rekomendacje

Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej – zaproszenie na spotkanie

13 września w Centrum Kreatywności w Warszawie spotkali się przedstawiciele niezależnego środowiska muzycznego, aby porozmawiać o perspektywach wzmocnionej współpracy. Wydarzenie to było współfinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz Independent Digital, niezależnego polskiego dystrybutora treści cyfrowych. Podstawą rozmów było zaprezentowanie rozwiązań w zakresie współpracy podmiotów niezależnych, które funkcjonują m.in. w Niemczech i USA, zależności między narodowymi organizacjami zrzeszającymi niezależną branżę muzyczną a organizacjami o zasięgu kontynentalnym i globalnym oraz korzyści wynikające ze współpracy na poziomie narodowym i międzynarodowym.

spotkanie z Independent Digital

Omówiono także tematy, które z punktu widzenia podmiotów niezależnych działających na polskim rynku muzycznym, mają wpływ na ich rozwój. Dotyczyły one zarówno aspektów prawnych (zawartych w ustawach), jak i takich o charakterze czysto praktycznym (teraźniejsza współpraca między podmiotami działającymi na rynku). Wielu przedstawicieli wyraziło zainteresowanie projektem, dlatego kolejnym krokiem w celu wspólnego zorganizowania się niezależnych podmiotów działających na rynku muzycznym jest spotkanie, które odbędzie się 25 października br. również w Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 w Warszawie. Organizatorzy serdecznie zapraszają artystów, producentów, menedżerów muzycznych działających niezależnie do dołączenia na spotkanie i wsparcia inicjatywy, dzięki której polska niezależna branża muzyczna może być bardziej skonsolidowana, mocniejsza i zdolna do szybszego rozwoju. Swoje uczestnictwo  można zgłaszać, wysyłając maila na adres biuro@indiemusicnet.com.

 


 

Spis treści numeru Muzyka w Mediach. I wszystko gra:

Felietony

Monika Winnicka, Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów

Anna Wyżga, Muzyka w kulturze obrazków

 

Wywiady

Marlena Wieczorek, Dorota Relidzyńska, Kultura to dla nas zjawisko wielowątkowe, wielowymiarowe i interdyscyplinarne. Wywiad z Tonym de Vuyst

Marlena Wieczorek, Joanna Kołodziejska, Muzyka – przekleństwo i przeznaczenie. Wywiad ze Stanisławem Trzcińskim

 

Recenzje

Magdalena Ciecierska-Nowicka, Kiedy muzyka jest bohaterem filmu

Aleksandra Kujawiak, ABC muzycznego biznesu

 

Publikacje

Daria Zadrożniak, Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej

Krzysztof Bździel, Nikt już nie patrzy na obrazki – audio branding jako narzędzie marketingowe

 

Edukatornia

Karol Furtak, Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną

Joanna Kołodziejska, W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych

 

Kosmopolita

Kinga Misiorna, Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach  do albumu “Valtari” Sigur Rós

Alicja Bezdziczek, Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną 

 

Rekomendacje

Anna Wyżga, Studiuj Muzykę w Mediach

Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej – zaproszenie na spotkanie


Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Kultura – Interwencje 2018

 nck

Wesprzyj nas
Warto zajrzeć