Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas zapraszają wszystkie osoby zainteresowane różnymi formami współczesnej kultury muzycznej – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, muzykologów, krytyków), osób związanych z biznesem muzycznych, jak i melomanów – do uczestnictwa w podyplomowych studiach Muzyka w Mediach. Właśnie ruszyła rejestracja na kolejny semestr!
Studia mają na celu zdobycie umiejętności, wiedzy i doświadczeń, które przygotują uczestnika do pracy w mediach, instytucjach muzycznych oraz organizacjach pozarządowych. Kierunek Muzyka w Mediach pozwala na pogłębienie wiedzy nie tylko dotyczącej muzyki, ale też funkcjonowania mediów i warsztatu dziennikarskiego oraz umożliwia zbudowanie sieci znajomości w branży muzycznej, dlatego zapraszamy do udziału nie tylko muzykologów i krytyków, ale też nauczycieli i wykładowców akademickich, managerów kultury, pracowników mediów oraz osób działających w różnych sektorach kultury.
Stawiamy na profesjonalizm, członkami naszej kadry są profesjonaliści. Zajęcia prowadzą m.in.: Marlena Wieczorek – muzykolog, manager kultury, redaktor naczelna czasopisma meakultura.pl i prezes Fundacji MEAKULTURA; prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta – antropolog, kulturoznawca i eseista; Kamil Jaczyński – animator sportu i kultury, specjalista do spraw public relations i marketingu muzycznego; Robert Kamyk – producent, reżyser, manager; Piotr Metz – polski dziennikarz radiowy, dyrektor muzyczny Programu III Polskiego Radia.
Jak wypowiadają się o studiach absolwenci kierunku? Co cenią najbardziej?
Interdyscyplinarność. Studia starają się podejść do szerokiego tematu muzyki całościowo, nie dzieląc na wąskie specjalizacje w jej obrębie. – Maria
Czy studia zmobilizowały ich do podęcia nowych działań w obszarze, w którym obecnie działają?
Tak, pomogły mi w pracy nad warsztatem dziennikarskim, pokazały mi też wiele obszarów muzyki, które do tej pory znałem słabo – stwierdziłem, że trzeba je poznać. – Paweł
Program studiów obejmuje następujące moduły:
MODUŁ I – MUZYKA – KONTEKSTY KULTUROWE
• Antropologia muzyki: codzienność i odświętność dźwięku
• Muzyka w kulturze popularnej
• Muzyka jazzowa
• Muzyka na pograniczu sztuk i mediów (w tym muzyka filmowa)
• Muzyka świata i folkowa
• Nowe trendy
MODUŁ II MUZYKA – KONTEKSTY HISTORYCZNE
• Muzyka dawna i wykonawstwo historycznie poinformowane
• Muzyka od Mozarta do Strawińskiego w kontekście zmian kulturowych, społecznych i politycznych
• Muzyka XX i XXI wieku – style, techniki, osobowości
• Specyfika muzyki wokalnej
• Muzyka poważna w rozrywkowej
MODUŁ III – WARSZTAT KRYTYKA MUZYCZNEGO
• Formy i style krytyki muzycznej
• Warsztat publicysty muzycznego
• Performatywność muzyczna i ocena wykonań
• Krytyk wobec muzyki popularnej
• Analiza i interpretacja tekstów piosenek
MODUŁ IV – REDAKTOR MUZYCZNY – TEORIA I PRAKTYKA
• Muzyka w radiu
• Muzyka w telewizji
• Praca w redakcji muzycznej (wizyty studyjne)
• Podstawy programowania muzyki
MODUŁ V – MARKETING MUZYCZNY
• Komunikacja medialna – wprowadzenie
• Public relation i promocja działalności muzycznej
• Reklama muzyki w mediach społecznościowych
• Organizacja wydarzeń muzyczno-medialnych
• Media elektroniczne w służbie muzyki
• Audiomarketing
MODUŁ VI – FUNKCJONOWANIE RYNKU MUZYCZNEGO
• Rynek muzyczny – wprowadzenie
• Współczesny rynek fonograficzny i audiowizualny w kontekście digitalizacji i uwalniania zasobów muzycznych
• Prawo autorskie
• Finansowanie działalności muzycznej
• Prawo w dobie cyfryzacji
Więcej o studiach oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie: https://www.civitas.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/muzyka-w-mediach-podyplomowe/opis-muzyka-w-mediach-podyplomowe
Spis treści numeru Muzyka w Mediach. I wszystko gra:
Felietony
Monika Winnicka, Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów
Anna Wyżga, Muzyka w kulturze obrazków
Wywiady
Recenzje
Magdalena Ciecierska-Nowicka, Kiedy muzyka jest bohaterem filmu
Aleksandra Kujawiak, ABC muzycznego biznesu
Publikacje
Daria Zadrożniak, Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej
Krzysztof Bździel, Nikt już nie patrzy na obrazki – audio branding jako narzędzie marketingowe
Edukatornia
Karol Furtak, Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną
Joanna Kołodziejska, W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych
Kosmopolita
Kinga Misiorna, Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu “Valtari” Sigur Rós
Alicja Bezdziczek, Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną
Rekomendacje
Anna Wyżga, Studiuj Muzykę w Mediach
Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej – zaproszenie na spotkanie
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Kultura – Interwencje 2018