th

Bartosz Kowalski - „Kompozytor strefy środka”. Portrety warszawskich kompozytorów (cz. 2)

Jak brzmi współczesna Warszawa? Czy pojęcie „muzyka stolicy” jest tożsame z pojęciem „muzyka Warszawskiej Jesieni”? Czy istnieje wspólny język, którym posługują się kompozytorzy warszawscy, czy przeciwnie: jest to konglomerat twórczych indywidualności? Odpowiedzi na te pytania postanowiłam poszukać w cyklu wywiadów „Portrety warszawskich kompozytorów”. Bartosz Kowalski, nie identyfikując się ani z trendami promowanymi przez festiwale muzyki współczesnej, ani z lekkostrawną muzyką rozrywkową, określa siebie jako kompozytora „strefy środka”.
th

„Niezależne wytwórnie strzegą istoty sztuki”. Wywiad z Joshem Harrisem.

Josh Harris – człowiek-orkiestra: remixer, producent muzyczny i reżyser dźwięku. Komponuje, pisze piosenki oraz zajmuje się edukacją w biznesie muzycznym. Jako kierownik muzyczny współpracował z Sealem. Internetowe kursy Josha Harrisa z zakresu technik remixu cieszą się ogromną popularnością – na stronie Lynda.com obejrzano je ponad 100 000 razy. Josh Harris, reżyser dźwięku nominowanego do nagrody Grammy remixu, gości w Meakulturze.
th

"Moja muzyka ma barok odgrywać, nie zaś imitować". Wywiad z Andrzejem Kwiecińskim.

"Nie interesują mnie ani stylizacje, ani gra z konwencjami. Moim zamiarem jest tworzenie muzyki, która z odziedziczonych po modernistycznej awangardzie idiomów buduje repertuar gestów pełniących funkcje analogiczne do muzycznych gestów doby baroku." Jaką rolę odgrywa muzyka baroku w życiu i twórczości Andrzeja Kwiecińskiego?
th

“Indie captures the spirit of the art”. Interview with Josh Harris.

Josh Harris – one-man band: a remixer, a music producer, a sound engineer, a composer as well as a songwriter and an educator in music business. As a musical director, he has worked with Seal. On the well known website Lynda.com, Josh Harris has presented top-rated courses for remixing techniques (over 100 000 views). Now, the remixer who engineered a Grammy-Nominated Remix appears in MEAKULTURA.
th

Rock w Krakowie. Wywiad z Antkiem Krupą.

O tym jak rock’n’roll stawiał pierwsze kroki w Krakowie z polskim muzykiem, kompozytorem, publicystą i dziennikarzem Radia Kraków - Antkiem Krupą -  rozmawia Anna Wyżga.
th

Wojciech Błażejczyk - "Sam staram się tworzyć instrumenty, na których gram”. Portrety warszawskich kompozytorów (cz. 1)

Jak brzmi współczesna Warszawa? Czy pojęcie „muzyka stolicy” jest tożsame z pojęciem „muzyka Warszawskiej Jesieni”? Czy istnieje wspólny język, którym posługują się kompozytorzy warszawscy? Odpowiedzi na te pytania postanowiłam poszukać w cyklu wywiadów „Portrety warszawskich kompozytorów”. Bohaterem pierwszego wywiadu jest Wojciech Błażejczyk: jeden z najciekawszych i najbardziej wszechstronnych kompozytorów młodego pokolenia, a ponadto reżyser dźwięku, gitarzysta, improwizator i – w pewnym sensie – wynalazca.
th

"Jazz jest atmosferą". Wywiad z Andrzejem Wojciechowskim

O Królu Swingu i wydanym niedawno tribucie na jego cześć, o muzycznych wyzwaniach, inspiracjach i refleksjach rozmawiamy z klarnecistą, Andrzejem Wojciechowskim.
th

Nowa muzyka w Luksemburgu. Wywiad z Albeną Petrovic-Vratchanską

O muzyce współczesnej w Luksemburgu, tamtejszym życiu muzycznym oraz o własnych projektach artystycznych opowiada Albena Petrovic-Vratchanska - kompozytorka, pianistka i pedagog.
th

"Teatr to nie jest tylko budynek, a muzyka to nie zestaw następujących po sobie dźwięków." Wywiad z Marcinem Przybylskim

O teatrze i muzyce, a także o pracy i wyzwaniach aktorskich z Marcinem Przybylskim rozmawia Anna Kruszyńska.
th

Czy historię muzyki XX wieku należy napisać raz jeszcze? Wywiad z Marcinem Trzęsiokiem

Od kilku lat zaobserwować można zmiany w sposobie pisania o muzyce. O tym jak te zmiany przebiegają i dlaczego historię muzyki XX wieku trzeba napisać raz jeszcze w wywiadzie przeprowadzonym przez Annę Gluc i Karolinę Dąbek opowiedział nam Marcin Trzęsiok - teoretyk muzyki i filozof, wykładowca Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W swoich rozważaniach zajmuje się estetyką muzyki XIX i XX wieku.
th

Ania Broda i muzyka elficka

"Właściwie trudno mi powiedzieć, czy to ja zajmuję się Muzyką, czy Muzyka zajmuje się mną?" Takimi słowami Ania Broda wita osoby odwiedzające jej stronę internetową. Jak tworzy? Czy piosenki dla dzieci to istotna część jej twórczości? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z wokalistką.

112131424

logowanie i rejestracja