Drodzy Czytelnicy!
Prezentujemy Państwu numer specjalny, którego tematyka skupia się wokół szerokiego i jak się okazuje trudnego do zdefiniowania pojęcia muzyki popularnej. Wszystko za sprawą inspiracji panelem zorganizowanym przez Fundację MEAKULTURA, a także poznańskim wydarzeniem Spring Break Showcase Festival & Conference, które odbyło się w dniach 20–22 kwietnia 2017.
Spring Break to nie tylko festiwal muzyczny, na którym prezentują się młode, nieznane jeszcze szerszej publiczności zespoły. Impreza ta umożliwia słuchaczom również udział w licznych warsztatach i panelach dyskusyjnych. Fundacja MEAKULTURA, dzięki wsparciu Miasta Poznania, 20 kwietnia również zorganizowała niezależny Panel dyskusyjny Jak mówić i pisać o muzyce popularnej?, który na łamach meakutura.pl opisuje Iwona Granacka.
O trudnościach ze zdobyciem uwagi słuchaczy przez nieznanych wykonawców pisze w kontekście Spring Break w swoim felietonie Aleksandra Bliźniuk. Nad samym pojęciem „muzyka popularna”, „mainstream” i „alternatywa” zastanawiają się związani z MEAKULTURĄ specjaliści – uczestnicy ankiety.
Poza tym przyglądamy się muzyce popularnej z różnych perspektyw. Piotr Jakubowski recenzuje książkę Voo Voo. Dzień dobry wieczór Piotra Metza. Michał Jan Lutostański w naukowych rozważaniach kreśli obraz idealnych członków różnych subkultur. Krzysztof Stefański tłumaczy natomiast, dlaczego warto oglądać konkurs Eurowizji.
Zapraszamy do lektury!
Jak mówić i pisać o muzyce popularnej? Od Enea Spring Break do Eurowizji – spis treści:
Felietony:
Aleksandra Bliźniuk – Fortuna kołem się toczy
Wywiady:
Redakcja – Muzyka popularna – ankieta
Recenzje:
Piotr Jakubowski – Waglokracja – Piotr Metz o muzycznym świecie VooVoo
Publikacje:
Edukatornia:
Iwona Granacka – Jak mówić i pisać o muzyce popularnej? Podsumowanie panelu dyskusyjnego
Kosmopolita:
Krzysztof Stefański – Dlaczego oglądam Eurowizję?
Wybrane teksty w numerze ukazują się dzięki wsparciu Urzędu Miasta Poznania