|
DATA
|
MIEJSCE
|
WYKONAWCY
|
PROGRAM
|
KONCERT I
„Koncerty klawesynowe J.S. Bacha”
|
5 listopada, godz. 18.00
|
Aula UAM
|
Accademia Daniel
|
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Koncert klawesynowy D-dur, BWV 1054 [Allegro], Adagio e sempre piano, Allegro Koncert klawesynowy A-dur, BWV 1055 Allegro, Larghetto, Allegro ma non tanto —przerwa— Koncert klawesynowy f-moll, BWV 1056 [Allegro], Largo, Presto Koncert klawesynowy d-moll, BWV 1052 Allegro, Adagio, Allegro
|
KONCERT II
„Emilio de’ Cavalieri. Lamentacje Jeremiasza”
|
5 listopada, godz. 20.30
|
Aula UAM
|
Profeti della Quinta
|
Emilio de’ Cavalieri (ok. 1550 – 1602) Lamentationes Hieremiae Prophetae cum Responsoriis Officii Hebdomadae maioris et notis musicis
|
KONCERT III
„J.S. Bach, C.P.E. Bach, W.F. Bach – muzyka na violę da gamba i klawesyn”
|
6 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Friederike Heumann – viola da gamba Dirk Börner – klawesyn
|
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Sonata G-Dur na violę da gamba i klawesyn, BWV 1027 Adagio, Allegro ma non tanto, Andante, Allegro moderato Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788) Freye Fantasie fis-moll na klawesyn, Wq 67 Sonata D-dur na violę da gamba i basso continuo, Wq 137 Adagio, ma non tanto, Allegro di molto, Arioso Wilhelm Friedemann Bach (1710 – 1784) Polonez D-dur nr 3 Polonez d-moll nr 4 Polonez g-moll nr 12 Carl Philipp Emanuel Bach Trio g-moll na violę da gamba i klawesyn obligato, Wq 88 Allegro moderato, Larghetto, Allegro assai
|
KONCERT IV
„10 000 diabłów. Muzyka klawesynowa Domenico Scarlattiego i Antonio Solera”
|
6 listopada, godz. 20.30
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Jean Rondeau – klawesyn
|
Domenico Scarlatti (1685 – 1757) Sonata E-dur, K. 215: Andante Sonata a-moll, K. 175: Allegro Sonata A-dur, K. 208: Adagio Sonata D-dur, K. 119: Allegro Sonata d-moll, K. 213: Andante Sonata d-moll, K. 141: Allegro Sonata g-moll, K. 30: „Kocia fuga” Sonata C-dur, K. 132: Cantabile Sonata g-moll, K. 426: Allegro Sonata f-moll, K. 481: Andante Cantabile Padre Antonio Soler (1729 – 1783) Fandango
|
KONCERT V „Dolci Sospiri – villanelle, arie i muzyka instrumentalna z XVII-wiecznych Włoch”
|
7 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Jan van Elsacker – tenor United Continuo Ensemble Jörg Meder – violone Thomas C. Boysen – teorba, gitara Thor-Harald Johnsen – gitara, chitarra battente Elin Eriksson, Mechthild Karkow – skrzypce
|
Dolci Sospiri – villanelle, arie i muzyka instrumentalna z XVII-wiecznych Włoch Andrea Falconieri (1585/6 – 1656) Folias para mi Señora Doña Tarolilla de Garallenos Begli occhi Lucent Alemana dicha la Ciriculia Canciona dicha la Pretiosa, echa para D. Enrigo Butler Su Gallarda Dolci Sospiri Passacalle Battalla de Barabaso yerno de Satanas Tarquinio Merula (1594/5 – 1665) Sentirete una canzonetta Andrea Falconieri Pastorella ove t’ascondi Non più d’amore Se ben rose Corriente dicha la cuella —przerwa— Andrea Falconieri La Suave Melodia y su corrente Claudio Monteverdi (1567 – 1643) Si dolce è’l tormento Andrea Falconieri O bellissimi capelli Rimirate luci ingrate Brando dicho el Melo Quando il labro ti bacio Fantasia echa para el muy Reuerendo Padre Falla Nudo Arciero Galliarda Bella fanciulla Il Rosso, Brando Cara è la rosa L’Eroica
|
KONCERT VI „Między Starym a Nowym Światem”
|
7 listopada, godz. 20.30
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Eduardo Egüez – lutnia
|
PROGRAM Robert de Visée (ok. 1655 – 1732/3) Suita d-moll Prélude, Allemande, Courante, Sarabande, Gigue, Passacaille, Gavotte, Menuet I &II, Bourée Santiago de Murcia (1685 – 1732) Obra Por 7º Tono Preludio, Allemanda, Correnta, Zarabanda, Giga, Buree, Gabota, La Burlesca, Giga (de Corelli) —przerwa— Taneczny koktajl De Murcia – Sanz – Santa Cruz – Egüez & przyjaciele Marionas Tarantelas Cumbees Marizapalos Fandango Jacaras Canarios
|
KONCERT VII „F. Couperin, J.-Ph. Rameau, Le Sieur de Machy, M. Marais, G.Ph. Telemann. Francuska i „prawie francuska” muzyka kameralna XVII I XVIII wieku”
|
8 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Nevermind Anna Besson – flet traverso Louis Creac’h – skrzypce Robin Pharo – viola da gamba Jean Rondeau – klawesyn
|
François Couperin (1668 – 1733) L’art de toucher le clavecin Prélude Jean-Philippe Rameau (1683 – 1764) V Koncert d-moll ze zbioru „Pièces de Clavecin en Concert” La Forqueray, La Cupis, La Marais Le Sieur de Machy (II poł. XVII w.) Prélude Marin Marais (1656 – 1728) „La gamme et autres morceaux de symphonie” na skrzypce, violę da gamba i klawesyn La Sonnerie Sainte Geneviève du Mont-de-Paris François Couperin Les Nations, odsłona I: La Françoise I. Sonade: Gravement – Gayement – Gravement – Gayement – Gravement – Vivement – Air: Gracieusement – Gayement Georg Philipp Telemann (1681 – 1767) Kwartet Paryski e-moll nr 6 na flet, skrzypce, violę da gamba i basso continuo, TWV 43:e4 Prelude, Gay, Vite, Gracieusement, Distrait, Modere
|
KONCERT VIII „G.Ph. Telemann, J.S. Bach, J. Andersen, N. Paganini. Wirtuozowska muzyka na flet solo”
|
8 listopada, 20.30
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Alexis Kossenko – flet współczesny
|
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767) Fantazja nr 10 fis-moll Fantazja nr 5 D-dur Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Partita a-moll na flet solo, BWV 1013 Allemande, Corrente, Sarabande, Bourrée anglaise —— Joachim Andersen (1847 – 1909) Etiuda op. 21 nr 7 Niccolò Paganini (1782 – 1840) 24 Kaprysy op. 1 na skrzypce solo (w transkrypcji na flet poprzeczny) Kaprys nr 5 Kaprys nr 7 Kaprys nr 11
Joachim Andersen Etiuda op. 21 nr 6 Niccolò Paganini Kaprys nr 20 Kaprys nr 2 Joachim Andersen Etiuda op. 21 nr 4 (Schwedisches Volkslied) Niccolò Paganini Kaprys nr 12 Kaprys nr 10 Joachim Andersen Etiuda op. 21 nr 13 (Pastorale) Niccolò Paganini Kaprys nr 24
|
KONCERT IX „Muzyka kameralna J.S. Bacha”
|
9 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Nevermind Anna Besson – flet traverso Louis Creac’h – skrzypce Robin Pharo – viola da gamba Jean Rondeau – klawesyn
|
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Sonata h-moll na flet i klawesyn, BWV 1030 Andante, Largo e dolce, Presto Sonata G-dur na skrzypce i klawesyn, BWV 1019 Allegro, Largo, Allegro (Cembalo Solo), Adagio, Allegro —przerwa— Johann Sebastian Bach Musikalisches Opfer, BWV 1079: Ricercar a 3 Sonata triowa na flet traverso, skrzypce i basso continuo Largo, Allegro, Andante, Allegro Sonata triowa d-moll, BWV 527 Andante, Adagio e dolce, Vivace
|
KONCERT X „Barokowy groove. Muzyka na teorbę i gitarę barokową”
|
9 listopada, godz. 20.30
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Simone Vallerotonda – gitara hiszpańska, teorba
|
Dans la nuit Robert de Visée (ok. 1650 – 1732/3) La Villanelle Francesco Corbetta (ok. 1615 – 1681) Folias Prelude Caprice de chacone Giovanni Girolamo Kapsberger (ok. 1580 – 1651) Preludio Toccata II Sfessania Passacaglia Santiago de Murcia (ok. 1682 – ok. 1740) Cumbées Gallardas Robert de Visée Prelude Les Sylvains de Mr. Couperin Minuet Gavotte Angelo Michele Bartolotti (? – po 1668) Passacaglia Francesco Corbetta Passacaglia per la X Santiago de Murcia Tarantelas
|
KONCERT XI „J.S. Bach – koncerty na dwa klawesyny”
|
10 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Helsinki Baroque Orchestra Pierre Hantaï, Aapo Häkkinen – klawesyny Tuomo Suni, Aira Maria Lehtipuu – skrzypce Hanna Pakkala – altówka Heidi Peltoniemi – wiolonczela
|
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) Koncert c-moll na dwa klawesyny, BWV 1062 [Vivace], Andante, Allegro assai Koncert C-dur na dwa klawesyny, BWV 1061 [Allegro], Adagio ovvero Largo, Vivace —przerwa— Wilhelm Friedemann Bach (1710 – 1784) Koncert F-dur na dwa klawesyny, Fk 10 Allegro moderato, Andante, Presto Johann Sebastian Bach Koncert c-moll na dwa klawesyny, BWV 1060 Allegro, Largo ovvero Adagio, Allegro
|
KONCERT XII „Muzyka kameralna Dieteriecha Buxtehude”
|
10 listopada, godz. 20.30
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Stylus Phantasticus Pablo Valetti – skrzypce Friederike Heumann – viola da gamba, lirone Eduardo Egüez – teorba, gitara Dirk Börner – organy, klawesyn
|
Dieterich Buxtehude (1637 – 1707) Sonata g-moll op. 2 nr 3 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 261 Vivace – Lento, Allegro – Lento (Largo), Andante, Grave, Gigue Sonata a-moll op. 1 nr 3 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 254 Adagio, Allegro, Lento, Vivace, Largo, Presto, Adagio Sonata B-dur op. 1 nr 4 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 255 […], Allegro, Lento, Vivace —przerwa— Dieterich Buxtehude Praeludium manualiter g-moll na klawesyn, BuxWV 163 Sonata d-moll op. 1 nr 6 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 257 Grave, Allegro, Con discretione, Adagio, Vivace, Adagio, Poco allegro, Poco adagio, Presto Sonata E-dur op. 2 nr 6 na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 264 Grave, Vivace, Adagio, Poco presto, Lento, Allegro Sonata a-moll na skrzypce, violę da gamba i b.c., BuxWV 272 [4/4], Allegro, Adagio, [3/2], Allegro
|
KONCERT XIII „La Morte d’Orfeo. Mit o Orfeuszu w muzyce XVI i XVII wieku”
|
12 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Stylus Phantasticus Marc Mauillon – tenor William Dongois – cynk Pablo Valetti – skrzypce Friederike Heumann – viola da gamba, lirone Angélique Mauillon – harfa barokowa Eduardo Egüez – teorba, gitara Dirk Börner – organy, klawesyn
|
Biagio Marini (1594 – 1663) Sonata sopra Fuggi dolente cuore Stefano Landi (1587 – 1639) Narrero s’ il dolore lascia (Narrator) Alessandro Piccinini (1566 – ok. 1638) Toccata Sigismondo d’India (ok. 1582 – 1629) Cara mia cetra (Orfeusz) Claudio Monteverdi (1567 – 1643) Rosa del ciel (Orfeusz) Giovanni Maria Trabaci (ok. 1575 – 1647) Durezze et ligature Jacopo Peri (1561 – 1633) Non piango e non sospiro (Orfeusz) Claudio Monteverdi Sinfonia Claudio Monteverdi Possente spirto (Orfeusz) Giovanni Maria Trabaci Durezze et ligature Stefano Landi It’ al sacro consiglio (Orfeusz) Andrea Falconieri (1585/6 – 1956) Battaglia de Barabaso yerno de Satanas — przerwa — Luigi Rossi (1597/8 – 1653) Passacaglia Stefano Landi Volge Orfeo gli occhi (Narrator) Giovanni Legrenzi (1626 – 1690) Sonata Stefano Landi Ombre grate d’ Averno (Orfeusz) Luigi Rossi Lasciate Averno o pene (Orfeusz) Giovanni Maria Trabaci Durezze et ligature Claudio Monteverdi Oblivion soave Stefano Landi Bevi, bevi sicura l’ onda (Charon)
|
KONCERT XIV „Pien d’amoroso’affetto. Włoska muzyka wokalna na chwilę przed narodzinami opery.”
|
13 listopada, godz. 18.00
|
CK Zamek, Sala Wielka
|
Marc Mauillon – śpiew Angélique Mauillon – harfa barokowa
|
Giulio Caccini (1551 – 1618) Dolcissimo Sospiro Amarilli mia bella Mentre che fra doglie e pene Luzzasco Luzzaschi (1545? – 1607) Toccata Giulio Caccini Movetevi a pietà Jacopo Peri (1561 – 1633) Tu dormi Giulio Caccini A quei sospiri ardenti Amor io parto Jacopo Peri Tra le donne Giulio Caccini Tutto il di piango Odi Euterpe Giulio Caccini Queste lagrime amare Luzzasco Luzzaschi Ricercar Giulio Caccini Torna deh torna Perfidissimo volto Non ha’l ciel Jacopo Peri Tutto il di piango Al fonte al prato Alessandro Piccinini (1566 – ok. 1638) Aria di romanesca Giulio Caccini Pien d’amoroso’affetto Jacopo Peri Un di soletto
|
KONCERT XV „Tamerlano, opera w trzech aktach. Wersja koncertowa”
|
14 listopada, godz. 18.00
|
Teatr Wielki
|
Tamerlano: Carlo Vistoli – kontratenor Bajazet: Francisco Fernández-Rueda – tenor Asteria: Emőke Baráth – sopran Andronico: Gabriel Díaz – kontratenor Irene: Marion Tassou – alt Leone: Steffen Bruun – bas
Les Ambassadeurs , Alexis Kossenko – dyrygent
|
Georg Friederich Händel (1685 – 1759) Tamerlano, opera w trzech aktach, HWV 18 Libretto: Nicola Francesco Heym
|
KONCERT XVI „Tamerlano, opera w trzech aktach. Wersja koncertowa”
|
15 listopada, godz. 18.00
|
Teatr Wielki
|
Tamerlano: Carlo Vistoli – kontratenor Bajazet: Francisco Fernández-Rueda – tenor Asteria: Emőke Baráth – sopran Andronico: Gabriel Díaz – kontratenor Irene: Marion Tassou – alt Leone: Steffen Bruun – bas
Les Ambassadeurs Alexis Kossenko – dyrygent
|
Georg Friederich Händel (1685 – 1759) Tamerlano, opera w trzech aktach, HWV 18 Libretto: Nicola Francesco Heym
|