I. Teoretyczne podstawy etnomuzykologa
1. Przedmiot badań etnomuzykologii (pojęcia: etnomuzykologia, etnologia, etnografia, antropologia, folklor, folklorystyka, orientalistyka)
2. Pojęcie i koncepcje kultury (symbolizm, strukturalizm, rytualizm i funkcjonalizm)
3. Muzyka w kulturze
II. Dzieje polskiej folklorystyki
III. Cechy stylistyczne polskiego folkloru
– najprostsze przejawy ludowej twórczość muzycznej
– systematyka i klasyfikacja pieśni i melodii
– przegląd tematyki i funkcji polskich pieśni ludowych
– elementy poetyki polskich pieśni ludowych
– pojęcie muzyki
– tonalność
– struktura linii melodycznej
– ambitus
– metrorytmika
– agogika
– śpiew wielogłosowy
– forma
– taniec
– muzyka instrumentalna
– instrumenty
– śpiewacy i instrumentaliści ludowi. Ludowa praktyka muzyczna
IV. Regiony – studium porównawcze
1. Mazowsze
2. Podhale
3. Lubelskie
4. Małopolska (krakowskie i tarnowskie)
5. Kurpie
6. Wielkopolska
7. Suwalskie – Podlasie
8. Rzeszowskie
9. Kaszuby
10. Kujawy
11. Kresy
V. Etnomuzykologiczne badania terenowe
1. Podstawy teoretyczne badań terenowych (wybór metod)
2. Przebieg badań terenowych. Wywiad – symulacja sytuacji komunikacyjnej
3. Opracowanie materiałów zebranych w terenie: transkrypcja, analiza, interpretacja, archiwizacja
VI. Nowe prądy
1. Sztuka widowiskowa
2. Folk