wywiady

„Robot Artystą 2”, czyli o wyzwaniach związanych z generatywną sztuczną inteligencją…

Sztuczna inteligencja rozwija się w szalonym tempie i ma coraz większy wpływ na nasze codzienne życie. Dotyczy to również sfery kultury. Generatywna sztuczna inteligencja (AI) produkuje piosenki, grafiki i teksty. Stanowi to nowe wyzwanie dla prawa własności intelektualnej. „Robot Artystą 2” to kontynuacja rozmowy dr Aleksandry Sewerynik i dr. Damiana Flisaka opublikowanej na YT na początku 2022 [TUTAJ]. Rozmówcy zmierzą się z zagadnieniami rozwoju generatywnej AI, istniejących regulacji prawnych dotyczących generatywnej AI, TDM (Text and data mining), AI Act, rozwiązania problemu korzystania z chronionych materiałów w procesie trenowania AI i możliwych modeli wynagradzania za takie korzystanie, ochrony promptu, ochrony wytworu AI, oznaczania wytworów AI oraz coverów AI. Prosimy o cierpliwe wysłuchanie pierwszej minuty rozmowy prowadzonej w języku włoskim i włączenie napisów w języku polskim.

dr Damian Flisak – radca prawny specjalizujący się w prawie własności intelektualnej oraz prawie nowych technologii. Wykłada w Krajowej Szkole Sędziów i Prokuratorów, na Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Polskiej Akademii Nauk. Jest także arbitrem Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan oraz arbitrem w Sądzie ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Dr Damian Flisak jest autorem licznych publikacji naukowych z zakresu prawa własności intelektualnej, w tym komentarza do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

dr Aleksandra Sewerynik – radca prawny specjalizująca się w prawie autorskim, dyrygent chóralny, biegły sądowy z zakresu muzyki, w szczególności plagiatu muzycznego i prawa autorskiego.  Wykłada prawo autorskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, na Akademii Muzycznej w Łodzi, w Collegium Civitas oraz w IP Centrum. Współpracuje z kancelarią Hasik, Rheims i Partnerzy (hrp.pl). Jest arbitrem Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.  Jest jedynym w Polsce ekspertem przygotowującym integralne, muzyczno-prawne analizy porównawcze utworów muzycznych w kontekście plagiatu. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa autorskiego, w tym komentarza do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych  (red. A. Michalak, C.H. Beck 2019).

Wesprzyj nas
Warto zajrzeć