Dźwięk w kulturze - SAID 2012

th

20-21 kwietnia 2012 r. odbyło się w Poznaniu drugie z nowego cyklu Spotkań z Antropologią – Interdyscyplinarnych Dyskusji (SAID) organizowanego od 2007 r. przez Polski Instytut Antropologii. Po zeszłorocznym wydarzeniu poświęconym obrazowi w kulturze tym razem przyszła kolej na dźwięk. W Poznaniu spotkali się przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych, obok muzykologów zasiedli antropolodzy, filozofowie, kulturoznawcy.


Must Be The Music. Tylko muzyka, 2 odcinek na żywo (22.04.2012)

th

Ten odcinek programu był pełen dobrej muzyki, ale i złych wyborów. Widzowie nie stanęli tym razem na wysokości zadania. Ale po kolei.

X Factor, pierwszy odcinek na żywo (21.04.2012)

th

Wierzyłam w publiczność przed telewizorami i tym razem się nie przeliczyłam - dostrzegła ona od razu najsłabszych uczestników i, wraz z jurorami, wyeliminowała z programu kiepściutki zespół De Facto. Jury słodziło tak, że nie dało się tego słuchać – zero konstruktywnej krytyki, a tego nie znoszę. Przyjrzyjmy się wszystkim występom.



Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski and Skierkowski

th

W bieżącym roku przypada 130. rocznica urodzin i 75. śmierci Karola Szymanowskiego. Jeśli będziemy mieć na uwadze, że zeszły rok ogłoszono Rokiem ks. Skierkowskiego na Mazowszu, to wniosek nasuwa się sam: prawdopodobnie powstał projekt folkowy poświęcony tym osobom. Tak w istocie się stało; 5. grudnia 2011 miała premierę płyta "Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski and Skierkowski" wydana przez wydawnictwo 4ever Music.

Mozart22 czyli cykl realizacji telewizyjnych oper Wolfganga Amadeusza Mozarta

th

Od 7 września ubiegłego roku co dwa tygodnie TVP Kultura oferuje spotkanie z jednym z klasyków wiedeńskich. Dwadzieścia dwie inscenizacje dzieł operowych Mozarta znalazły się w programie festiwalu salzburskiego w 2006 roku, podczas którego świętowano 250. rocznicę urodzin kompozytora. Przez sześć tygodni na deskach teatrów salzburskich wystawiono wszystkie jego dzieła.



Must Be The Music. Tylko muzyka, pierwszy półfinał (15.04.2012)

th

Po raz pierwszy w tej edycji mieliśmy okazję usłyszeć występ ośmiu półfinalistów na żywo i... nie bardzo było na czym oko (ucho) zawiesić. Przeciętność przeplatała się z dowcipem i wychodziło byle jak. Ale po kolei.

X Factor - domy jurorskie (14.04.2012)

th

Kolejny rozczarowujący odcinek. Odpadły osoby, które absolutnie zniknąć nie powinny, a do występów na żywo przeszło kilkoro tak kiepskich uczestników, że włos się jeży na głowie. Cieszę się, że następnym razem to widzowie zadecydują, bo sądzę, że będą mieć więcej rozumu i wrażliwości niż jurorzy. Poziom wokalny w domach jurorskich nie był wysoki, poza paroma wyjątkami. Przyjrzyjmy się wszystkim po kolei.



X Factor, 2 etap, 07.04.2012

th

Eliminacje do finałowej piętnastki drugiej edycji programu nie były łatwe – zupełnie nie było wiadomo, kogo wybrać. Powodem okazała się jednak nie zbyt duża ilość świetnych wykonawców, ale – wręcz przeciwnie – to, że uczestnicy byli fatalni. Właściwie do domów jurorskich powinno przejść maksymalnie pięcioro uczestników. Spróbujmy prześledzić ten dość zawiły odcinek.

Must Be The Music. Tylko muzyka. Ostatnie przesłuchanie 01.04.2012

th

Kolejny odcinek był programu na wysokim poziomie – dużo dobrej muzyki do posłuchania i prezentacje obiecujących artystów. Aż miło poświęcić niedzielny wieczór na taką rozrywkę. Po raz ostatni omówmy „nowe twarze”.



X Factor, casting ostatniej szansy, 31.03.2012

th

Niestety dzisiejszego wieczoru uczestnicy byli baaaardzo przeciętni. Niemal bez wyjątku. W zasadzie miałam ochotę przełączyć kanał, a to nie jest dobry znak. Przyjrzyjmy się jednak wszystkim występom.

41. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna. Koncert ingauracyjny

th

Pierwsze weekendowe dni 41. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna należy zaliczyć do udanych. Świadczyć o tym może nie tylko dobór repertuaru i poziom prezentacji utworów, ale też dobra frekwencja publiczności podczas popołudniowych i wieczornych koncertów. Publiczności, podkreślmy, która ze względu na specyfikę współczesnej muzyki nigdy na tego typu festiwalach nie należała do najliczniejszych.



140414244

logowanie i rejestracja
Wydanie 274