Publikacje

Glennialny Gould. Thomas Bernhard a radykalizm fortepianowy

Truizmem jest, że Glenna Goulda albo się nienawidzi, albo uwielbia. Mistrz interpretacji analitycznej,…

Witold Szalonek – muzyczny Kolumb z Czechowic-Dziedzic

XX wiek to okres charakteryzujący się różnorodnymi poszukiwaniami, także na gruncie muzyki. Niemal…

Źródła literackie pieśni Antonína Dworzaka

Tekst ukazuje twórczość pieśniarską Antonína Dvořáka w kontekście problemu braku jednoznacznie zarysowanego czeskiego…

Kopalnie złota, diamenty i trzęsienie ziemi – historia opery w XVIII-wiecznej Portugalii

Rozwój życia operowego Portugalii był związany z zamiłowaniami artystycznymi rodziny panującej oraz bogaceniem…

Muzyka i bunt: „Któż tam będzie wisiał?” – Bunt chłopski w miejskiej wyobraźni. O płycie "Gore" zespołu R.U.T.A. i o jej recepcji*

Jeśli spojrzeć na folklor przez pryzmat sformułowanej ponad sto sześćdziesiąt lat temu wizji…

Wesprzyj nas
Warto zajrzeć