th

„Nie obawiam się śmierci rocka” – rozmowa z Wiesławem Weissem

Wiesław Weiss w rozmowie z Radosławem Grosfeldem opowiada o sile i kondycji muzyki rockowej, o swoich przeczuciach względem przyszłości prasy i płyt CD. Zdradza też, dlaczego właśnie polski metal najlepiej radzi sobie za granicą, do których artystów już nigdy nie uda mu się dotrzeć oraz czemu nie kupiłby autografu Jimiego Hendrixa.
th

Wypłakać się w pieśni - wywiad z zespołem Dziczka

O tradycyjnych pieśniach ukraińskich i ich charakterystyce, stanie folkloru w Polsce i na Ukrainie, a także o tym, co zmieniło się w działalności koncertowej zespołu od 24 lutego 2022 roku. Z zespołem Dziczka rozmawia Monika Targowska. 
th

Edukacja muzyczna w Ukrainie - koncepcje, tradycje i kierunki rozwoju

Wywiad z Serhijem Wołkowem, dyrektorem Kijowskiego Państwowego Liceum Muzycznego im. Mykoły Łysenki, doktorem kulturoznawstwa, profesorem, zasłużonym pracownikiem kultury Ukrainy.
th

Na straży praw wykonawców. Wywiad z Wincentym Krawczykiem, sekretarzem Zarządu STOART (część II)

Działania podejmowane na rzecz artystów wykonawców muszą uwzględniać dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość technologiczną i polityczno-prawną. Nadchodzi wiele zmian.
th

„Uczę się od tubylców sieci”. Wywiad z Jarosławem Wasikiem (część II)

W drugiej części rozmowy Jarosław Wasik - wokalista, kulturoznawca, autor tekstów i badacz piosenki polskiej - opowiada o pomysłach na przyszłość opolskiego Festiwalu, kulcie disco-polo, walce o ochronę praw twórców, a także o tym, co drzemie w młodym pokoleniu Polek i Polaków.
th

"I am lucky to be able to do what I like and what is best for my voice". Interview with Artur Ruciński

Artur Ruciński, world-famous baritone in interview with Joanna Stanecka talks about his personal musical taste, musicians life and his interest in Giuseppe Verdi’s oeuvre.
th

Muzyka to opowiadanie historii. Wywiad z Anią Karpowicz

„Odnalezione ślady stają się [...] wrażliwym tworzywem, z którego mozolnie lepię własne muzyczne interpretacje i układam programy letnich koncertów WarszeMuzik.” - polecamy rozmowę Gabrieli Jarosz i Moniki Targowskiej z Anią Karpowicz.
th

Strategie komercjalizacji projektów kultury. Rozmowa z Wojciechem Szapielem

Kultura i biznes, sztuka i komercjalizacja, artyści a niszowe zapotrzebowanie społeczne, to tematy modne, ale budzące kontrowersje, szczególnie wśród osób, dla których misja projektu ma pierwszorzędne znaczenie. Rozmawiamy dzisiaj z Wojciechem Szapielem specjalizującym się w doradztwie strategicznym czy transferze technologii, dla którego inwestycje kapitałowe nie mają tajemnic, nawet w świecie kultury i sztuki.
th

Robot artystą? Tworzenie za pomocą sztucznej inteligencji a prawo autorskie

W dzisiejszych czasach niemożliwe staje się możliwe. Poznaliśmy nowy obraz Rembrandta, mogliśmy posłuchać X Symfonii Beethovena. A to wszystko dzięki algorytmom sztucznej inteligencji (AI). Jednak czy sam algorytm wystarczy? Czy można przypisać autorstwo wspomnianych dzieł również człowiekowi? Jak wyodrębnić elementy, które pochodzą od człowieka i odróżnić je od tych, które wygenerował algorytm? Czy jest potrzeba objęcia wytworów AI nowymi prawami wyłącznymi? Jakie wyzwania zjawisko sztucznej inteligencji stawia przed sądami?
th

Nowe doznania potrzebują nowej sztuki – jaka będzie muzyka przyszłości? Wywiad z kompozytorem Michałem Janochą

O muzyce pisanej na laptopy, sztucznej inteligencji, i o tym, w jakim kierunku zmierza muzyka współczesna. Z Michałem Janochą rozmawia Katarzyna Janus.
th

„Cierpimy na manię porównań” – o muzyce polskiej i nie tylko. Rozmowa z Łukaszem Borowiczem

O wykonawstwie muzyki romantyzmu i klasycyzmu, propagowaniu muzyki polskiej poza granicami kraju, o stereotypach na jej temat, które popularne są bardziej w Polsce niż poza jej granicami, a także o dobrej krytyce muzycznej i o tym, jaką postawę można przyjąć wobec interpretacji dzieła muzycznego, z Łukaszem Borowiczem rozmawia Agnieszka Nowok-Zych.

1225‹ poprzednie

logowanie i rejestracja