Wywiady

„Żeby grać muzykę współczesną, trzeba mieć bardzo dobry warsztat klasyczny”. Wywiad z Barbarą Borowicz

Barbara Borowicz, pochodząca z Poznania klarnecistka młodego pokolenia, laureatka kilkudziesięciu nagród na konkursach ogólnopolskich…

"Zbyt wiele tekstów akademickich traktuje o tym, jak badać muzykę popularną, zamiast ją po prostu badać". Wywiad z Mariuszem Gradowskim

Dr Mariusz Gradowski – muzykolog i kulturoznawca, adiunkt w Zakładzie Muzykologii Systematycznej Instytutu…

"Nie lubię hałasu wokół siebie, nie pomaga mi, ani mnie nie inspiruje". Wywiad z Wojtkiem Oleksiakiem

Bohater wywiadu – Wojtek Oleksiak, większości słuchaczy kojarzy się zapewne z grupą Jazzpospolita….

"W XVIII w. muzycy byli przyzwyczajeni do wykonawstwa na różnorodnych instrumentach. To fenomen tamtych czasów". Wywiad z Aline Zylberajch i Martinem Gesterem.

Francuskie małżeństwo: Aline Zylberajch-Gester oraz Martin Gester, specjalizują się w historycznym wykonawstwie klawiszowym….

"… the main notion of period instrument performance is that the instrument of a particular era can reveal idiosyncrasies and characteristics that might otherwise be lost." Interview with Geoffrey Govier

Geoffrey Govier opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości wykonawstwa fortepianowego. O tym, że…

Wesprzyj nas
Warto zajrzeć