MEANDRY

Polskie Radio Dwójka wybiera „Sto lat muzycznej emigracji"! Posłuchaj audycji!

W paśmie „Wybieram Dwójkę” na antenie Drugiego Programu Polskiego Radia można było wysłuchać materiału o…

WYWIADY

Joanna Freszel. Głos to mój teleskop

O swoim głosie, o swoich marzenach i planach oraz o najnowszym spektaklu – Anhellim według…

Jan Lisiecki. Kwestionariusz meakultura.pl

Jan Lisiecki, wybitny polski pianista młodego pokolenia odpowiedział na pytania kwestionariusza meakultura.pl. Pytania zadała Anna…

FELIETONY

Przyszłość fortepianu, przyszłość skrzypiec

Machiny promocyjne dwóch wielkich konkursów – im. Fryderyka Chopina oraz im. Henryka Wieniawskiego zostały właśnie…

Dlaczego instrumenty wirtualne są lepsze od tradycyjnych?

Fortepian i skrzypce czy kod źródłowy? Czy ten ostatni „instrument” wyprze kiedyś całkowicie dwa pierwsze?…

Król jest tylko jeden?

Żyjemy w czasach, w których codziennie pojawia się coś nowego i w których codziennie podejmowane…

Bozhanov: pianistyczna ariergarda

Mam przeczucie, że objawiła nam się właśnie przyszłość pianistyki i że właśnie tak będą już…

Audio Video Show 2019

Audio Video Show 2019 już za nami. Coroczne święto miłośników idealnego brzmienia przyniosło gościom wydarzenia…

Muzycy z metra

Wenecja

RECENZJE

Pianohooligan: własnymi słowami

Jak zaznacza sam pianista, „Zasady są potrzebne artyście do przekazania jakiejś myśli, ale nie mogą…

Kevin Kenner. Kolekcjoner diamentów

Chopin Kevina Kennera nie jest pocieszycielem ani filozofem, nie jest też poetą ani opowiadaczem baśniowych…

Szalona odsłona Metropolis w Teatrze Wielkim

Jeżeli projekcja Metropolis miałaby wpisywać się w temat tegorocznej edycji festiwalu Szalone Dni Muzyki, jakim…

PUBLIKACJE

Mieczysław Wajnberg, Fiodor Drużynin. Altówka „wyzwolona”

Mieczysław Wajnberg traktował altówkę jako instrument o wysokiej śpiewności. Fiodor Drużynin uważał ją za instrument,…

Mieczysław Wajnberg o przyszłości altówki

Altówka to instrument przyszłości. Analiza muzykologiczna oraz wrażenia estetyczne, jakich dostarcza, stawiają go na równi…

EDUKATORNIA

Koncert skrzypcowy w okresie klasycyzmu na tle traktatu Leopolda Mozarta. Założenia techniczne i rozwój instrumentu.

XVIII w. w muzyce to czas formowania się oraz stabilizowania nowych stylów i gatunków w…

Koncerty fortepianowe Ludwiga van Beethovena

Epokę klasycyzmu można określić mianem epoki koncertu instrumentalnego. Wyrosłe z idei concerto grosso koncerty solowe…

REKOMENDACJE

Ostatnie dni rekrutacji na studia podyplomowe Muzyka w Mediach

Rekrtuacja na III edycję studiów podyplomowych Muzyka w mediach powoli dobiega końca. Zachęcamy…

Aleksandra Sewerynik – Prawo autorskie w instytucjach kultury

Serdecznie polecamy unikalną książkę pod redakcją dr Aleksandry Sewerynik, w której znajdziemy wyczerpujące…