata i technik śpiewów; Kurpie, Wielkopolska, pieśni ukraińskie i łemkowskie, a nawet w języku chińskim i inspirowane Marokiem. Nietypowy, wciągający miks prezentuje zespół Dagadana. Z Dagmarą Gregorowicz o początkach twórczości, nowej płycie i pandemicznych praktykach rozmawia Joanna Kwapień.

th

Usłyszeć więcej - rozmowa z Marcinem Dymiterem, autorem książki "Przewodnik dla audiokulturalnych"

Każdego dnia docierają do nas rozmaite dźwięki: głos drugiej osoby, muzyka, a wreszcie też odgłosy miasta lub lasu. Jednak co należy zrobić, by nauczyć się słyszeć otaczający nas świat? Marcin Dymiter, autor niedawno wydanej książki "Przewodnik dla audiokulturalnych", w rozmowie z Olgą Demeter odpowiada na to i wiele innych pytań. 

th

Na straży praw wykonawców - wywiad z Wincentym Krawczykiem, sekretarzem Zarządu STOART (część I)

Ochrona praw artystów wykonawców wpisana jest w życiorys Wincentego Krawczyka z wielu perspektyw (altowiolista, który pełni funkcję sekretarza Zarządu Związku Artystów Wykonawców STOART). Podczas rozmowy z dr adw. Anną Wilińska-Zelek padły pytania o praktyczne aspekty działania organizacji zbiorowego zarządzania jaką jest STOART (część I), przechodząc następnie do ważkich pytań o przyszłość organizacji i artystów (część II). Rozmówcy poruszyli przy tym zagadnienia nie tylko istotne w dobie pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości, lecz przede wszystkim w okresie, gdy nowe technologie stawiają artystom kolejne, nieznane dotąd wyzwania. II część zostanie wkrótce również opublikowana na stronie meakultura.pl.

th

„Jestem wolnym artystą, więc i moja muzyka jest wolna.” Wywiad z KOVALCZYKIEM

„Czasami dziwię się, że artysta, który zdobywa popularność, przestaje poszukiwać nowego brzmienia swojej muzyki, swojego głosu. Niestety jest to cecha charakterystyczna dla naszego rodzimego rynku muzycznego.” - przedstawiamy wywiad z Pawłem Kowalczykiem - wokalistą, producentem, kompozytorem i autorem tekstów, z którym rozmawiamy o jego działalności, regułach rynku muzycznego, a także relacji tradycji i współczesności.

th

Sto twarzy STOART

Nasz nowy cykl  inspirujące wywiady z artystami zrzeszonymi w STOART. Już niedługo na stronie pojawią się pierwsze rozmowy. Do napisania!

th

„Moim celem jest promowanie polskich artystów za granicą” – rozmowa z Magdaleną Szubą

W rozmowie z Agnieszką Nowok-Zych Magdalena Szuba – dyplomantka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie – opowiada m.in. o ścieżce rozwoju w dziedzinie managementu kultury, studiach muzycznych i szansie kształcenia się w Berklee College of Music.

logowanie i rejestracja