Archiwum numeru 21
Wydanie: 2018-09-01 - 2018-09-30
Meandry

Przedłużenie naboru zgłoszeń w konkursie „Obywatelki i Obywatele świata - migracje polskich kompozytorek i kompozytorów w XXI wieku"
Informujemy, że na prośbę autorów zainteresowanych udziałem w konkursie z okazji 100-lecia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS: „Obywatelki i Obywatele świata - migracje polskich kompozytorek i kompozytorów…
Muzyka w Mediach. I wszystko gra
Joanna Kołodziejska, Anna Wyżga
Komunikacja. Jak daleko sięga jej historia? W zasadzie tyle, co gatunek ludzki. Potrzeba bycia ze sobą w kontakcie na pewno tkwiła w nas od zawsze, stąd nie powinien dziwić nas fakt, że ciągle dążymy…
Zaproszenie na spotkanie - nowa inicjatywa dla niezależnych wytwórni muzycznych
Redakcja
Independent Digital serdecznie zaprasza na spotkanie dla niezależnych polskich wytwórni, które odbędzie się 13 września 2018 o godzinie 18:30 w Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 w Warszawie. M…
Nagradzamy krytyków i dziennikarzy muzycznych! Rusza IV Edycja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”
Fundacja MEAKULTURA już po raz czwarty ma przyjemność ogłosić konkurs dla krytyków muzycznych „KROPKA”. Dla najlepszych autorów przewidziane są nagrody finansowe i rzeczowe. Głównym Współorganizatorem…Wywiady

Muzyka - przekleństwo i przeznaczenie. Wywiad ze Stanisławem Trzcińskim
Marlena Wieczorek, Joanna Kołodziejska
Marketing muzyczny to nic innego jak wykorzystanie samej muzyki, czasem zjawiska odbioru muzyki, często wydarzeń muzycznych, wprost – artystów, albo innego pomysłu muzycznego, do osiągania celów marke…
Kultura to dla nas zjawisko wielowątkowe, wielowymiarowe i interdyscyplinarne. Wywiad z Tonym de Vuyst
Marlena Wieczorek, Dorota Relidzyńska
Naszą definicję jasno sformułowaliśmy. Według PointCulture mediacja kulturowa to interakcja pomiędzy trzema podmiotami: odbiorcami dóbr kultury, personelem stowarzyszenia i jego partnerami oraz przedm…Felietony

Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów
Monika Winnicka
Dla jednych wizyta w talent show to ogromny prestiż i przepustka do świata muzyki, wydania płyty, promocji i koncertowania, a dla innych to tylko wyróżnienie z tłumu gwiazd. Jedni skorzystali, drudzy…
Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu "Valtari" Sigur Rós
Kinga Misiorna
Muzyka Sigur Rós aktywuje we mnie od zawsze najgłębsze pokłady wrażliwości. Nie inaczej oddziałuje na mnie album Valtari i zrealizowana do niego seria wideoklipów. Twórczość Sigur Rós można interpreto…
Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną
Alicja Bezdziczek
Szeroko pojęta muzyka klasyczna jest wykorzystywana w przemyśle filmowym od kilkudziesięciu lat. Umieszczano ją także w produkcjach animowanych, między innymi w produkcjach Disneya i bajkach o lalkach…
Muzyka w kulturze obrazków
Anna Wyżga
Nie liczmy na cuda – nawet najlepszy na świecie marketing nie sprawi, że miliony Polaków zaczną nagle słuchać z wypiekami na twarzy oper Wagnera czy koncertów Beethovena. Wszyscy wiemy, że muzyka rozr…Recenzje

ABC muzycznego biznesu
Aleksandra Kujawiak
Sięgając po Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii Patryka Gałuszki, miałam świadomość tego, że książka wydana w 2009 roku może nie mieć wielkiej wartości dla zainteresowanych…
Kiedy muzyka jest bohaterem filmu
Magdalena Nowicka-Ciecierska
O roli, jaką spełnia w Zimnej wojnie muzyka, a szczególnie dumka Dwa serduszka, cztery oczy genialnie zaaranżowana przez Marcina Maseckiego powiedziano już całkiem sporo. Tragiczna miłość głównych boh…Publikacje

Nikt już nie patrzy na obrazki - audio branding jako narzędzie marketingowe
Krzysztof Bździel
Audio branding, czyli dźwiękowe budowanie tożsamości i świadomości marki, jest podejściem wykorzystującym unikatowe, opatentowane dźwięki i muzykę, aby przekazać esencję i wartości marki. Tworzy spójn…
Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej
Daria Zadrożniak
Muzykę klasyczną można zaobserwować w kampaniach reklamowych różnego rodzaju produktów, np. Marsza Tureckiego Wolfganga Amadeusza Mozarta użyto do spotu papieru toaletowego Foxy[2], La Campanella Nico…Edukatornia

Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną
Karol Furtak
Odpowiedź na to pytanie zdaje się silnie być uzależnioną od języka – począwszy od podstawowego rozróżnienia – dziennikarz muzyczny a krytyk. Ten pierwszy porusza się wśród zadań, takich jak relacjonow…
W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych
Joanna Kołodziejska
Muzyka w radiu jest wszechobecna – pojawia się między treściami dziennikarskimi w audycjach o charakterze publicystycznym, bywa również główną bohaterką konkretnego pasma, tematem całych programów nas…Rekomendacje

Studiuj Muzykę w Mediach
Anna Wyżga
Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas zapraszają wszystkie osoby zainteresowane różnymi formami współczesnej kultury muzycznej – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, muzykologów, krytyków), osób…