Archiwum numeru 33
Wydanie: 2019-09-01 - 2019-09-30
MEANDRY
WYWIADY
Joanna Freszel. Głos to mój teleskop
O swoim głosie, o swoich marzenach i planach oraz o najnowszym spektaklu – Anhellim według…
Jan Lisiecki. Kwestionariusz meakultura.pl
Jan Lisiecki, wybitny polski pianista młodego pokolenia odpowiedział na pytania kwestionariusza meakultura.pl. Pytania zadała Anna…
FELIETONY
Przyszłość fortepianu, przyszłość skrzypiec
Machiny promocyjne dwóch wielkich konkursów – im. Fryderyka Chopina oraz im. Henryka Wieniawskiego zostały właśnie…
Dlaczego instrumenty wirtualne są lepsze od tradycyjnych?
Fortepian i skrzypce czy kod źródłowy? Czy ten ostatni „instrument” wyprze kiedyś całkowicie dwa pierwsze?…
Król jest tylko jeden?
Żyjemy w czasach, w których codziennie pojawia się coś nowego i w których codziennie podejmowane…
Bozhanov: pianistyczna ariergarda
Mam przeczucie, że objawiła nam się właśnie przyszłość pianistyki i że właśnie tak będą już…
Audio Video Show 2019
Audio Video Show 2019 już za nami. Coroczne święto miłośników idealnego brzmienia przyniosło gościom wydarzenia…
RECENZJE
Pianohooligan: własnymi słowami
Jak zaznacza sam pianista, „Zasady są potrzebne artyście do przekazania jakiejś myśli, ale nie mogą…
Kevin Kenner. Kolekcjoner diamentów
Chopin Kevina Kennera nie jest pocieszycielem ani filozofem, nie jest też poetą ani opowiadaczem baśniowych…
Szalona odsłona Metropolis w Teatrze Wielkim
Jeżeli projekcja Metropolis miałaby wpisywać się w temat tegorocznej edycji festiwalu Szalone Dni Muzyki, jakim były „Kartki…
PUBLIKACJE
Mieczysław Wajnberg, Fiodor Drużynin. Altówka „wyzwolona”
Mieczysław Wajnberg traktował altówkę jako instrument o wysokiej śpiewności. Fiodor Drużynin uważał ją za instrument, który może…
Mieczysław Wajnberg o przyszłości altówki
Altówka to instrument przyszłości. Analiza muzykologiczna oraz wrażenia estetyczne, jakich dostarcza, stawiają go na równi…
EDUKATORNIA
Koncert skrzypcowy w okresie klasycyzmu na tle traktatu Leopolda Mozarta. Założenia techniczne i rozwój instrumentu.
XVIII w. w muzyce to czas formowania się oraz stabilizowania nowych stylów i gatunków w…
Koncerty fortepianowe Ludwiga van Beethovena
Epokę klasycyzmu można określić mianem epoki koncertu instrumentalnego. Wyrosłe z idei concerto grosso koncerty solowe pod koniec XVIII…
REKOMENDACJE
Ostatnie dni rekrutacji na studia podyplomowe Muzyka w Mediach
Rekrtuacja na III edycję studiów podyplomowych Muzyka w mediach powoli dobiega końca. Zachęcamy…
Aleksandra Sewerynik – Prawo autorskie w instytucjach kultury
Serdecznie polecamy unikalną książkę pod redakcją dr Aleksandry Sewerynik, w której znajdziemy wyczerpujące…