MEAKULTURA Krytyka muzyczna Studia podyplomowe

Muzyka w Mediach – nowa generacja

Redakcja
muzyka-w-mediach-nowa-generacja
autor Max Skorwider, kampania Save the Music

Drodzy Czytelnicy!

Zapraszamy do pierwszego w historii dodatku tematycznego w meakultura.pl.

Wraz z dodatkiem wprowadzamy w czasopiśmie następujące zmiany:

  • publikujemy teksty regularnie, o różnej tematyce
  • raz w miesiącu, na stronie głównej (czarny kwadrat koło slidera) prezentujemy dodatek tematyczny (czyli kilka tekstów połączonych wspólną ideą)
  • zmieniliśmy też dla Was wygląd!

Mamy nadzieję, że Wam się podoba!

Muzyka w Mediach – nowa generacja to specjalny dodatek tematyczny zawierający recenzje wybranych płyt: wydanych w 2019 roku, wydanych wcześniej, ale odkrytych (po raz pierwszy lub na nowo) w minionym roku oraz jeden tekst poszukujący odpowiedzi na pytanie: „Co z tym reagge?". Autorami tekstów są słuchacze trzeciej edycji studiów podyplomowych Muzyka w Mediach. W recenzjach przeanalizowali oni wybrane przez siebie, a więc szczególnie bliskie ich sercom oraz upodobaniom muzycznym wydawnictwa. Dzięki temu znaleźć tu możemy szeroki przekrój stylów i gatunków: od muzyki klasycznej w nowym, jazzowym ujęciu, przez muzykę folkową, elektroniczną, indie rock, country rock, punk rock, na big beacie i reagge kończąc.

Autorzy zapraszają do wspaniałej muzycznej podróży, rozpoczynającej się na rodzimym podwórku, biegnącej przez Australię, Spitsbergen, Islandię, Seattle, Jamajkę, z powrotem do Polski. W recenzjach szukają odpowiedzi na pytania: „Czy rzeczywiście z Moniuszką wszyscy mamy problem?”, „Czy opustoszała osada górnicza na mroźnej wyspie Spitsbergen może stać się inspiracją do stworzenia rozgrzewającej płyty?”, „Ile Islandii jest w Esji Hani Rani?”, „Czy trzynaście utworów, oprowadzających nas po Australii w towarzystwie Aborygenów może przynieść pecha?”, „Co big beat ma wspólnego z filharmonią i czego możemy się spodziewać po takim połączeniu?”, „Czy czułość jest tym, czego dzisiejszemu światu (nie tylko muzycznemu) rzeczywiście najbardziej potrzeba?”, „Dlaczego Iggy Pop, ikona wolności, nadal czuje jej głód?" i wreszcie „Co z tym reagge?”. Studenci Muzyki w Mediach to grupa pasjonatów, których różni prawie wszystko, łączy natomiast jedno – miłość do muzyki. Dziś z garstki początkowo nie znających się osób stali się zintegrowaną grupą. Każdy z nich realizuje swoje cele, marzenia i wzajemnie się w tych dążeniach wspierają. Muzyka w Mediach dała im solidną wiedzę – tak teoretyczną, jak i praktyczną, stworzyła im możliwości poznania branży z różnych perspektyw i na różnych płaszczyznach, przygotowała ich merytorycznie do dalszego rozwoju kariery. Nade wszystko jednak, po prostu ich połączyła, a z połączenia tego wyjdzie coś naprawdę dobrego. Jesteśmy o tym głęboko przekonani.

Poniżej prezentujemy pełną listę tekstów:

Renata Babiuch – Esencja Australii  (recenzja płyty: Xavier Rudd, Spirit Bird)

Natalia Glinka – Duchy i piramidy. Efterklang w poszukiwaniu dźwięku (recenzja płyty: Efterklang, Piramida)

Anna Grabowska – I wanna be free, czyli dlaczego Iggy Pop pragnie wolności (recenzja płyty: Iggy Pop, Free)

Monika Jazownik – Moniuszko. Już nie kukułczym jajem (recenzja płyty: Włodzimierz Pawlik, Pawlik/Moniuszko Polish Jazz)

Marta Piesiewicz – Paprykarz i oranżada to dobre połączenie. Big-beat na nowo (recenzja płyty: Różni wykonawcy, Klubowy Paprykarz i Oranżada

Angelika Tołysz – Śladami reagge (przekrojowo o gatunku) 

Tomasz Zadurski – Esja – Hania Rani (recenzja płyty: Hania Rani, Esja

Magdalena Żmudzińska – Czułość (i płyty, takie jak ta) to wszystko, czego dziś potrzebujemy (recenzja płyty: Duff McKagan, Tenderness

Zachęcamy do zapoznania się z recenzjami i sylwetkami autorów oraz do pozostawiania komentarzy pod tekstami. Miłej lektury! 

Plakat autorstwa Maxa Skorwidera jest częścią kampanii społecznej Save the Music. Więcej na: www.fundacjameakultura.pl

Zapraszamy do kultury przyszłości!
Jedyne takie studia podyplomowe! Rekrutacja trwa!

Opublikowano: 2020-05-09

Przeczytaj również

logowanie i rejestracja