Kolejny wpis w BLOGOSFERZE! Tym razem Dominika Maciejak, trener obsługi klienta, czyni spostrzeżenia dotyczące związków muzyki i zakupów. Zapraszamy!
——————–
Muzyka łagodzi obyczaje i sprawia, że klient kupuje! Zgodnie ze starym porzekadłem specjaliści od merchandisingu już od wielu lat sterują ruchem klientów używając tła muzycznego. Klienci przyzwyczajeni do obecności muzyki w sklepie traktują ten element jako naturalny kiedy przebywają w galeriach handlowych, supermarketach i sklepach. Lubią, gdy w tle gra jakaś muzyka i deklarują to w badaniach. Niemal 75% nabywców woli sklepy, w których nadawana jest muzyka. Stymuluje ona do zakupów. Muzyka wpływa na nasze emocje, tempo poruszania się w placówce handlowej. Pomaga też kształtować nastrój personelu i może podnosić jego wydajność.
Efekty stosowania muzyki w sklepach zbadali Sullivan i Adcock. Dzięki ich badaniom wiemy, że każdy rodzaj muzyki odwraca uwagę od upływu czasu, co w konsekwencji skutkuje pewnym poczuciem zatracenia się. Klient zostaje wciągnięty w atmosferę sklepu i potencjalnie wydaje w nim więcej pieniędzy.