Archiwum numeru 21

Wydanie: 2018-09-01 - 2018-09-30

Meandry

miniatura

Przedłużenie naboru zgłoszeń w konkursie „Obywatelki i Obywatele świata - migracje polskich kompozytorek i kompozytorów w XXI wieku"

Informujemy, że na prośbę autorów zainteresowanych udziałem w konkursie z okazji 100-lecia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS: „Obywatelki i Obywatele świata - migracje polskich kompozytorek i kompozytorów…
miniatura

Muzyka w Mediach. I wszystko gra

Joanna Kołodziejska, Anna Wyżga

Komunikacja. Jak daleko sięga jej historia? W zasadzie tyle, co gatunek ludzki. Potrzeba bycia ze sobą w kontakcie na pewno tkwiła w nas od zawsze, stąd nie powinien dziwić nas fakt, że ciągle dążymy…
miniatura

Zaproszenie na spotkanie - nowa inicjatywa dla niezależnych wytwórni muzycznych

Redakcja

Independent Digital serdecznie zaprasza na spotkanie dla niezależnych polskich wytwórni, które odbędzie się 13 września 2018 o godzinie 18:30 w Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 w Warszawie. M…
miniatura

Nagradzamy krytyków i dziennikarzy muzycznych! Rusza IV Edycja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”

Fundacja MEAKULTURA już po raz czwarty ma przyjemność ogłosić konkurs dla krytyków muzycznych „KROPKA”. Dla najlepszych autorów przewidziane są nagrody finansowe i rzeczowe. Głównym Współorganizatorem…

Wywiady

miniatura

Muzyka - przekleństwo i przeznaczenie. Wywiad ze Stanisławem Trzcińskim

Marlena Wieczorek, Joanna Kołodziejska

Marketing muzyczny to nic innego jak wykorzystanie samej muzyki, czasem zjawiska odbioru muzyki, często wydarzeń muzycznych, wprost – artystów, albo innego pomysłu muzycznego, do osiągania celów marke…
miniatura

Kultura to dla nas zjawisko wielowątkowe, wielowymiarowe i interdyscyplinarne. Wywiad z Tonym de Vuyst

Marlena Wieczorek, Dorota Relidzyńska

Naszą definicję jasno sformułowaliśmy. Według PointCulture mediacja kulturowa to interakcja pomiędzy trzema podmiotami: odbiorcami dóbr kultury, personelem stowarzyszenia i jego partnerami oraz przedm…

Felietony

miniatura

Czy oni na pewno mają talent? Reperkusje złotych iksów

Monika Winnicka

Dla jednych wizyta w talent show to ogromny prestiż i przepustka do świata muzyki, wydania płyty, promocji i koncertowania, a dla innych to tylko wyróżnienie z tłumu gwiazd. Jedni skorzystali, drudzy…
miniatura

Relacje audiowizualne w filmowych adaptacjach do albumu "Valtari" Sigur Rós

Kinga Misiorna

Muzyka Sigur Rós aktywuje we mnie od zawsze najgłębsze pokłady wrażliwości. Nie inaczej oddziałuje na mnie album Valtari i zrealizowana do niego seria wideoklipów. Twórczość Sigur Rós można interpreto…
miniatura

Anime, przykładem japońskiego zainteresowania muzyką klasyczną

Alicja Bezdziczek

Szeroko pojęta muzyka klasyczna jest wykorzystywana w przemyśle filmowym od kilkudziesięciu lat. Umieszczano ją także w produkcjach animowanych, między innymi w produkcjach Disneya i bajkach o lalkach…
miniatura

Muzyka w kulturze obrazków

Anna Wyżga

Nie liczmy na cuda – nawet najlepszy na świecie marketing nie sprawi, że miliony Polaków zaczną nagle słuchać z wypiekami na twarzy oper Wagnera czy koncertów Beethovena. Wszyscy wiemy, że muzyka rozr…

Recenzje

miniatura

ABC muzycznego biznesu

Aleksandra Kujawiak

Sięgając po Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii Patryka Gałuszki, miałam świadomość tego, że książka wydana w 2009 roku może nie mieć wielkiej wartości dla zainteresowanych…
miniatura

Kiedy muzyka jest bohaterem filmu

Magdalena Nowicka-Ciecierska

O roli, jaką spełnia w Zimnej wojnie muzyka, a szczególnie dumka Dwa serduszka, cztery oczy genialnie zaaranżowana przez Marcina Maseckiego powiedziano już całkiem sporo. Tragiczna miłość głównych boh…

Publikacje

miniatura

Nikt już nie patrzy na obrazki - audio branding jako narzędzie marketingowe

Krzysztof Bździel

Audio branding, czyli dźwiękowe budowanie tożsamości i świadomości marki, jest podejściem wykorzystującym unikatowe, opatentowane dźwięki i muzykę, aby przekazać esencję i wartości marki. Tworzy spójn…
miniatura

Klasyczne = eleganckie? Muzyka klasyczna w kampanii reklamowej

Daria Zadrożniak

Muzykę klasyczną można zaobserwować w kampaniach reklamowych różnego rodzaju produktów, np. Marsza Tureckiego Wolfganga Amadeusza Mozarta użyto do spotu papieru toaletowego Foxy[2], La Campanella Nico…

Edukatornia

miniatura

Jak pisać o muzyce? Między krytyką a informacją muzyczną

Karol Furtak

Odpowiedź na to pytanie zdaje się silnie być uzależnioną od języka – począwszy od podstawowego rozróżnienia – dziennikarz muzyczny a krytyk. Ten pierwszy porusza się wśród zadań, takich jak relacjonow…
miniatura

W stronę oryginalnych kompozycji radiofonicznych

Joanna Kołodziejska

Muzyka w radiu jest wszechobecna – pojawia się między treściami dziennikarskimi w audycjach o charakterze publicystycznym, bywa również główną bohaterką konkretnego pasma, tematem całych programów nas…

Rekomendacje

miniatura

Studiuj Muzykę w Mediach

Anna Wyżga

Fundacja MEAKULTURA i Collegium Civitas zapraszają wszystkie osoby zainteresowane różnymi formami współczesnej kultury muzycznej – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, muzykologów, krytyków), osób…
miniatura

Perspektywy rozwoju polskiej branży muzycznej - zaproszenie na spotkanie

Redakcja

13 września w Centrum Kreatywności w Warszawie spotkali się przedstawiciele niezależnego środowiska muzycznego, aby porozmawiać o perspektywach wzmocnionej współpracy. Wydarzenie to było współfinansow…
logowanie i rejestracja