Muzyka towarzyszy nam od najmłodszych lat. Niesie za sobą wiele korzyści, a jedną z nich jest jej pozytywny wpływ na rozwój mowy u dzieci czy szybsze uczenie się języków. Często kojarzymy dane słowo z dźwiękiem, przez co łatwiej nam je zapamiętać.
W najnowszym numerze MEAKULTURY omawiamy związek muzyki i języka. Wprowadzeniem do tematu jest wywiad z dr Justyną Deczewską, przeprowadzony przez Martę Piesiewicz. Z wywiadu dowiecie się, jak piosenki wpływają na doskonalenie umiejętności językowych, takich jak: czytanie, pisanie czy mówienie. Z felietonu Marty Piesiewicz możemy dowiedzieć się, jakie podobieństwa są między językiem a muzyką. Aleksandra Wiśniewska wprowadzi nas w temat muzyki, jako bodźca do rozwoju języka. Podobny temat w swojej publikacji podjęła ponownie Marta Piesiewicz (nasza liderka w tym temacie:). W jej tekście przeczytamy o tym, jak muzyka wpływa na naukę słuchania, wymowy, słownictwa czy gramatyki. Dorota Relidzyńska w swoim felietonie odpowie na pytanie: czy muzyka i język są ze sobą spokrewnione? Kinga Wiśniewska natomiast zajęła się “zrecenzowaniem” muzycznych zabawek dla dzieci. Czy mają one pozytywny wpływ na rozwój mowy i naukę języków u dzieci? Tego dowiecie się po przeczytaniu.
Zapraszamy do lektury!
Lista tekstów:
- Marta Piesiewicz, Wywiad z dr Justyną Deczewską TUTAJ
- Marta Piesiewicz, Podobieństwa między muzyką a językiem TUTAJ
- Aleksandra Wiśniewska, Muzyka w rozwoju językowym dziecka TUTAJ
- Marta Piesiewicz, Wpływ muzyki na uczenie się języka TUTAJ
- Dorota Relidzyńska, Muzyka i język − nieprzekraczalna granica TUTAJ
- Kinga Wiśniewska, Nauka języka poprzez zabawki muzyczne − czy to naprawdę działa? TUTAJ