th

Rock w Krakowie. Wywiad z Antkiem Krupą.

O tym jak rock’n’roll stawiał pierwsze kroki w Krakowie z polskim muzykiem, kompozytorem, publicystą i dziennikarzem Radia Kraków - Antkiem Krupą -  rozmawia Anna Wyżga.
th

Wojciech Błażejczyk - "Sam staram się tworzyć instrumenty, na których gram”. Portrety warszawskich kompozytorów (cz. 1)

Jak brzmi współczesna Warszawa? Czy pojęcie „muzyka stolicy” jest tożsame z pojęciem „muzyka Warszawskiej Jesieni”? Czy istnieje wspólny język, którym posługują się kompozytorzy warszawscy? Odpowiedzi na te pytania postanowiłam poszukać w cyklu wywiadów „Portrety warszawskich kompozytorów”. Bohaterem pierwszego wywiadu jest Wojciech Błażejczyk: jeden z najciekawszych i najbardziej wszechstronnych kompozytorów młodego pokolenia, a ponadto reżyser dźwięku, gitarzysta, improwizator i – w pewnym sensie – wynalazca.
th

"Jazz jest atmosferą". Wywiad z Andrzejem Wojciechowskim

O Królu Swingu i wydanym niedawno tribucie na jego cześć, o muzycznych wyzwaniach, inspiracjach i refleksjach rozmawiamy z klarnecistą, Andrzejem Wojciechowskim.
th

Nowa muzyka w Luksemburgu. Wywiad z Albeną Petrovic-Vratchanską

O muzyce współczesnej w Luksemburgu, tamtejszym życiu muzycznym oraz o własnych projektach artystycznych opowiada Albena Petrovic-Vratchanska - kompozytorka, pianistka i pedagog.
th

"Teatr to nie jest tylko budynek, a muzyka to nie zestaw następujących po sobie dźwięków." Wywiad z Marcinem Przybylskim

O teatrze i muzyce, a także o pracy i wyzwaniach aktorskich z Marcinem Przybylskim rozmawia Anna Kruszyńska.
th

Czy historię muzyki XX wieku należy napisać raz jeszcze? Wywiad z Marcinem Trzęsiokiem

Od kilku lat zaobserwować można zmiany w sposobie pisania o muzyce. O tym jak te zmiany przebiegają i dlaczego historię muzyki XX wieku trzeba napisać raz jeszcze w wywiadzie przeprowadzonym przez Annę Gluc i Karolinę Dąbek opowiedział nam Marcin Trzęsiok - teoretyk muzyki i filozof, wykładowca Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W swoich rozważaniach zajmuje się estetyką muzyki XIX i XX wieku.
th

Ania Broda i muzyka elficka

"Właściwie trudno mi powiedzieć, czy to ja zajmuję się Muzyką, czy Muzyka zajmuje się mną?" Takimi słowami Ania Broda wita osoby odwiedzające jej stronę internetową. Jak tworzy? Czy piosenki dla dzieci to istotna część jej twórczości? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z wokalistką.
th

"Ogolić Chopina brzytwą Ockhama". Wywiad z Krzysztofem Bilicą

Rozmawiamy z Krzysztofem Bilicą, muzykologiem, eseistą, aforystą, prozaikiem, a także – co nas bardzo cieszy – laureatem Nagrody Fundacji MEAKULTURA za wybitne osiągnięcia w dziedzinie krytyki muzycznej.
th

„Gdy inni studenci grali na egzaminie sonaty Bacha, ja przyprowadziłam zespół taneczny” . Wywiad z Karin Hellqvist.

Karin Hellqvist jest szwedzką skrzypaczką, specjalizującą się w interpretacji muzyki współczesnej. Koncertuje na całym świecie, współpracuje z wieloma kompozytorami, dokonuje licznych prawykonań jako solistka i kameralistka. W ubiegłym roku wystąpiła w Polsce podczas festiwalu „Warszawska Jesień” oraz w ramach serii koncertów „Słuchalnia” w Toruniu.
th

'While other students played Bach sonatas in the exams I brought in a dance company'. Interview with Karin Hellqvist

Karin Hellqvist is a Swedish violinist who specializes in interpretation of contemporary music. She plays concerts all around the word, collaborates with many composers, gives world premieres as a soloist and a member of ensembles. Last year she performed in Poland at “Warsaw Autumn” Festival and “Słuchalnia” concert cycle in Toruń.   
th

Perspektywa psychologii muzyki w obliczu moralności. Wywiad z Doktorem Rafałem Lawendowskim

Filozoficzne pytania, psychologiczne odpowiedzi. O wpływie muzyki na nasze moralne zachowanie, z punktu "słyszenia" psychologii, opowiada Dr Rafał Lawendowski w wywiadzie przeprowadzonym przez Katarzynę Bogdanowicz i Weronikę Bigus.

19101121

logowanie i rejestracja