Archiwum numeru 21

Wydanie: 2018-09-01 - 2018-09-30

Aktualności

miniatura

Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów

Dla jednych wizyta w talent show to ogromny prestiż i przepustka do świata muzyki, wydania płyty, promocji i koncertowania, a dla innych to tylko wyróżnienie…
miniatura

Muzyka w kulturze obrazków

Nie liczmy na cuda – nawet najlepszy na świecie marketing nie sprawi, że miliony Polaków zaczną nagle słuchać z wypiekami na twarzy oper Wagnera czy…

Wywiady

miniatura

Muzyka - przekleństwo i przeznaczenie. Wywiad ze Stanisławem Trzcińskim

Marketing muzyczny to nic innego jak wykorzystanie samej muzyki, czasem zjawiska odbioru muzyki, często wydarzeń muzycznych, wprost – artystów, albo innego pomysłu muzycznego, do osiągania…
miniatura

Kultura to dla nas zjawisko wielowątkowe, wielowymiarowe i interdyscyplinarne. Wywiad z Tonym de Vuyst

Naszą definicję jasno sformułowaliśmy. Według PointCulture mediacja kulturowa to interakcja pomiędzy trzema podmiotami: odbiorcami dóbr kultury, personelem stowarzyszenia i jego partnerami oraz przedmiotami materialnymi lub…

Recenzje

miniatura

ABC muzycznego biznesu

Sięgając po Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii Patryka Gałuszki, miałam świadomość tego, że książka wydana w 2009 roku może nie mieć wielkiej wartości…
miniatura

Kiedy muzyka jest bohaterem filmu

O roli, jaką spełnia w Zimnej wojnie muzyka, a szczególnie dumka Dwa serduszka, cztery oczy genialnie zaaranżowana przez Marcina Maseckiego powiedziano już całkiem sporo. Tragiczna…

Publikacje

miniatura

Nikt już nie patrzy na obrazki - audio branding jako narzędzie marketingowe

Audio branding, czyli dźwiękowe budowanie tożsamości i świadomości marki, jest podejściem wykorzystującym unikatowe, opatentowane dźwięki i muzykę, aby przekazać esencję i wartości marki. Tworzy spójny…
miniatura

Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej

Muzykę klasyczną można zaobserwować w kampaniach reklamowych różnego rodzaju produktów, np. Marsza Tureckiego Wolfganga Amadeusza Mozarta użyto do spotu papieru toaletowego Foxy[2], La Campanella Nicolo…

Edukatornia

miniatura

Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną

Odpowiedź na to pytanie zdaje się silnie być uzależnioną od języka – począwszy od podstawowego rozróżnienia – dziennikarz muzyczny a krytyk. Ten pierwszy porusza się…
miniatura

W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych

Muzyka w radiu jest wszechobecna – pojawia się między treściami dziennikarskimi w audycjach o charakterze publicystycznym, bywa również główną bohaterką konkretnego pasma, tematem całych programów…

Kosmopolita

miniatura

Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu "Valtari" Sigur Rós

Muzyka Sigur Rós aktywuje we mnie od zawsze najgłębsze pokłady wrażliwości. Nie inaczej oddziałuje na mnie album Valtari i zrealizowana do niego seria wideoklipów. Twórczość…
miniatura

Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną

Szeroko pojęta muzyka klasyczna jest wykorzystywana w przemyśle filmowym od kilkudziesięciu lat. Umieszczano ją także w produkcjach animowanych, między innymi w produkcjach Disneya i bajkach…

Meandry

miniatura

Przedłużenie naboru zgłoszeń w konkursie „Obywatelki i Obywatele świata - migracje polskich kompozytorek i kompozytorów w XXI wieku"

Informujemy, że na prośbę autorów zainteresowanych udziałem w konkursie z okazji 100-lecia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS: „Obywatelki i Obywatele świata - migracje polskich kompozytorek i kompozytorów…
miniatura

Muzyka w Mediach. I wszystko gra

Komunikacja. Jak daleko sięga jej historia? W zasadzie tyle, co gatunek ludzki. Potrzeba bycia ze sobą w kontakcie na pewno tkwiła w nas od zawsze,…
miniatura

Zaproszenie na spotkanie - nowa inicjatywa dla niezależnych wytwórni muzycznych

Independent Digital serdecznie zaprasza na spotkanie dla niezależnych polskich wytwórni, które odbędzie się 13 września 2018 o godzinie 18:30 w Centrum Kreatywności przy ul. Targowej…
miniatura

Nagradzamy krytyków i dziennikarzy muzycznych! Rusza IV Edycja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”

Fundacja MEAKULTURA już po raz czwarty ma przyjemność ogłosić konkurs dla krytyków muzycznych „KROPKA”. Dla najlepszych autorów przewidziane są nagrody finansowe i rzeczowe. Głównym Współorganizatorem…

Rekomendacje

miniatura

Studiuj Muzykę w Mediach

Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas zapraszają wszystkie osoby zainteresowane różnymi formami współczesnej kultury muzycznej – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, muzykologów, krytyków), osób związanych z biznesem muzycznych,…
miniatura

Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej - zaproszenie na spotkanie

13 września w Centrum Kreatywności w Warszawie spotkali się przedstawiciele niezależnego środowiska muzycznego, aby porozmawiać o perspektywach wzmocnionej współpracy. Wydarzenie to było współfinansowane ze środków…
logowanie i rejestracja
Wydanie 275