Archiwum numeru 21
Wydanie: 2018-09-01 - 2018-09-30
MEANDRY
Zaproszenie na spotkanie – nowa inicjatywa dla niezależnych wytwórni muzycznych
Independent Digital serdecznie zaprasza na spotkanie dla niezależnych polskich wytwórni, które odbędzie się…
Muzyka w Mediach. I wszystko gra
Komunikacja. Jak daleko sięga jej historia? W zasadzie tyle, co gatunek ludzki. Potrzeba bycia ze…
Przedłużenie naboru zgłoszeń w konkursie „Obywatelki i Obywatele świata – migracje polskich kompozytorek i kompozytorów w XXI wieku"
Informujemy, że na prośbę autorów zainteresowanych udziałem w konkursie z okazji 100-lecia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS:…
WYWIADY
Kultura to dla nas zjawisko wielowątkowe, wielowymiarowe i interdyscyplinarne. Wywiad z Tonym de Vuyst
Naszą definicję jasno sformułowaliśmy. Według PointCulture mediacja kulturowa to interakcja pomiędzy trzema podmiotami: odbiorcami…
Muzyka – przekleństwo i przeznaczenie. Wywiad ze Stanisławem Trzcińskim
Marketing muzyczny to nic innego jak wykorzystanie samej muzyki, czasem zjawiska odbioru muzyki,…
FELIETONY
Muzyka w kulturze obrazków
Nie liczmy na cuda – nawet najlepszy na świecie marketing nie sprawi, że…
Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną
Szeroko pojęta muzyka klasyczna jest wykorzystywana w przemyśle filmowym od kilkudziesięciu lat. Umieszczano…
Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu "Valtari" Sigur Rós
Muzyka Sigur Rós aktywuje we mnie od zawsze najgłębsze pokłady wrażliwości. Nie inaczej…
Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów
Dla jednych wizyta w talent show to ogromny prestiż i przepustka do świata…
RECENZJE
Kiedy muzyka jest bohaterem filmu
O roli, jaką spełnia w Zimnej wojnie muzyka, a szczególnie dumka Dwa serduszka, cztery oczy genialnie zaaranżowana…
ABC muzycznego biznesu
Sięgając po Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii Patryka Gałuszki, miałam świadomość tego, że…
PUBLIKACJE
Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej
Muzykę klasyczną można zaobserwować w kampaniach reklamowych różnego rodzaju produktów, np. Marsza Tureckiego Wolfganga Amadeusza…
Nikt już nie patrzy na obrazki – audio branding jako narzędzie marketingowe
Audio branding, czyli dźwiękowe budowanie tożsamości i świadomości marki, jest podejściem wykorzystującym unikatowe,…
EDUKATORNIA
W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych
Muzyka w radiu jest wszechobecna – pojawia się między treściami dziennikarskimi w audycjach…
Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną
Odpowiedź na to pytanie zdaje się silnie być uzależnioną od języka – począwszy od…
REKOMENDACJE
Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej – zaproszenie na spotkanie
13 września w Centrum Kreatywności w Warszawie spotkali się przedstawiciele niezależnego środowiska muzycznego,…
Studiuj Muzykę w Mediach
Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas zapraszają wszystkie osoby zainteresowane różnymi formami współczesnej kultury muzycznej…