13 września w Centrum Kreatywności w Warszawie spotkali się przedstawiciele niezależnego środowiska muzycznego, aby porozmawiać o perspektywach wzmocnionej współpracy. Wydarzenie to było współfinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz Independent Digital, niezależnego polskiego dystrybutora treści cyfrowych. Podstawą rozmów było zaprezentowanie rozwiązań w zakresie współpracy podmiotów niezależnych, które funkcjonują m.in. w Niemczech i USA, zależności między narodowymi organizacjami zrzeszającymi niezależną branżę muzyczną a organizacjami o zasięgu kontynentalnym i globalnym oraz korzyści wynikające ze współpracy na poziomie narodowym i międzynarodowym.
Omówiono także tematy, które z punktu widzenia podmiotów niezależnych działających na polskim rynku muzycznym, mają wpływ na ich rozwój. Dotyczyły one zarówno aspektów prawnych (zawartych w ustawach), jak i takich o charakterze czysto praktycznym (teraźniejsza współpraca między podmiotami działającymi na rynku). Wielu przedstawicieli wyraziło zainteresowanie projektem, dlatego kolejnym krokiem w celu wspólnego zorganizowania się niezależnych podmiotów działających na rynku muzycznym jest spotkanie, które odbędzie się 25 października br. również w Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 w Warszawie. Organizatorzy serdecznie zapraszają artystów, producentów, menedżerów muzycznych działających niezależnie do dołączenia na spotkanie i wsparcia inicjatywy, dzięki której polska niezależna branża muzyczna może być bardziej skonsolidowana, mocniejsza i zdolna do szybszego rozwoju. Swoje uczestnictwo można zgłaszać, wysyłając maila na adres biuro@indiemusicnet.com.
Spis treści numeru Muzyka w Mediach. I wszystko gra:
Felietony
Monika Winnicka, Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów
Anna Wyżga, Muzyka w kulturze obrazków
Wywiady
Recenzje
Magdalena Ciecierska-Nowicka, Kiedy muzyka jest bohaterem filmu
Aleksandra Kujawiak, ABC muzycznego biznesu
Publikacje
Daria Zadrożniak, Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej
Krzysztof Bździel, Nikt już nie patrzy na obrazki – audio branding jako narzędzie marketingowe
Edukatornia
Karol Furtak, Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną
Joanna Kołodziejska, W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych
Kosmopolita
Kinga Misiorna, Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu “Valtari” Sigur Rós
Alicja Bezdziczek, Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną
Rekomendacje
Anna Wyżga, Studiuj Muzykę w Mediach
Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej – zaproszenie na spotkanie
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Kultura – Interwencje 2018