MEANDRY

Wrogowie?

Muzyka popularna, rock, metal, techno, hip-hop i nie tylko… Czy w istocie jest się nad…

Polish Rising Music Star – program stypendialny w ramach Save the Music

Polish Rising Music Stars to autorski program stypendialny dr. Krzysztofa Komendarka-Tymendorfa,…

WYWIADY

Energia dźwięku. Wywiad z Hanną Piosik

Wojtek Krzyżanowski rozmawia z Hanią Piosik, wokalistką, kompozytorką, producentką i wykładowczynią wrocławskiej Szkoły Muzyki Nowoczesnej.

Iwona Król. Z ducha Twin Peaks

Iwona Król to artystka dźwiękowa z Jenina pod Gorzowem Wielkopolskim. Występowała między innymi na…

FELIETONY

Od kryptowalut po bluzy kangury, czyli krótkie podsumowanie polskich wydawnictw hip-hopowych Anno Domini 2018

Rok 2018 był niezwykle bogaty w różnorodne wydawnictwa rapowe, a hip-hop wedle wszelkich statystyk jest…

AI w branży muzycznej

Wpływowi sztucznej inteligencji na współczesną technologię i nasze życie nie da się dziś zaprzeczyć. Czy…

Bob Dylan – pierwszy poeta rocka

Znacie go pewnie przede wszystkim jako muzyka, w Polsce zresztą bardzo niesprawiedliwie kojarzonego z piosenką…

Szostakowicz inspiruje

Lider Linkin Park Chester Bennington grał rocka. A jego syn Jaime Bennington ubóstwia… Szostakowicza.

RECENZJE

Wolność, równość, braterstwo albo śmierć wykonania muzycznego

Jak język wpływa na postrzeganie roli akompaniatora oraz pianisty? Dlaczego granie zespołowe jest gorsze od…

PUBLIKACJE

Mistycyzm we współczesnej zagranicznej muzyce rozrywkowej

W jednym ze swoich artykułów ksiądz profesor Marek Chmielewski definiuje doświadczenie mistyczne jako „bezpośrednie, pewne,…

Mistycyzm we współczesnej polskiej muzyce rozrywkowej

Chrześcijańskie ikony, buddyjskie mandale, posągi przedstawiające różnorakie bóstwa – od zarania dziejów religia była niezwykle…

EDUKATORNIA

Quasi-operowy śpiew pionierów heavy metalu

Pionierskie zespoły heavymetalowe nierzadko łączyły dwie estetyki wokalne, jedną – nieokrzesaną, zbliżoną do krzyku z…

Dziennikarstwo muzyczne w dobie nowych technologii

W jaki sposób upowszechnienie technologii internetowych wpływa pracę dziennikarzy i krytyków muzycznych?

REKOMENDACJE