Muzyka popularna Festiwale Numer specjalny

Jak mówić i pisać o muzyce popularnej? Od Enea Spring Break do Eurowizji

Redakcja

jak-mowic-i-pisac-o-muzyce-popularnej-od-enea-spring-break-do-eurowizji
fragment plakatu

Drodzy Czytelnicy!

Prezentujemy Państwu numer specjalny, którego tematyka skupia się wokół szerokiego i jak się okazuje trudnego do zdefiniowania pojęcia muzyki popularnej. Wszystko za sprawą inspiracji panelem zorganizowanym przez Fundację MEAKULTURA, a także poznańskim wydarzeniem Spring Break Showcase Festival & Conference, które odbyło się w dniach 20–22 kwietnia 2017.

Spring Break to nie tylko festiwal muzyczny, na którym prezentują się młode, nieznane jeszcze szerszej publiczności zespoły. Impreza ta umożliwia słuchaczom również udział w licznych warsztatach i panelach dyskusyjnych. Fundacja MEAKULTURA, dzięki wsparciu Miasta Poznania, 20 kwietnia również zorganizowała niezależny Panel dyskusyjny Jak mówić i pisać o muzyce popularnej?, który na łamach meakutura.pl opisuje Iwona Granacka. 

O trudnościach ze zdobyciem uwagi słuchaczy przez nieznanych wykonawców pisze w kontekście Spring Break w swoim felietonie Aleksandra Bliźniuk. Nad samym pojęciem „muzyka popularna”, „mainstream” i „alternatywa” zastanawiają się związani z MEAKULTURĄ specjaliści – uczestnicy ankiety. 

Poza tym przyglądamy się muzyce popularnej z różnych perspektyw. Piotr Jakubowski recenzuje książkę Voo Voo. Dzień dobry wieczór Piotra Metza. Michał Jan Lutostański w naukowych rozważaniach kreśli obraz idealnych członków różnych subkultur. Krzysztof Stefański tłumaczy natomiast, dlaczego warto oglądać konkurs Eurowizji.

Zapraszamy do lektury! 

 

Jak mówić i pisać o muzyce popularnej? Od Enea Spring Break do Eurowizji – spis treści:

Felietony:

Aleksandra Bliźniuk – Fortuna kołem się toczy

Wywiady:

Redakcja – Muzyka popularna – ankieta

Recenzje: 

Piotr Jakubowski – Waglokracja – Piotr Metz o muzycznym świecie VooVoo

Publikacje:

Michał Jan Lutostański – Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Jak analizować relację komunikacyjną między muzykami a słuchaczami

Edukatornia:

Iwona Granacka – Jak mówić i pisać o muzyce popularnej? Podsumowanie panelu dyskusyjnego

Kosmopolita:

Krzysztof Stefański – Dlaczego oglądam Eurowizję?

Wybrane teksty w numerze ukazują się dzięki wsparciu Urzędu Miasta Poznania

Opublikowano: 2017-05-28

Przewiń do góry lub wróć do poprzedniej strony.

Przeczytaj również

Wypowiedz się

Opinie mogą dodawać tylko zarejestrowani użytkownicy.

logowanie i rejestracja
Wydanie 261