MEANDRY

Nagradzamy krytyków i dziennikarzy muzycznych! Rusza IV Edycja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”

Fundacja MEAKULTURA już po raz czwarty ma przyjemność ogłosić konkurs dla krytyków muzycznych…

Zaproszenie na spotkanie – nowa inicjatywa dla niezależnych wytwórni muzycznych

Independent Digital serdecznie zaprasza na spotkanie dla niezależnych polskich wytwórni, które odbędzie się…

Muzyka w Mediach. I wszystko gra

Komunikacja. Jak daleko sięga jej historia? W zasadzie tyle, co gatunek ludzki. Potrzeba bycia ze…

Przedłużenie naboru zgłoszeń w konkursie „Obywatelki i Obywatele świata – migracje polskich kompozytorek i kompozytorów w XXI wieku"

Informujemy, że na prośbę autorów zainteresowanych udziałem w konkursie z okazji 100-lecia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS:…

WYWIADY

Kultura to dla nas zjawisko wielowątkowe, wielowymiarowe i interdyscyplinarne. Wywiad z Tonym de Vuyst

Naszą definicję jasno sformułowaliśmy. Według PointCulture mediacja kulturowa to interakcja pomiędzy trzema podmiotami:…

Muzyka – przekleństwo i przeznaczenie. Wywiad ze Stanisławem Trzcińskim

Marketing muzyczny to nic innego jak wykorzystanie samej muzyki, czasem zjawiska odbioru muzyki,…

FELIETONY

Muzyka w kulturze obrazków

Nie liczmy na cuda – nawet najlepszy na świecie marketing nie sprawi, że…

Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną

Szeroko pojęta muzyka klasyczna jest wykorzystywana w przemyśle filmowym od kilkudziesięciu lat. Umieszczano…

Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu "Valtari" Sigur Rós

Muzyka Sigur Rós aktywuje we mnie od zawsze najgłębsze pokłady wrażliwości. Nie inaczej…

Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów

Dla jednych wizyta w talent show to ogromny prestiż i przepustka do świata…

RECENZJE

Kiedy muzyka jest bohaterem filmu

O roli, jaką spełnia w Zimnej wojnie muzyka, a szczególnie dumka Dwa serduszka,…

ABC muzycznego biznesu

Sięgając po Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii Patryka Gałuszki, miałam świadomość…

PUBLIKACJE

Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej

Muzykę klasyczną można zaobserwować w kampaniach reklamowych różnego rodzaju produktów, np. Marsza Tureckiego

Nikt już nie patrzy na obrazki – audio branding jako narzędzie marketingowe

Audio branding, czyli dźwiękowe budowanie tożsamości i świadomości marki, jest podejściem wykorzystującym unikatowe,…

EDUKATORNIA

W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych

Muzyka w radiu jest wszechobecna – pojawia się między treściami dziennikarskimi w audycjach…

Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną

Odpowiedź na to pytanie zdaje się silnie być uzależnioną od języka począwszy…

REKOMENDACJE

Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej – zaproszenie na spotkanie

13 września w Centrum Kreatywności w Warszawie spotkali się przedstawiciele niezależnego środowiska muzycznego,…

Studiuj Muzykę w Mediach

Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas zapraszają wszystkie osoby zainteresowane różnymi formami współczesnej…