Rekrtuacja na III edycję studiów podyplomowych Muzyka w mediach powoli dobiega końca. Zachęcamy do rejestracji!
Studia podyplomowe Muzyka w mediach są przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych współczesną kulturą muzyczną – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, krytyków, popularyzatorów, kuratorów), którzy pragną pogłębić wiedzę o muzyce i jej relacjach z mediami oraz udoskonalić warsztat dziennikarza i krytyka muzycznego, jak i melomanów czy fascynatów muzyki pragnących odbierać ją w sposób bardziej świadomy. Zajęcia są również dedykowane osobom, które chciałyby poszerzyć swoje kompetencje zawodowe (np. nauczycielom i wykładowcom akademickim), ludziom mediów, managerom kultury, pracownikom mediów, organizacji pozarządowych działających w sektorze kultury, przedstawicielom administracji państwowej i samorządowej zajmujących się kulturą, producentom.
To już III edycja, a wraz z nią wspaniała kadra: prof. dr hab. Waldemar Kuligowski, dr hab. Małgorzata Gamrat, prof. UAM dr hab. Krzysztof Moraczewski, dr hab. Paweł Tański, dr hab. Iwona Lindstedt, dr Maja Baczyńska, dr Aleksandra Bilińska, dr Katarzyna Drogosz, dr Mariusz Gradowski, dr Piotr Jakubowski, dr Rafał Kownacki, dr Grzegorz Piotrowski, dr Aleksandra Sewerynik, Marcin del Fidali, Łukasz Dębski, Olga Drenda, Kamil Jaczyński, Robert Kamyk, Jan Kępiński, Piotr Metz, Zbigniew Niedziałek, Artur Orzech, Tomasz Pawłowski, Barbara Schabowska, Adam Sztaba, Jarosław Szubrycht, Krzysztof Stefański, Stanisław Trzciński, Marek Walaszek, Piotr Wawrowski, Marcin Węcławek, Marek Włodarczyk.
Program studiów obejmuje 160 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.
MODUŁ I – MUZYKA – KONTEKSTY KULTUROWE
- Muzyka w mediach – wprowadzenie
- Muzyka na pograniczu sztuk i mediów (w tym muzyka filmowa)
- Muzyka jazzowa i rozrywkowa
- Muzyka w kulturze popularnej
- Muzyka świata i folkowa
- Nowe trendy
MODUŁ II – KONTEKSTY HISTORYCZNE
- Muzyka dawna i wykonawstwo historycznie poinformowane
- Muzyka od Mozarta do Strawińskiego w kontekście zmian kulturowych, społecznych i politycznych
- Muzyka XX i XXI wieku – style, techniki, osobowości
- Muzyka poważna w rozrywkowej
MODUŁ III – WARSZTAT KRYTYKA MUZYCZNEGO
- Warsztat publicysty muzycznego
- Kreatywne pisanie i mówienie o muzyce
- Performatywność muzyczna i ocena wykonań
- Analiza i interpretacja tekstów piosenek
MODUŁ IV – REDAKTOR MUZYCZNY – TEORIA I PRAKTYKA
- Muzyka w radio i telewizji
- Praca w redakcji muzycznej
- Podstawy programowania muzyki
MODUŁ V – MARKETING MUZYCZNY
- Komunikacja medialna – wprowadzenie
- Public relations i promocja działalności muzycznej
- Reklama muzyki w mediach społecznościowych
- Organizacja wydarzeń muzyczno-medialnych
- Media elektroniczne w służbie muzyki
- Audiomarketing
MODUŁ VI – FUNKCJONOWANIE RYNKU MUZYCZNEGO
- Rynek muzyczny – wprowadzenie
- Współczesny rynek fonograficzny i audiowizualny
- Prawo autorskie
- Finansowanie działalności muzycznej
- Prawo w dobie cyfryzacji
PRACA DYPLOMOWA
Zarejestruj się już dziś: https://rekrutacja.civitas.edu.pl/default.aspx
Więcej na www.muzykawmediach.pl
Dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Artystów ZAiKS
Jedyne takie studia podyplomowe! Rekrutacja trwa: https://www.muzykawmediach.pl/
SPIS TREŚCI:
PUBLIKACJE
Anna Wyżga – Uwiecznić ruch – o funkcjach tańcach w filmie cz. 1 i cz. 2
EDUKATORNIA
Joanna Kwapień – Od Wagnera do musicalu – historia syntezy sztuk
FELIETON
Jakub Figus – Inter media vocant Musae
Paulina Podżus – Formy artystycznie nieartystyczne
WYWIADY
Joanna Stanecka – Michał Biel. W cieniach rampy
RECENZJE
Joanna Kwapień – Społeczny wymiar tworzenia filmu w Polsce
Agata Pasińska – Edukacja muzyczna poprzez zabawę? Recenzja książki Brzdęk! Jak złapać dźwięk
KOSMOPOLITA
Agnieszka Cieślik – Andrzej Krakowski – Bronisław Kaper. Od początku do końca
Anna Kruszyńska – Teatr tańca Piny Bausch cz. 1 i cz. 2